Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Karriere i militære voksen alder?


WubWub

Anbefalte innlegg

Muligheten for grenader i TMBN er jo der.

Uten gjennomført førstegangstjeneste, som tredveåring? Nei den er ikke der.

 

Edit:

Her har du hva som kreves i som feltoperatør i Fjernoppklaringsekskvadronen. Her gjelder stort sett det samme som for MJK/FSK osv. Stor sjanse til å bli sent ut i krigsområder på svært hemmelige oppdrag.

  • ​Jeg kan prestere godt over tid
  • Jeg har en positiv innstilling til nye utfordringer
  • Jeg har høy integritet
  • Jeg trives best under krevende forhold
  • Jeg ser muligheter fremfor begrensninger
  • Jeg er mentalt sterk
  • Jeg er fysisk sterk
  • Jeg gir meg aldri
  • Jeg er en god lagspiller
  • Jeg er ærlig og ydmyk
  • Jeg tåler å bli stilt krav til

Men det har ikke noe å si pga. den her: 

 

​KRAV TIL SØKERE UTEN FØRSTEGANGSTJENESTE:

  • Være norsk statsborger
  • Være minst 18 år før opptaket starter ​
  • Ha bestått sesjon del 1 og 2
  • Det er ønskelig med minimum karakter 5 på teoritesten (allment evnenivå) fra sesjon
  • Ha minimum karakter 9 på fargesyn (ingen avvik) fra sesjon
  • Ha minimum karakter 9 på psykisk helse fra sesjon
  • Ha god vandel uten alvorlige bemerkninger
  • Kunne sikkerhetsklareres til "Hemmelig"
  • Bestå fysiske minstekrav til opptak og seleksjon
Endret av Primer4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

snip

Kanskje han så hadde dyssosiale tendenser men de på laget hans sier at hans sterkeste egenskap var at han holdt oppe moralet til medsoldatene sine med vitser og tull, uansett hvor dårlige omstendigheter han var i kunne han si noe absurd som fikk de andre til å flire seg halvt ihjel. 

 

Det om er sjeldent med Chris Kyle var at han løgner eller ei, snakket masse om militærtjenesten hans, dette er ikke typisk Navy SEALS, de holder somregel kjeft, psykopater er stort sett de som utgir seg for å være Navy SEALS/Tier 1 operatører.

 

Når det er sagt, prøv å hør på ett par intervjuer av Andy Stumpf eller Tim Kennedy. Elsker å drepe gjør de. (For å paraphrase Andy i JRE "Best part of using the *husker ikke* is looking at the faces they make looking up at the rocket right before they explode" og "I love canooing their heads off" og "I dream about shooting people in the face every day" 

 

Men når man hører på hele podcasten i riktig kontekst så forstår man motivene hans og at sjansen for at han er en dyssosial psykopat er svært lave.

 

 

Nei, du blander narsisster med dyssosiale her.

 

Det er allmennkjent at narsissister ofter påtar seg skylden for drap i USA til tross for at de er uskyldige; grunnen er at de ønsker seg oppmerksomhet.

 

Psykopater derimot bryr seg ikke om oppmerksomhet. Det som gir de glede er å drepe, for mange av de er sadister.

 

Narsissister er dog sjeldent sadistiske med mindre de føler seg såret.

Endret av WubWub
Lenke til kommentar

Hovedmotivasjonen til spesialsoldater er at de dreper folk som hater alt de er og alt de står for like mye som de (soldatene )er glade i familiene sine. Og skurkene har like lyst til å drepe dem som de dem, så empati for skurkene finnes ikke.

 

Kan gå med på at Chris Kyle var en narsissist men ikke psykopat.

 

Hadde han vært i ett rockeband eller komiker hadde han nok løget like mye og komt opp med like mange røverhistorier.

 

 

Kan ikke si med sikkerhet at du ikke kan finne et smutthull eller to, men håper for all del ikke at du gjør det.

 

Sånne som deg hører ikke hjemme i denne typen jobber.

 

Kan med stor sikkerhet si at WubWub må langt utfor landegrensene for å i det hele tatt få ta i ett militært våpen :p

Lenke til kommentar

Kan ikke si med sikkerhet at du ikke kan finne et smutthull eller to, men håper for all del ikke at du gjør det.

 

Sånne som deg hører ikke hjemme i denne typen jobber.

 

Hvordan kan du sitte der å si slik når du ikke kjenner meg? Aner du hvor sårende det er når folk når folk knuser drømmen min om å havne i skarp konflikt med loven på min side? 

Lenke til kommentar

 

Kan ikke si med sikkerhet at du ikke kan finne et smutthull eller to, men håper for all del ikke at du gjør det.

 

Sånne som deg hører ikke hjemme i denne typen jobber.

 

Hvordan kan du sitte der å si slik når du ikke kjenner meg? Aner du hvor sårende det er når folk når folk knuser drømmen min om å havne i skarp konflikt med loven på min side? 

 

Derfor vil ingen ha deg, hva skal for eks. FFL med en kar som kun er der for å komme i skarp konflikt?, hvordan vet de at han kommer til å takle stusselige forhold og dårlig lønn i fem år når det går opp for han at han kanskje aldri kommer i skarp konflikt? derfor sender de hjem sånne iløpet av et par uker.

 

Samme gjelder alle militærgrener i hele verden, de fleste som er der av fri vilje har lyst til å se skarp konflikt men det må være andre grunner for at de skal gidde være der i mange år først.

