Gå til innhold

gtx 1070 3dmark resultater


Anbefalte innlegg

 

Små kjipt å se at flere av dere får nesten samme score som meg eller høyere,alt pga cpuen dere har :p 

 

( 1080 msi gaming x ) 

 

Nesten så jeg små angrer på at jeg kjøpte 1080 kortet :D:p

Prosessoren din ville bottlenecket 1080 litt i enkelte spill, så jeg tror et 1070 holder fint for deg(hvis det er det du har) :p

 

 

Husk at en cpu ikkje trenger å være flaskehals i alle programmer og spill. Dog en cpu kan godt være flaskehals i spill og programmer.

 

Får man økt ytelse ved å overklokke cpuen, eller bytte den ut med en annen raskere, så ER cpuen flaskehals i det programmet/spillet man tester ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Små kjipt å se at flere av dere får nesten samme score som meg eller høyere,alt pga cpuen dere har :p 

 

( 1080 msi gaming x ) 

 

Nesten så jeg små angrer på at jeg kjøpte 1080 kortet :D:p

Prosessoren din ville bottlenecket 1080 litt i enkelte spill, så jeg tror et 1070 holder fint for deg(hvis det er det du har) :p

 

 

Husk at en cpu ikkje trenger å være flaskehals i alle programmer og spill. Dog en cpu kan godt være flaskehals i spill og programmer.

 

Får man økt ytelse ved å overklokke cpuen, eller bytte den ut med en annen raskere, så ER cpuen flaskehals i det programmet/spillet man tester ;)

 

 

Med mindre det er pga programvare som ligger og jobber i bakgrunnen. Lett å få seg en bakdør om man ikke er forsiktig og laster ned ukritisk "gratis" spill.

 

Personlig anbefaler jeg alltid å sjekke ytelsen man har på en pc med andre pcer som er av lignende oppsett, da kan man fort finne ut om det eventuelt er noe som ikke stemmer med sin egen pc.

 

Men når det er sagt så behøver jaggu meg 1070 og 1080 virkelig gode Cpu'er og per dags dato er kun det beste og kjappeste fra Intel (ikke nødvendigvis det dyreste ) det som gjelder. 

 

Fikk spørsmål fra et medlem i slekta om jeg kunne anbefale et MSI sea Hawk 1080 kort ... Personlig er jeg ikke glad i MSI , men vet at toppkortene skal være av bra kvalitet , noen med erfaring med vannkjølingsløsningene som brukes av Msi? Sa forresten at jeg hadde inntrykk av at det var et solid kort og kan sikkert overklokkes en del.

Lenke til kommentar

Men når det er sagt så behøver jaggu meg 1070 og 1080 virkelig gode Cpu'er og per dags dato er kun det beste og kjappeste fra Intel (ikke nødvendigvis det dyreste ) det som gjelder. 

 

 

Er det egentlig det? Det er vel fortsatt i7 6700k som troner på toppen blant CPUer som gir best ytelse i spill, og dette er vel å regne som en relativt rimelig CPU? Med andre ord, det er ikke bare ikke nødvendigvis det dyreste, men langt i fra det dyreste.

Lenke til kommentar

 

Men når det er sagt så behøver jaggu meg 1070 og 1080 virkelig gode Cpu'er og per dags dato er kun det beste og kjappeste fra Intel (ikke nødvendigvis det dyreste ) det som gjelder. 

 

 

Er det egentlig det? Det er vel fortsatt i7 6700k som troner på toppen blant CPUer som gir best ytelse i spill, og dette er vel å regne som en relativt rimelig CPU? Med andre ord, det er ikke bare ikke nødvendigvis det dyreste, men langt i fra det dyreste.

 

 

Tror vi er enige der...

Kanskje med litt god konkurranse fra Amd og Zen så går prisene ned på Intel sine cpu'er og folket får tilgang til langt flere kjerner og bedre ytelse.

 

Jeg savner virkelig de cpu'ene som skulle komme med flere 100 Ghz i hastighet i løpet av 2015-2020 , disse Graphen baserte cpu'ene skulle jo være den neste revolusjonen. Siste nytt fra IBM var i 2014 og det lovet godt 

Lenke til kommentar

 

Små kjipt å se at flere av dere får nesten samme score som meg eller høyere,alt pga cpuen dere har :p 

 

( 1080 msi gaming x ) 

 

Nesten så jeg små angrer på at jeg kjøpte 1080 kortet :D:p

Prosessoren din ville bottlenecket 1080 litt i enkelte spill, så jeg tror et 1070 holder fint for deg(hvis det er det du har)

