Gå til innhold

TEST: Samsung UE55KS7005


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har hatt den noen uker og har ikke noe å utsette på den. Bildekvaliteten er veldig bra, men du bør bruke litt tid med innstillingene for å få det optimalt. Setter det meste til Standard og/eller naturlig.

 

Positiv overraskelse var Smart TV funksjonen som jeg trodde jeg ikke skulle bruke (har HTPC og NVIDIA Shield). Tizen er veldig smart integrert og jeg har endt opp med å bruke det mye (Netflix, HBO, NRK, TV2 Sumo, Plex, Youtube).

 

Eneste lille minus er fjernkontrollen som er litt vel minimalistisk etter min smak og litt for sensitiv på knappene. Talestyringen fungerer derimot fint på den og  forstår norsk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding. Blir bare mer og mer gira på å få den! :)

 

Ja, som det er hver gang jeg kjøper ny TV, går nok de første ukene med på kalibrering og fin-kalibrering av bildet. ;)

 

Kommer ikke til å få med meg handlinga på de første filmene jeg ser, for jeg sitter bare og ser etter "feil" i bildet. :O ;)

Lenke til kommentar

Hatt denne TVen (60") en liten stund nå, og blir ikke enig med meg selv hvilke innstillinger som er best.. lest på div sider. Men enten syns jeg det blir for mørkt, eller for lyst.

 

Hvilke innstillinger bruker dere?

 

Jeg satt opp 55"-ern hos noen andre før i dag, og syns bildet ble annereldes enn her hjemme med samme innstillinger. Sikkert pga at lys i rommene er forskjellig, men likevel rart. Er det forskjell på denne om det er 55" og 60"?! Trodde de var like.

 

 

Dessuten, så sliter jeg med å få lyd fra anlegget mitt når man bruker Tizen. Har Chromcast fra før og alt er som det skal med den. Ingen lyd så fort jeg velger en app på TVen. Da må jeg velge TVens høyttalere. Ikke aktuelt, akkurat.

 

Noen som har opplevd det samme, og vet hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hatt denne tven noen månder nå, og det er uten tvil en bra tv. Noe som irriterer meg grønn, er etter de siste opptateringene

må jeg logge inn på youtube hver gang jeg åpner appen etter og ha skrudd av tven (dette skjer ikke med viaplay eller sumo for eks.).

Tven bruker også noen ganger lang tid på å skru seg på (virker som kontrollen er død enkelte ganger). Noen som har opplevd noe slikt? Evt. løsning?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har siklet på denne i 65" en god stund nå, selv om fornuften sier at min 55" D8005 ikke er helt klar for utskifting enda. Uansett, hoppa i det og bestilte den i dag. Gleder meg helt vilt mye!

 

Er det noen som har hatt 65KS7005 en liten stund og som vil komme med noen tilbakemeldinger? :)

Elkjøp har 65" på tilbud imorgen. 15000,-

Lenke til kommentar

Ifølge testen til flatpanelshd.com så er denne serien fortsatt plaget av "microstutter" i noen grad, noen som har merka det?

Jeg har sett dette en sjelden gang i enkelte scener (f.eks. rundt en pistol som beveger seg raskt samtidig med panorering) når Auto Motion Plus er satt til Auto.

 

Det forsvant da jeg disablet Auto Motion Plus. Har ikke opplevd noe negativt ved å disable det enda, men jeg ser stort sett på BluRay materiale, mulig det vil ha effekt på nedlastede filmer i dårlig kvalitet i enkelte tilfeller.

 

Vil tro det er et programvare problem som kan løses med en firmware fix.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Virket som det er knyttet til Auto Motion ja som du skriver, f.eks en som skriver på forumet til flatpanels.dk: 

 

"Jeg har skrevet til dig ang. TruMotion:

Prøv med bruger, Fjern rystelser 0, De-Blur 7 - det virker fint på min, der er ikke noget hakkeri eller noget andet ved fodbold eller F1.
Eller prøv som mbm skriver, off.
Read more at http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=2&t=35743&sid=6b30a106c350dc86d5d6e1b695c0c934&start=20#bgMVPDhlBi1fmkPC.99"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg slet faktisk med microstutter i begynnelsen, men fikk en oppdatering en god stund tilbake som ser ut til å ha fikset det. Sjekket rett før og etter oppdateringen, og det så ut til å være helt borte etter oppdateringen. Har ikke merket noe mer etter dette :)

Endret av Konkulf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg slet faktisk med microstutter i begynnelsen, men fikk en oppdatering en god stund tilbake som ser ut til å ha fikset det. Sjekket rett før og etter oppdateringen, og det så ut til å være helt borte etter oppdateringen. Har ikke merket noe mer etter dette :)

 

Hvilke innstillinger for Auto Motion har du, eller har du skrudd den fullstendig av?

Lenke til kommentar

Har bare hatt den på Auto så langt (Dynamisk preset ellers med noen få forandringer). Hadde dog også microstutter når jeg spilte i "Spill-modusen", som jeg så på som litt sært, da den skrur av det aller meste som har med utjevning og slikt å gjøre. Har som sagt ikke merket noe etter oppdateringen som kom for rundt et par måneder siden.

 

Beste TV-kjøpet jeg har gjort på lenge :)

Endret av Konkulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...