Gå til innhold

Hvor kjøper folk pc deler fra?


Anbefalte innlegg

Heisann! tenkte jeg bare skulle lage en liten tråd for å høre hvor folk bestiller pc deler fra. regner med mange bestiller fra komplett/netonnet, men hadde vært morsomt og høre om det er noen "ufunnet" sider der ute, ettersom 90% av det jeg ønsker er enten utsolgt eller ikke tilgjengelig på Komplett/netonnet.

 

Gjærne skriv erfaringer med de sidene dere bestiller av både på Kundeservice/RMA/Leveranse osv osv. 

 

 

Tar alt som blir posted litt som et råd også, og en mulighet for meg å bestille ettersom ser ut til at mye tar lang tid før det kommer på lager. Har jo sett på Proshop, CDON, Dustinhome også som mulige alternativer. Men aldri hatt noe med dem og gjøre før jeg værtfall. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv brukt Dustinhome oftest, og er meget fornøyd med de. Jeg kimser ikke av andre nettsteder som komplett og netonnet heller, og har bestilt en del der i fra også.

 

Jeg sjekker prisjakt og kjøper fra den billigste butikken om jeg skal kjøpe ett produkt, men velger meg én butikk om jeg skal kjøpe flere ting. Tro ikke jeg har noen spesielle sider du aldri har hørt om, gitt.

Lenke til kommentar

Jeg har selv brukt Dustinhome oftest, og er meget fornøyd med de. Jeg kimser ikke av andre nettsteder som komplett og netonnet heller, og har bestilt en del der i fra også.

 

Jeg sjekker prisjakt og kjøper fra den billigste butikken om jeg skal kjøpe ett produkt, men velger meg én butikk om jeg skal kjøpe flere ting. Tro ikke jeg har noen spesielle sider du aldri har hørt om, gitt.

Vurdert å bestille fra dustin. Ettersom det står på produktet jeg ønsker Sendes innen 48 timer.. Men kjenner jeg er litt skeptisk til den 48 timer varselen som står.. Om det virkelig stemmer 

Lenke til kommentar

Tenker spesifikt på denne: https://www.dustinhome.no/product/5010898593/manta

 

 

Hvis du ser under lager status, står det sendes innen 48 timer. Lest noen skrekk historier rundt om hvor dette ikke har stemt fra Dustin. Det som gir meg skepsis, og samtidig når alle andre mulige sider i Norge er utsolgt for den så langt jeg har sjekket hehe. Men for all del, vil egentlig prøve Dustin. Så har sendt dem mail for og høre om de kan sjekke helt sikkert at den er på lager. Ettersom andre plasser står den feks ubekrefta til 27.Juli 

Lenke til kommentar

Digital Impuls er vel omtrent eneste alternativ om du skal ha en butikk. De pleier å ha greie priser og om de har på lager så er det jo bare å stikke å hente. For bestillinger som ikke haster bruker jeg bare prisjakt og velger det billigste.

 

Edit: Vil forøvrig legge til at Digital Impuls i Oslo er en bra butikk. Trivelige og hjelpsomme folk.

Endret av TDZGamer
Lenke til kommentar

Først sjekker jeg prisene hos både prisguide.no og prisjakt.no Deretter sjekker jeg brukererfaringer med de billigste butikkene hos de samme nettstedene. Kan selvsagt hende jeg sjekker ebay, aliexpress, finn eller andre nettsteder, veldig avhengig av produkttype. For eksempel fikk jeg en 3m HDMI kabel i posten i dag, kjøpt via aliexpress for noen få tikroner (husker ikke eksakt, men regner med elkjøp skal ha ca 10 ganger den prisen for tilsvarende kabel).

Lenke til kommentar

http://prisjakt.no prisguide.no er nok der man bør sjekke først, slippe å sjekke hver eneste butikk men jeg personlig ender som oftest på netonnet.no - komplett.no bruker jeg som oftest som en side hvor jeg sjekker opp da jeg liker designed på siden og er veldig oversiktelig. Proshop.no hadde jeg gjerne brukt mer men siden dems suger MAX, makan til dårlig design og alt... men har kjøpt GTX980ti derfra, funker fjell bare du vet hva du skal søke etter på proshop.no 

 

Dustinhome.no vil jeg egentlig ikke anbefale men anbefaler å sjekke siden fordi det bruker å være greie tilbuder der også.

Mutlicom.no - Ca samme som komplett.no i mine øyner, har ikke kjøpt noe der på leeeeenge.

Digitalimpuls.no - Helt kurrant, synes egentlig prisene der er litt høyere enn andre steder men de har grei utvalg av vannavkjøling til PC og derfor handler man der også enkelte ganger, enten det eller techbay.no !

PS.no - En de første sidene jeg brukte da jeg begynte med data men har ikke handlet der på år og dager.

 

Alle disse butikkene er greie og til å stole på, er bare prisene her i gården som bestemmer hvor jeg handler. Bestilte selv nylig ny PC fra netonnet.no pga de selger en viss type RAM som jeg ville ha, komplett.no selger bare så si Corsair som jeg ikke er så stor fan av så handlel på komplett.no har vært litt labert hos meg men butikken er awesome forde.

Proshop.no hadde egentlig RAM brikkene jeg ville ha på PC men hater websiden dems så jeg bare ga opp.

Hare bare 1 butikk som nevnt ovenfor ikke er til å anbefale og det er dustinhome.no - vet om flere fra dette forumet som har hatt problem med dem. Som nevnt ovenfor så kjøpte jeg NAS med 2x2TB disker til 2800,- (var egentlig feilpriset) men ikke mitt feil, de sendte kun NAS til meg uten disker, WTF liksom... etter litt diskusjon via email (noe de svarte så vidt) så sendte til slutt 2x2TB red WD disks :p

Endret av nagina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...