Gå til innhold

TEST: Samsung UE55KS7005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

kjøpte denne på kampanje til 9.995,- må si det er en av dem beste kjøpene jeg har gjort. ekstremt mye TV for penngene

Hvor fikk du den for 9995? Det er jo helt drøyt.

 

 

Vil du vite noe enda drøyere? De som har fått den til 9995 kr, eller hvilken som helst annen pris, kan også benytte seg av Samsung sitt kampanjetilbud som sier at alle SUHD-modeller bestilt til og med 31. juli, kan registreres på Samsung sin hjemmeside og få en Samsung R1 Multiroom 360 høyttaler til 2000 kroner, med på kjøpet. ;) Effektivt 8000 kroner da. Har høyttaleren i hus nå, og den er super!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nylig kjøpt denne TVen og jeg kom fra plasmaskjerm. Det viktigste for meg har vært sortnivå og clouding. Fra mitt ståsted er det ikke eksisterende på denne TVen. Merker ingenting til hakking og lagging og tven er lynkjapp i bruk. Veldig rask av og på samt smarttv fungerer over all forventning. Eneste minus er lite utvalg foreløbig! Mangler NRK super og Spotify for vår sin del iallefall.

 

Jeg kunne ikke vært mer fornøyd og føler dette er det beste kjøpet jeg kunne gjort etter å ha saumfart markedet for en rimelig, bra TV det siste året!

 

Kjøpte også samsung Soundbar, men er usikker på om den er verdt pengene foreløbig. Det geniale er trådløs sammenkobling, høy WAF og at den betjenes med fjernkontrollen til TVen. Stua har blitt mye ryddigere og alt fungerer helt topp :)

Lenke til kommentar

 

Denne kan vel kanskje fås til 10000 når kunder skal lokkes?

Black friday, desember/janur salget får du som regel 7 serien til en billig penge ja. Som regel 65" også.

 

Samtidig har jo 9 serien beveget seg langt under 15k også innen den tid.

 

 

Priser meg lykkelig den dagen en av de 65" kommer på tilbud. Uten Curved.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan kan en tv med så store baklysproblemer få 10/10?

Clouding/mura er et av de mest synlige problemene med Led lcd teknologien og Samsung er merket som sliter kraftigst på dette området.

Liker du at sort skal være sort uten å se lysende flekker må du ikke velge denne tv`n.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så forskjellen mellom 7-serien og 8-serien er kun belysning og design.

 

Design er ikke så viktig for meg. Den skal uansett henge på veggen så at baksiden på 7-serien er ikke så fancy som 8-serien er ikke et minus.

 

Hvis bildet på 7-serien er kvalitetsmessig likt 8-serien så er dette et godt kjøp.

 

Selv om skjermen går helt til kanten mot rammen så går ikke bildet helt ut til rammen. Det er omtrent 1cm med sortområde mellom bildet og rammen. Skulle ønske det var mulig å få bildet helt ut mot kanten. Det hadde sett seg mye bedre ut.

Lenke til kommentar

Denne finnes bare i liten størrelse :/ Hva skiller KS fra HU og JU?

 

Forklaring på Samsung merking:

 

http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003

 

Synes du 65" er for lite ?

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65KS7005XXE/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue5ks7005

 

Noen her som bruker HDR+ modusen ? Synes den gir litt ekstra til de vanlige SDR bildene og tv sendingene.

 

Har også lest at man bør slå av Eco mode og Eco sensor pga dimming av bilde som følge av dette ofte blir dårlig ? Noen andre som har erfart det? Tror selv jeg bet merke i noe lignende når jeg så på Vikings. Kan også hende jeg ble for opphengt i dette.

 

Edit2: Er det mulighet for NRK Nett tv app ? Noen som har forslag til hvordan jeg kan bruke NRK nett tv? Kanskje nettleseren på TV? Fruen vil se noe der.

Endret av Stian2345
Lenke til kommentar

 

Denne finnes bare i liten størrelse :/ Hva skiller KS fra HU og JU?

 

Forklaring på Samsung merking:

 

http://www.samsung.com/uk/support/skp/faq/1052003

 

Synes du 65" er for lite ?

http://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/UE65KS7005XXE/samsung-65-4k-uhd-smart-tv-ue5ks7005

Jeg må ha minst 75". Aller helst 80-85". DVS kunne gjerne plassert en på 100+ også, men ser valutaen som brukes i omtalen av disse heter Tesla, så det får vente til neste runde.

 

Ser da at det i praksis ikke finnes 80"+ fra Samsung i år...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har sett litt på denne i butikken, men det er noe som plager meg veldig og det er presentasjonsvideoene som blir vist. De viser ofte ganske store "artifacts" (? klumpete klosser ved for mye panorering). Jeg vet ikke om de er dårlig komprimert, tv-en som sliter m.m. Jeg har f.eks sett mange av disse fotball-klippene som svirrer på expert, lefdal og elkjøp. På noen tv-er sliter tv-en å henge med på området rundt fotballspillereneshoder. Noen tv-er klarer det fint, mens andre har en slags ring rundt hodene hvor det er store "blokker". Er det noen andre som er kjent med den problemstillingen eller er det bare de i butikken som ikke har stilt tv-en riktig? Kan jo være noen innstillinger som framprovoserer slike feil?   

Lenke til kommentar

 

 

Edit2: Er det mulighet for NRK Nett tv app ? Noen som har forslag til hvordan jeg kan bruke NRK nett tv? Kanskje nettleseren på TV? Fruen vil se noe der.

 

Enkleste og billigste er å kjøpe en Chromecast.

Takk, har kjøpt en nå :)
Litt usikker på om jeg misforstår spørsmålet, men det er NRK app på tv'n. Den kom i alle fall her for et par uker siden! :-)
Lenke til kommentar

 

 

 

Edit2: Er det mulighet for NRK Nett tv app ? Noen som har forslag til hvordan jeg kan bruke NRK nett tv? Kanskje nettleseren på TV? Fruen vil se noe der.

Enkleste og billigste er å kjøpe en Chromecast.
Takk, har kjøpt en nå :)
Litt usikker på om jeg misforstår spørsmålet, men det er NRK app på tv'n. Den kom i alle fall her for et par uker siden! :-)

 

Du forsto riktig. Jeg fant ikke noe NRK app på TV'en selv når jeg sjekket for ca 2 uker siden. Søkte også da etter apper som kunne lastes ned. Skal sjekke ekstra når jeg kommer hjem idag. Eventuelt sjekke om det har kommet noen oppdateringer jeg ikke har installert. Takk !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...