Gå til innhold

Anbefalte innlegg

G502 & M65 Pro har jo de beste sensorene på markedet, Pixart 3366/3360. 

Dessverre er de litt tunge til spill som CSGO hvor man ofte bruker lav sensitivitet kombinert med ofte raske bevegelser. 

Burde kanskje tatt med noen Zowie's i testen. Som nevnt over bruker mange proffe CSGO spillere Zowie.

Selv bruker jeg Zowie by BenQ FK1, dessverre sliter Zowie med dårlig kvalitet så det er forstålig at dem ikke er med! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet at den er dyr, men hvor er G900?

Ser ut til at det falt noe ut et sted mellom planleggingen og testen og presentasjonen av testen. Det gjenspeiles i innholdsfortegnelsen:

 

Innhold

1. Samletest: Kablede spillmus

 

Men testen viser litt av det du spør om. Følgende løsrevne sitater kan settes sammen på denne måten, og svarer da godt på det du spør om, bortsett toppransjeringen: 

 

 

Vi har funnet den aller beste spillmusen på markedet

 

 

 

...Logitechs spinndyre, trådløse G900 [LENKE TIL TEST], som vi testet litt etterpå.

 

 

 

Logitech G900, som er den beste trådløse spillmusen vi har testet (...)

 

Så altså: 

- de har en samletest av kablede spillmus, 

- de sier de har funnet den beste spillmusa, men ikke at den beste spillmusa er kablet, 

- de har forklart at det er hensiktsmessig å kjøpe kablet spillmus fordi det frigjør penger til f.eks. skjermkortet, 

- de har testet G900, de har lenket til G900, 

- og de har sagt at G900 er den beste trådløse musen de har prøvd. 

 

Det de ikke har sagt rett ut er om G900 er bedre enn G502 Proteus Spectrum. De har sagt at den er bare litt bedre enn den beste av musene til under 500 kroner. Og så sier de at "ingen av de billigere spillmusene i den forrige testen var noe merkbart mindre presise enn disse", Så da er både G900 og G502PS noe bedre enn de billigere musene, men jeg klarer ikke å lese ut av testen at G502 er bedre eller dårligere enn G900. 

 

De sier de har funnet den aller beste spillmusen på markedet, og ut fra testen skjønner vi at det er enten G502PS eller G900, de anbefaler G502PS mye på grunn av lavere pris, men de sier ikke rett ut at G502PS er bedre. Det er likevel den testen anbefaler, men det er ikke tydelig om de mener det hvis pris ikke var et vurderingskriterium. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

Skulle likt å vete korleis desse er i forhold til den ekstremt gamle, men gode Logitech MX518.

 

Aah, jeg savner MX518! Jeg har senere hatt G400, og er for øyeblikket på G400S. Det ser ikke ut som at Logitech har videreført denne formfaktoren, men G402 ser vel ut til å være nærmeste arvtaker i navneserien.

Har fortsatt min MX518, har hatt den i hvertfall 4 år og den funker som gull enda. Hadde en 2. generasjon Microsoft Intellimouse Explorer 3.0 før den, men det var fryktelig slarkelige greier i forhold til den opprinnelige utgaven som var en av de første musene jeg hadde.

Lenke til kommentar

G502 vinner helt klart, iallefall hvis du bruker ett makro-oppsett. Fantastisk god layout og mange programmerbare knapper.

42b4a08e05a447fbb676ab89bceb4dab.png

 

 

Har en litt annerledes modell, trådløs som jeg utelukkende bruker i Win10 og surfing.

 

G602, men det plager meg at jeg innimellom kommer borti en av sideknappene som fyrer nettleseren til å aktivere "Go back".

Jeg har ikke innstallert noe som helst, bare plug-n-play. Finnes det justeringsmuligheter i Win10, eller kan man innstallere noe som gir bedre kontroll? F.eks. slår av den mest irriterende knappen?

 

07.jpeg

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Finnes det justeringsmuligheter i Win10, eller kan man innstallere noe som gir bedre kontroll? F.eks. slår av den mest irriterende knappen?

 

 

Installer Logitech Gaming Software, så kan du velge akkurat hva knappen skal gjøre, også om du vil at den ikke skal gjøre noe som helst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Agurk overskrifter allerede!

 

Ja for dere har jo testet alle spill mus på markedet når dere har testet disse 6.

 

Min personlige mening, etter å ha eid Logitech G700, R.A.T 7 og R.A.T. 9, Logitech MX518, Razer Deathadder, en eller annen Cooler Master spill mus, en Steel Series jeg ikke husker navnet på lenger, Roccat Tyon og Kone XTD, så er konklusjonen klar. Den beste er uten tvil Roccat XTD (til FPS) og Roccat i sin helhet for kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Beste spillmus" og dere har ikke tatt med Zowie engang? G502 er en god mus, men den er blytung i forhold til de skikkelige bra spillmusene, særlig til FPS-spill :)

At musa er tung er jo bare bra med tanke på presisjon.

 

 

Både og. Blir den for tung kan det bli vanskeligere å "flicke" på motstanderen. Spill som Quake hvor det er mye bevegelse er det også tungvindt å ha så "mye" vekt å drasse på hele tiden. 80-100g er gjerne en fornuftig vekt til FPS. 

Lenke til kommentar

 

"Beste spillmus" og dere har ikke tatt med Zowie engang? G502 er en god mus, men den er blytung i forhold til de skikkelige bra spillmusene, særlig til FPS-spill :)

At musa er tung er jo bare bra med tanke på presisjon.

 

Prøv en lettere spillmus (under 90g) i noen uker, så skjønner du hvorfor en tung mus er dårligere ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...