Gå til innhold

Hvorfor er premissene for en evt. Brexit så negative?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, da har britene stemt for å forlate EU. Nå starter kampen med å gjøre utmeldelsen "kun delvis". Samtidig krisemaksimeres resultatet maksimalt.

 

En ting slår meg med hele fadesen: EU forventes å gjøre livet surt for Storbritannia framover – ikke fordi de tjener noe på det direkte – tvert imot – men fordi de er livredde for at flere land skal si adios, au revoir, antio, chiao, etc. EU ble opprettet for å få til frihandel i Europa, men nå bruker de frihandelen som en vektstang og et middel for å forsøke å tviholde på den politiske kontrollen over Europa.

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå at Stortinget visste det som var viktigst: folket stemte nei! 

Men la oss være enige om én ting her, menigmann - eller et gjennomsnittlig utdrag av den alminnelige bermen om du vil - har overhodet ingen forutsetninger for å vurdere hvorvidt et medlemskap er positivt eller negativt samlet sett.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

 

Right... You seem objective and fair!

 

Den eneste objektive her er vel deg går jeg ut ifra? Hva med å eventuelt skrive hva du er uenig i?

 

Det har ingenting med enighet i, det har med tonen og holdningen din. Du er åpenbart helt uinteressert i å diskutere noe, du vil bare ha et flott lite ekkokammer rundt deg hvor dine egne meninger spleiles tilbake til deg hver gang du åpner munnen. 

 

Ikke noe i veien for det, men det er for blogger og youtube, ikke forum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg vil påstå at Stortinget visste det som var viktigst: folket stemte nei! 

Men la oss være enige om én ting her, menigmann - eller et gjennomsnittlig utdrag av den alminnelige bermen om du vil - har overhodet ingen forutsetninger for å vurdere hvorvidt et medlemskap er positivt eller negativt samlet sett.

 

Du har rett. La oss bare utnevne en diktator og glemme dette demokrati-pisset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Right... You seem objective and fair!

Den eneste objektive her er vel deg går jeg ut ifra? Hva med å eventuelt skrive hva du er uenig i?

Det har ingenting med enighet i, det har med tonen og holdningen din. Du er åpenbart helt uinteressert i å diskutere noe, du vil bare ha et flott lite ekkokammer rundt deg hvor dine egne meninger spleiles tilbake til deg hver gang du åpner munnen.

 

Ikke noe i veien for det, men det er for blogger og youtube, ikke forum.

Det er ofte jeg gjør meg mer bastant enn jeg er. Dette kan funke greit på forum, for å fremprovosere motforestillinger. Kanskje du forveksler dette med skråsikkerhet. Jeg verdsetter forumets kollektive tankeevne høyt. At jeg ikke er så pk får du vel nesten bare forsøke å akseptere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Britannia forlater EU får du bare akseptere.

 

Grunnene til at premissene for en Brexit Leave er propaganda og en haug med drittunger som ikke forstår idéen bak demokrati, logisk tenkning og å faktisk ta det media og politikere sier med en lastebil med salt. Skeptikere finnes det ikke mange av blandt de unge.

 

Det er nesten politikerenes JOBB å lyve. Morsomt å se at folk ikke skjønner dette.

Lenke til kommentar

Det mest eklatante eksempelet er 350 millioner-fadesen. Det var beint ut løgn, og Farage gikk tilbake på det før de offisielle valgresultatene var kommet.

"Det er nesten politikerenes JOBB å lyve. Morsomt å se at folk ikke skjønner dette."

 

^ Du har åpenbart veldig, veldig like erfaring med politikere og media.

Endret av Yakamaru
Lenke til kommentar

 

Det mest eklatante eksempelet er 350 millioner-fadesen. Det var beint ut løgn, og Farage gikk tilbake på det før de offisielle valgresultatene var kommet.

"Det er nesten politikerenes JOBB å lyve. Morsomt å se at folk ikke skjønner dette."

 

^ Du har åpenbart veldig, veldig like erfaring med politikere og media.

 

 

Her er jeg uenig. Jeg ville heller sagt at yrket har altfor mye råtne epler. Farage er en kødd, men uten han ville nok ikke Storbritannia gått ut av EU, så... Også blind kødd kan finne korn (etc.)

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er jeg uenig. Jeg ville heller sagt at yrket har altfor mye råtne epler. Farage er en kødd, men uten han ville nok ikke Storbritannia gått ut av EU, så... Også blind kødd kan finne korn (etc.)

Definitivt mange råtne epler. Enig der.

 

Farage og Cameron var begge kødder. Og løgnere.

 

Vil ikke unnskylde dem for å være kødder. De fleste politikere er det.

 

Men Britannia er på vei ut, så kom ihertvall noe positivt ut av å være en kødd. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Det mest eklatante eksempelet er 350 millioner-fadesen. Det var beint ut løgn, og Farage gikk tilbake på det før de offisielle valgresultatene var kommet.

Gammel tråd, men dette har jeg hørt mange ganger, og aldri sett kilder på det. Source please.

 

Første treff når du googler "Nigel Farage 350 millions".

http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-eu-referendum-nigel-farage-nhs-350-million-pounds-live-health-service-u-turn-a7102831.html

Lenke til kommentar

Britisk økonomi er nå på full fart fremover etter en av Europas lengste finanskriser og en ekstremt dårlig recovery.

 

Brexit har gjort at folk investerer i Storbritannia igjen i stedet for å outsource'. Jobbene er på vei tilbake. Folk kjøper britisk. Økonomien kan være på vei mot boom.

Brexit gjør ting dyrere, sånn at folk i Storbritannia må jobbe mer. Dette er samme grunn som gjør at vi får høyere økonomisk aktivitet ved høyere inflasjon. Ikke nødvendigvis noe bra dette. Stikker man en pinne i en maurtue blir det også høy aktivitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...