 

Finnes navy seals på nittitallet som var ansatt i 10+ år uten å gjøre ett eneste skarpt oppdrag.

 

Ingen hadde taklet å være en operativ tier 1 operatør i ett tiår om det kun var skarp konflikt som var motivasjonen, her snakker vi om at mesteparten av dagene dine kun går til trening av deg selv og andre til å drepe mens du aldri får skutt på et annet menneske.

Endret av Primer4
Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke si med sikkerhet at du ikke kan finne et smutthull eller to, men håper for all del ikke at du gjør det.

 

Sånne som deg hører ikke hjemme i denne typen jobber.

 

Hvordan kan du sitte der å si slik når du ikke kjenner meg? Aner du hvor sårende det er når folk når folk knuser drømmen min om å havne i skarp konflikt med loven på min side? 

 

Derfor vil ingen ha deg, hva skal for eks. FFL med en kar som kun er der for å komme i skarp konflikt?, hvordan vet de at han kommer til å takle stusselige forhold og dårlig lønn i fem år når det går opp for han at han kanskje aldri kommer i skarp konflikt?

 

 

Det var derfor jeg ytret ønske om å havne i utenlandske oppdrag når jeg var til sesjon. Jeg sa også så at jeg kunne sett for meg som skarpskyter eller fører av stridsvogn. 

 

Dette var mange år før invasjonen i irak og afghanistan. Jeg har 3 fettere som er yrkesmilitære, de har faktisk tjenestegjort i afghanistan i over 7 år pga deres spesial kompetanse.

 

Men meg ville ikke militæret ha ha pga det en psykolog hadde notert ned av mulige diagnoser i min journal. 

 

Det var det som var drømmen min og jeg har ikke gitt opp drømmen enda

Lenke til kommentar

Tror du virkelig en person som beskriver seg selv med setninger som "Føler jeg er den perfekte kriger ettersom jeg ikke lar sentimentale følerier hemme meg på noen slags måter.", eller "Ei heller har jeg noen gang angret over grusomme ting jeg har utsatt andre for." hører hjemme i en posisjon hvor de kan komme til å måtte bestemme hvem som får leve og hvem som får dø? 

 

Folk i godt voksen alder som sitter med den typen tankegang hører hjemme på en psykiatriavdeling, ikke en slagmark. 

 

Jeg driter forøvrig langt i hvor sårende du måtte mene at sånne tilbakemeldinger er, men hvis det ikke skal mer til for å sette sinnet i kok, hva får deg da til å tro at forsvaret eller noen annen militær organisasjon skulle ønske å ha deg på lag?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

Lenke til kommentar

 

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

 

Ja, det norske forsvaret har i snitt høyere kriterier enn det enkelte grener i det amerikanske forsvaret har. Det har du helt rett i ;)

Lenke til kommentar

 

 

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

 

Ja, det norske forsvaret har i snitt høyere kriterier enn det enkelte grener i det amerikanske forsvaret har. Det har du helt rett i ;)

 

 

tja, hadde det ikke vært for at jeg skallet ned en politimann når jeg var 16 så hadde yrkeslivet mitt endt i militæret akkurat som alle mine fettere. 

Lenke til kommentar

 

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

 

Kan du gi en kilde på dette?

Lenke til kommentar

 

 

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

 

Kan du gi en kilde på dette?

 

 

Det greier du finne selv. Det er allmennkjent at de amerikanske militæret søker mennesker med lav eller manglende empati. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Du gir deg selv ut for å være et slags geni men med tråder som denne viser du fram dine ufattelig lite gjennomtenkte hjernefiser.

 

Jeg har står forståelse for at det norske militæret sier nei til en som meg. Hadde jeg vært amerikaner hadde de derimot headhuntet meg. 

 

Det amerikanske og det norske forsvaret har helt forskjellige ting de ser etter i en soldat. 

 

Kan du gi en kilde på dette?

 

 

Det greier du finne selv. Det er allmennkjent at de amerikanske militæret søker mennesker med lav eller manglende empati. 

 

Kanskje i kommentarfeltene til disse LiveLeak videoene du etter egen innrømmelse sitter og onanerer til.

 

I den virkelige verden? Not so much.

Lenke til kommentar

 

tja, hadde det ikke vært for at jeg skallet ned en politimann når jeg var 16 så hadde yrkeslivet mitt endt i militæret akkurat som alle mine fettere. 

Det tviler jeg sterkt på med dine holdninger.

 

 

Da tar du feil, det er ingen i virkeligheten som kan se at det er noe galt med meg for jeg er i overkant høflig og dannet.

 

Det er ikke slik at jeg er en rabiat tulling som hyler ut mine egentlige intensjoner. Tvert imot så skjuler jeg alt som kan oppfattes som støtende eller avvikende.

Lenke til kommentar

 

 

tja, hadde det ikke vært for at jeg skallet ned en politimann når jeg var 16 så hadde yrkeslivet mitt endt i militæret akkurat som alle mine fettere. 

Det tviler jeg sterkt på med dine holdninger.

 

 

Da tar du feil, det er ingen i virkeligheten som kan se at det er noe galt med meg for jeg er i overkant høflig og dannet.

 

Det er ikke slik at jeg er en rabiat tulling som hyler ut mine egentlige intensjoner. Tvert imot så skjuler jeg alt som kan oppfattes som støtende eller avvikende.

 

 

Er din måte å skjule dine feil på ved å skalle ned politimenn? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...