Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen ganger blir nettet "jammet" av ett eller annet


Anbefalte innlegg

Hei, I noen deler av huset forsvinner nesten nettet noen ganger (kb nivå), dette til tross for at signalet er bra.

 

Har forsøkt det meste uten hell, altså bytte kanal samt testet forskjellige instillinger på routern uten hell, det som derimot har virket er en retningsbasert antenne (14 dbi) rettet mot routeren.

 

Desverre har den stasjonære pcn tatt kvelden og jeg har ikke mulighet til og koble denne antennen til laptoppen min.

 

Nå i disse eksamenstider er det mer irriterende enn før når nettet plutselig kan "forsvinne" i flere timer.

 

Jeg har brukt telefonen med speedtest og lokalisert hvor jeg blir rammet, det er forsåvidt snakk om trevegger.

 

Om jeg beveger meg ned i mur kjeller blir faktisk nettet bedre, andre rom som er lengere unna routerne har heller ingen proplemer.

 

Hva kan jeg gjøre for og identifisere forstyrrelsen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis dette er på 2.4Ghz, bytt til 5Ghz - erfaringsmessig er det mye mindre støy på 5Ghz båndet, og det er også fler kanaler her du kan velge i.

 

Det finnes programmer du kan se oversikt over diverse wifi nett rundt deg, men ofte er det andre ting som bruker samme frekvensområde som skaper støy. Trådløse kameraer, babycalls osv. Eksempel på program kan være inssider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...