Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er sinne noe en reagerer med for å bryte ubehagelige situasjoner?

 

Feks, en dum person blir ofte sint vist han blir dominert i en samtale av en smart person. Fordi det er ubehagelig å bli dominert, eller føle at andre er smartere enn deg?

 

Kan jeg si det?

 

Sinne er ikke en bra måte å reagere på. Den beste er å vise det i ord på en bestemt velformulert voksen måte. Det kommer man lengst med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Feks, en dum person blir ofte sint vist han blir dominert i en samtale av en smart person. Fordi det er ubehagelig å bli dominert, eller føle at andre er smartere enn deg?

 

Eller en smart person kan bli sint og frustert fordi en dum person kan være så jævlig irriterende.

Endret av zeebra
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Sorry, Mac, men noen ganger er faktisk sinne den eneste rette reaksjonen.

Det er kanskje ikke helt politisk korrekt å si det, men det er sånn det er.

 

Dette med å være "smart og voksen" er i noen tilfeller bullshit. Noen ganger er det riktige å bli skikkelig forbanna og gi uttrykk for det. Ikke alltid, men noen ganger.

 

Jeg mener at sinne bør man holde inni seg og vise kun for seg selv når man kommer inn døren og er for seg selv. Å snakke velformulert, gjennomtenkt og bestemt er beste taktikk etter min mening. Jeg bruker å ignorere ord fra frekke folk. Gidder ikke å krangle. Men dersom det blir for mye så bruker jeg å si bestemt beskjed. 

Lenke til kommentar

Sinne er mer enn en utragering mellom enkelt personer. Sinne er en helt naturlig reaksjon hos mennesker, og det er i mange tilfeller heller ikke så enkelt at man bare kan velge å unngå det.

 

Enkelte mennesker som er redde eller blir skremt, kan  reagere med sinne som en slags forsvarsmekanisme. Man kan bli agressiv og sint ved bruk av narkotiske stoffer osv osv.

 

Andre igjen går inn i dyp depresjon fordi Komplett ikke har noen 1080 på lager. Men det er ikke sinne, men mer psykisk ubalanse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sinne er mer enn en utragering mellom enkelt personer. Sinne er en helt naturlig reaksjon hos mennesker, og det er i mange tilfeller heller ikke så enkelt at man bare kan velge å unngå det.

 

Enkelte mennesker som er redde eller blir skremt, kan  reagere med sinne som en slags forsvarsmekanisme. Man kan bli agressiv og sint ved bruk av narkotiske stoffer osv osv.

 

Andre igjen går inn i dyp depresjon fordi Komplett ikke har noen 1080 på lager. Men det er ikke sinne, men mer psykisk ubalanse.

 

Sinne er en normal reaksjon, men man kan bruke visse teknikker for å forsøke å beherske det. Er man sint så er det bedre å vise sinne sitt på en behersket måte enn å ta helt av. 

Lenke til kommentar

Sinne er en like viktig følelse som glede. Det er antagelig mye godt som har kommet av følelser/ ideèr som har oppstått pga sinne. Forresten så er sinne en veldig bred følelse som fungerer på forskjellig måte i mennesker. Hvis sinne ikke hadde vært en ting så hadde heller ikke glede vært en ting.

 

Ingen natt uten dag ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sinne er en like viktig følelse som glede. Det er antagelig mye godt som har kommet av følelser/ ideèr som har oppstått pga sinne. Forresten så er sinne en veldig bred følelse som fungerer på forskjellig måte i mennesker. Hvis sinne ikke hadde vært en ting så hadde heller ikke glede vært en ting.

 

Ingen natt uten dag ;)

 

Jeg må innrømme at jeg har vist sinne selv om jeg nå forsøker å tenke fornuftig når jeg ble sint. Jeg hater å måtte skjelle ut noen. Sist jeg virkelig skjellte ut noen var vel i april. Da mottok jeg en telefonsamtale av en som klarte å gjøre meg sint. Jeg skjellte vedkommende virkelig ut. Men vedkommende gjorde det samme til meg så det utjevnet seg likt. Ingen ild uten årsak heter det. 

 

Men til vanlig så gidder jeg ikke å vise sinne. Jo jeg kan bli sint, men har lært meg en sak: for å unngå mer konflikt så er det bedre å roe ned og snakke fornuftig og velformulert voksent. Da slipper man unødvendig drama. Ingen som er enig i den?

Endret av LineMalen
Lenke til kommentar

 

Sinne er en like viktig følelse som glede. Det er antagelig mye godt som har kommet av følelser/ ideèr som har oppstått pga sinne. Forresten så er sinne en veldig bred følelse som fungerer på forskjellig måte i mennesker. Hvis sinne ikke hadde vært en ting så hadde heller ikke glede vært en ting.

 

Ingen natt uten dag ;)

 

Jeg må innrømme at jeg har vist sinne selv om jeg nå forsøker å tenke fornuftig når jeg ble sint. Jeg hater å måtte skjelle ut noen. Sist jeg virkelig skjellte ut noen var vel i april. Da mottok jeg en telefonsamtale av en som klarte å gjøre meg sint. Jeg skjellte vedkommende virkelig ut. Men vedkommende gjorde det samme til meg så det utjevnet seg likt. Ingen ild uten årsak heter det. 

 

Men til vanlig så gidder jeg ikke å vise sinne. Jo jeg kan bli sint, men har lært meg en sak: for å unngå mer konflikt så er det bedre å roe ned og snakke fornuftig og velformulert voksent. Da slipper man unødvendig drama. Ingen som er enig i den?

 

I det daglige vil det kunne stemme, i andre sammenhenger er sinne et meget passende verktøy.

