Gå til innhold

TEST: Samsung UE55KS7005


Anbefalte innlegg

Hva er poenget med 4k på en 55"

 

Hva er poenget med full hd? hva er poenget med flat? hva er poenget med curved?

 

Pelle dette tilbyr denne modelen og liker du ikke det så kjøper du deg en full hd tv eller en hd ready.

 

Eller har jeg misforstått deg? Vil du gjerne ha 8k?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt av greia utover det at det er kjapt, er å kunne ha fjernkontrollen i handa og bare ved å kjenne/føle seg frem med pekefingeren til knappene. Alle mine 4 hdmi innganger er i bruk hvor av to er pc kodi som står og viser div tv kanaler. Så jeg er møkk lei av å måtte trykke på noe før jeg kan velge inngang. ...

 

Hvis du sender meg merke og modell på TVen din, så kan jeg sjekke om det går å sette opp.

Du kan jo for eksempel sette opp de 4 fargeknappene til å være HDMI valg. Da får man følt seg frem.

 

 

 

Hvis du liker å fikle mye, så skal det nok være mulig med masse rart utstyr å slippe å trykke også. Sette opp enten at du sier noe eller klapper så bytter den inngang. (Men da må man like å programmere litt vil jeg tro. Hadde nok holdt med IR emitter og mikrofon i fra en av PCene du allerede har stående å gå).

Lenke til kommentar

Verdt å nevne at det er produksjonsfeil på denne TVen (sannsyligvis årsaken til den lave prisen), men det er kun plastdekselet bak det er feil på. Det løsner av seg selv på 90% av TVene. En liten teipbit eller 2 er nok til å løse problemet.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg vil ha fjernkontroll med dedikerte hdmi knapper.

 

 

Bare å skaffe en Logitech Harmony det, så kan du enkelt programmere det inn.

Uten å trykke på en eller annen mode funksjon først? Tviler jeg på. Jeg vil ha 4 stk fysiske hdmi knapper.

Må nok følge med i tiden. Det er ikke normalt lenger å bytte inngang på tv. Det gjør man på forsterker og der har du vanligvis dette som en direkte knapp. Har aldri sett dette på noen tv.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg vil ha fjernkontroll med dedikerte hdmi knapper.

 

Bare å skaffe en Logitech Harmony det, så kan du enkelt programmere det inn.

Uten å trykke på en eller annen mode funksjon først? Tviler jeg på. Jeg vil ha 4 stk fysiske hdmi knapper.

Må nok følge med i tiden. Det er ikke normalt lenger å bytte inngang på tv. Det gjør man på forsterker og der har du vanligvis dette som en direkte knapp. Har aldri sett dette på noen tv.

 

 

Husk at ikke alle har forsterker. Har man lydplanke, så er det som regel kun 1 HDMI inngang hvis man er heldig. De fleste av dem har vel ikke HDMI i det hele tatt. TVen funker også fint til HDMI switching, så lenge man ikke skal ha mer enn Dolby Digital lyd (I bestefall DD+)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Setter veldig pris på bildeserien som viser justeringene dere har gjort, men har en par spørsmål rundt nettopp dette.

 

Vil alle tv av denne sorten respondere likt på den justeringen dere har gjort, eller vil individuelle forskjeller fra tv til tv gjøre prosessen vanskeligere?

 

Kan de samme justeringene brukes som mal til de andre modusene, eller må disse kalibreres individuelt? Tenker spesifikt på "spillmodus" og "sport" da jeg er ute etter den lave responstiden, og best mulig bilde til fotball og basketball.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Er 49-tommeren i denne serien like god som 55-tommeren, eller er det forskjeller? 

 

Altså, om jeg bare har plass til 49-tommer, er det grunn til å kjøpe noe annet enn denne? 

Jeg har 49", veldig fornøyd med bilde. Tror nok de er like, står ikke noe om at de er forskjellige. Eneste er at 60" er litt annerledes.

Her er en annen anmeldelse til denne serien.

 

Samsung KS8000 TV REVIEW (Det er samme TV'en, men for en eller annen grunn er dette 8-serie i USA. Det står litt om det ganske langt ned i anmeldelsen).

Endret av aBaDmAn91
Lenke til kommentar

Setter veldig pris på bildeserien som viser justeringene dere har gjort, men har en par spørsmål rundt nettopp dette.

 

Vil alle tv av denne sorten respondere likt på den justeringen dere har gjort, eller vil individuelle forskjeller fra tv til tv gjøre prosessen vanskeligere?

 

Kan de samme justeringene brukes som mal til de andre modusene, eller må disse kalibreres individuelt? Tenker spesifikt på "spillmodus" og "sport" da jeg er ute etter den lave responstiden, og best mulig bilde til fotball og basketball.

 

Takk!

 

Det kan være nokså storforskjell fra TV til TV av samme modell. Men det går alltid an å teste med slike instillinger, mulig de funker bedre enn det du greier å få til selv. Når det er en dyr TV, så finnes det folk her hjemme som kan komme også justere din TV med riktig måle utstyr.

 

Når det kommer til spill modusen, så bør instillingene av kontrast osv være greie å bruke. Det er med de spesielle instillingene som interpolering osv som gir høyere responstid.

Lenke til kommentar

 

Jeg har nettopp kjøpt denne, men jeg får ikke bra bilde. Har prøvd 4K på Netlflix, Bloodline, men jeg synes bildet er elendig. Blast, uklart, lite smell l farger. Kan innstillinger gjort i testen utgis her?

 

Er bilder nederst på side 2.

Meget dårlig råd. Ikke bruk innstillinger fra en TV som er testet. Hvorfor? Alle lysforhold er forskjellig og ikke minst alle paneler. Selv om det er samme TV.

 

Tek må seriøst slutte med det. Da det som regel bare blir dårligere bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...