Kjøpte 1080 siden jeg fikk det for 6900 

 

Må kanskje oppgradere både hovedkort og cpu etterhvert da,med mindre jeg kanskje skaffer en vannkjøler for cpuen min og overklokker den til 4,7Ghz

 

Har hittil ikke hatt noen problemer med fps i spill,skal teste ut GTA V siden det spillet krever en del av cpuen om jeg ikke husker feil

Kjipt om jeg må oppgradere hovedkortet og cpuen,skulle kanskje ha gått for 1070 da :p 

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

 

 

Små kjipt å se at flere av dere får nesten samme score som meg eller høyere,alt pga cpuen dere har :p 

 

( 1080 msi gaming x ) 

 

Nesten så jeg små angrer på at jeg kjøpte 1080 kortet :D:p

Prosessoren din ville bottlenecket 1080 litt i enkelte spill, så jeg tror et 1070 holder fint for deg(hvis det er det du har)

Kjøpte 1080 siden jeg fikk det for 6900 

 

Må kanskje oppgradere både hovedkort og cpu etterhvert da,med mindre jeg kanskje skaffer en vannkjøler for cpuen min og overklokker den til 4,7Ghz

 

Har hittil ikke hatt noen problemer med fps i spill,skal teste ut GTA V siden det spillet krever en del av cpuen om jeg ikke husker feil

Kjipt om jeg må oppgradere hovedkortet og cpuen,skulle kanskje ha gått for 1070 da :p

 

Du vil få ok fps i de fleste spill, det er ikke det det står på. Men du kan oppleve stutter, samt at du ikke vil få den fps'en 1080 er i stand til å gi i alle spill.

Lenke til kommentar

 

ser tek.no har fått 15300 i firestrike 1.1 med msi 1070 ?? ble pluttselig lite fornøyd med mitt resultat med samme kort..

Rart. Fikk 13 787 selv. Graphics på 18 039 og physics på 10 207. Overklokket det enda mer enn det kommer fra MSI da? Eller bottlenecker jeg pga ram/cpu? Har MSI 1070 Gaming X.

 

Ja dere må se på Graphicscore, da physics score har mye å si for sammenlagtscore. Selv får jeg ca 23500 physics med 8 core cpu.

Lenke til kommentar

jeg bare såg på testen tek hadde av gtx 1060. der testet de i firestrike, å sammenlignet med andre kort, dær jeg så poengene til msi 1070. skal sjekke graphicscore når jeg kommer hjem , å legge ut her.ser jo at det blir litt feil å se på total scoren når folk har forskjellig cpu osv ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har en 6500 skylake, ikke overklokket.

fikk over 10+ fps med og overklokke min cpu i unigine valley da ^_^ mer en jeg fikk med og overklokke skjermkortet da. og 3dmark går jo en del på cpu å. alt stock til meg med 980 ti var vel 14500 total i 3dmark. klokk på cpu og kort så scorer den 17500.

Lenke til kommentar

GTX 1080 FE m/ vannblokk.

 

Vanilla : http://www.3dmark.com/fs/9580180

 

Extreme : http://www.3dmark.com/fs/9627868

 

Ultra : http://www.3dmark.com/fs/9580217

 

Timespy : http://www.3dmark.com/spy/207181

 

Specs : Se sigg.

 

Dette er kjørt med forskjellige hastigheter på core, minne. Skal få oppdatert med en ny post når jeg får til høyeste stabile OC til spill/folding/bench.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Siden denne tråden har helt sporet av til å bli en GTX 10* benchmark tråd så får jeg poste noen tall selv.

 

Jeg kjører ett GTX 1080 FE klokket med 150MHz på 880mV til 100MHz på 1162mV (linear i Precision X OC) GPU Clock og minne på +250 dette gir meg en Graphics score på rundt 24 000~ her varierer score en god del fra run til run, som jeg tror er påvirket av flere faktorer som at jeg for øyebliket kjører på en eldre CPU enn hva jeg egentlig har. (gammel rigg da nytt hovedkort måtte sendes tilbake pga DOA)

 

Physics og Combined er for øyeblikket lite relevant da jeg venter på hovedkort (1151) som skal kjøres med en i7-6700K.

 

Har veldig lyst å høre om noen har EVGA og kan kjøre manual scanner å se om de kan pushe kort lengre med hjelp av den. Mitt kort er dessverre Asus og Precision X OC scanner da disabled :( (Precision X OC scanner prøver å klokke maksimal stabil klokk på hver mV som skal gi "mye" bedre potensiell ytelse)

Endret av j0achim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...