Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Skikkelig ujevnt bredbånd


Anbefalte innlegg

Hei! Internettoppkoblingen min virket perfekt helt til jeg fant ut at maskinen trengte en oppfriskning, så jeg formaterte den, og installerte windows (xp) på ny. Noe jeg har gjort flere ganger og det har virket helt fint, men nå har jeg en veldig ujevn oppkobling:

 

Enten har den full fart (kun når jeg tar bredbåndstesten på IT-avisen), ellers ligger den mellom 45 og 55 Kbits. Problemet er at den ligger på det siste 95% av tiden. Kan jeg fikse på noen instillinger, eller må jeg bite i det sure eple å prøve å installere alt på ny?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tiscali har føkka opp big time,har fått opplyst at de har stor problemer med linje kapasiteten mellom Trondheim og Tromsø og at de må oppgradere noe dem ikke visste når skulle skje. :thumbdown:

I mellomtiden andefalte de meg om å bytte leverandør.

 

Heia Tiscali Kundeservice,billigste priser med laveste hastighet og dårligste kundbehandling,jaja dere burde tenke kapasitet før dere satte ned prisene for å få flere kunder slik at alle kunne få ned mot analog hastighet på Adsl linja si.

Endret av Robin B
Lenke til kommentar
Jeg får bredbånd hos tiscali... de siste dagene har hastigheten vært helt føcka!!!

 

 

je gtror flere slit me det samme problemt....

Som jeg skulle ha sakt det selv. Har også bredbånd fra tiscali,.

 

Det går håpløst tregt om dagen.

Testet akkuratt linja på itavisen nå, 623 kbit/s, såvidt jeg vet så har jeg jo betalt for 704

:realmad:

 

men alikevell skulle jo 623 kbit/s være nok til å surfe uten at det går tregt med, men jeg syntes det går saktere når jeg surfer, mulig det er bare meg, men.......

Lenke til kommentar

Tiscalis kundeservice suger i vinkel. Prøver du å ringe dem, må du vente lenge i kø. Har du sittet lenge nok, vil du automatisk bli brutt.

 

Tiscali bør satse på:

- Bedre kundeservice

- Heller vinne kunder på bedre linjer

- Fikse min fart iallefall.

 

 

PS! Jeg har lastet ned alt av windows-oppdaeringer og virusoppdateringer. Ingenting på denne maskinen nei

Lenke til kommentar
Jeg har betalt for 2mb linje. jeg tok itavisen testen nu of fant ut at hstigheten min er på miserable 260kb/s !!!!!!!!!!!!!!!!!! HVA i H*E*L*V*E*T*E?????????????

Altså... 2Mbit-linje skal jo ikke gi deg noe særlig mer enn 260kb/s (?).

 

260x8byte = 2.080kbit... Faktisk får du MER enn du betaler for...

Lenke til kommentar
Heia Tiscali Kundeservice,billigste priser med laveste hastighet og dårligste kundbehandling,jaja dere burde tenke kapasitet før dere satte ned prisene for å få flere kunder slik at alle kunne få ned mot analog hastighet på Adsl linja si.

Eh... du kan ikke få god pålitelighet og konge kundeservice for lite penger. Det får være grense på pose&sekk-mentalitet.

 

WinXP er ufattelig sårbart rett etter install. Mitt råd er å ha blaster fix og god firewall/antivirus-software på cd eller disk før man formaterer, og så trekke pluggen under install. Når maskinen har fått blaster patch og firewall kan man koble til og gjøre updates.

 

Har selv Tiscali, men har få eller ingen problemer.

Lenke til kommentar
Jeg har betalt for 2mb linje. jeg tok itavisen testen nu of fant ut at hstigheten min er på miserable 260kb/s !!!!!!!!!!!!!!!!!!  HVA  i  H*E*L*V*E*T*E?????????????

Altså... 2Mbit-linje skal jo ikke gi deg noe særlig mer enn 260kb/s (?).

 

260x8byte = 2.080kbit... Faktisk får du MER enn du betaler for...

Eh ITavisens test gir resultat i kilobits, ikke byte.

 

Sjekk at du ikke har mye nettverkstrafikk fra maskinen din (sjekk modem/switch/router om den blinker i et kjør).

 

Sikkert linja som er problemet altså... Neppe XP.

Lenke til kommentar
vi får smøre oss med talmodighet og vente til tiscali får fingern ut! :thumbup:

Er det med andre ord meningen at folk skal vente i mange måneder da eller? :angry:

 

Er så glad for at jeg så opp abonnementet mitt på adsl etter at jeg bare hadde tull og ******skap i de 3 mnd jeg hadde adsl hos dem.. :thumbs:

 

Kan ikke skjønne meg på folk som selv idag når det er så mye negative skriverier om tiscali allikevel skal tegne abonnement hos dem.. :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...