Å aldri la seg selv bli sint er å undertrykke egne følelser, det går det bare en vei med til slutt.

Lenke til kommentar

Man kan være sinna fordi en ikke finner løsningen på et stort og irriterende problem der og da. Sånn er det med meg.

ah, jeg tenker at noe som er irriterende er ubehagelig.

 

Jeg tenker at ubehagelig er noe som vekker ubehag. Det kan være irritasjon, ekkel, utrivelig, uforskammet, svik, uaktsomhet, uforsiktighet, urettferdighet, ydmykelse og fler.

 

Alle følelsene/ordene jeg ramset opp er alle ting som er ubehagelig å oppleve. Når du kommer opp i en situasjon, der du får en overvelmende ubehagelig følelse. Som irritasjon, så kan det ende opp som sinne. :)

 

Hva sinne er derimot er en annen sak. :) Jeg prøver å finne ut hva som triggrer et sinne, selv om sinnet er vent innover i seg selv, eller utover mot andre.

 

Men er folk her inne uenig med påstanden min? En blir sint for å bryte en ubehagelig situasjon. Vist jeg definerer ordet ubehag som jeg gjør? :)

Lenke til kommentar

Sorry, Mac, men noen ganger er faktisk sinne den eneste rette reaksjonen.

Det er kanskje ikke helt politisk korrekt å si det, men det er sånn det er.

 

Dette med å være "smart og voksen" er i noen tilfeller bullshit. Noen ganger er det riktige å bli skikkelig forbanna og gi uttrykk for det. Ikke alltid, men noen ganger.

Hehe, ja hvordan ellers skal man få enkelte til å forstå at det de gjør ikke er greit... hahaha xD Noen folk er virkelig ikke flink til å tenne lysa sine når en prøver å si ifra helt vanlig xD

Lenke til kommentar

Men til vanlig så gidder jeg ikke å vise sinne. Jo jeg kan bli sint, men har lært meg en sak: for å unngå mer konflikt så er det bedre å roe ned og snakke fornuftig og velformulert voksent. Da slipper man unødvendig drama. Ingen som er enig i den?

 

Velg dine kamper med omhu, ja jeg er helt enig. Men å bli direkte sint pga drama er meningsløst, jeg har lært meg å bli oppgitt istedenfor :p

 

Men er folk her inne uenig med påstanden min? En blir sint for å bryte en ubehagelig situasjon. Vist jeg definerer ordet ubehag som jeg gjør? :)

 

Helt enig, å bli sint for å bryte ut av en ubehagelig situasjon er riktig, jeg vil si at det er delvis innstinktivt. Men sinne er mye mer enn det selvfølgelig.

 

Jeg har lært meg å leve med sinnet mitt og prøve å gjøre det til noe mer fornuftig. Jeg hadde enormt med sinne inntill for bare noen år siden. Jeg er veldig lite sint nå og de gangene jeg blir det så lærer jeg om meg selv

Lenke til kommentar

 

Men til vanlig så gidder jeg ikke å vise sinne. Jo jeg kan bli sint, men har lært meg en sak: for å unngå mer konflikt så er det bedre å roe ned og snakke fornuftig og velformulert voksent. Da slipper man unødvendig drama. Ingen som er enig i den?

 

Velg dine kamper med omhu, ja jeg er helt enig. Men å bli direkte sint pga drama er meningsløst, jeg har lært meg å bli oppgitt istedenfor :p

 

Men er folk her inne uenig med påstanden min? En blir sint for å bryte en ubehagelig situasjon. Vist jeg definerer ordet ubehag som jeg gjør? :)

 

Helt enig, å bli sint for å bryte ut av en ubehagelig situasjon er riktig, jeg vil si at det er delvis innstinktivt. Men sinne er mye mer enn det selvfølgelig.

 

Jeg har lært meg å leve med sinnet mitt og prøve å gjøre det til noe mer fornuftig. Jeg hadde enormt med sinne inntill for bare noen år siden. Jeg er veldig lite sint nå og de gangene jeg blir det så lærer jeg om meg selv

 

Det blir enda viktigere med alderen:)

Lenke til kommentar

 

Men er folk her inne uenig med påstanden min? En blir sint for å bryte en ubehagelig situasjon. Vist jeg definerer ordet ubehag som jeg gjør? :)

 

Helt enig, å bli sint for å bryte ut av en ubehagelig situasjon er riktig, jeg vil si at det er delvis innstinktivt. Men sinne er mye mer enn det selvfølgelig.

 

Jeg har lært meg å leve med sinnet mitt og prøve å gjøre det til noe mer fornuftig. Jeg hadde enormt med sinne inntill for bare noen år siden. Jeg er veldig lite sint nå og de gangene jeg blir det så lærer jeg om meg selv

 

Ja, sliti en del med sinne selv. Spesielt når jeg begynte å rette mitt eget sinn imot megselv slik at det gikk fra å være et utadvent sinne til et innadvent sinne. (og dette har skjedd helt ubevist.)

 

Nå de siste dagene har jeg studert litt om sinne. Jeg har faktisk funnet ut at jeg bruker studering og filosofiske tankeganger for å kontrollere mitt eget sinne. Fordi mitt sinne kommer veldig mye ifra at jeg tenker at andre mennesker er idioter. (for å si det veldig galt.) Nå som jeg studerer, forstår jeg hvorfor andre mennesker er idioter. Så da er det litt vanskelig å bli sur på folk når jeg forstår hvorfor folk er "idioter". (PS: les som irnoisk/humor.) Det er mer morsomt og interessant enn noe annet hahahaha xD nei, vi alle er idioter. Bra er det! :)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...