Gå til innhold

vil beholde windows 7


Anbefalte innlegg

Her forleden ble pc'en min ufrivillig oppgradert til Windows 10. Men i dag fant jeg ut at jeg kunne gå tilbake til w 7, (hadde 1 mnd. frist fra oppgraderingsdato), hvilket jeg nå har gjort.

Kan noen på en lettfattelig måte si meg hvordan jeg skal reservere meg mot ytterlige ufrivillige oppgraderinger til w 10?

 

Jeg har nettopp googlet problemstillingen uten hell. (mulig jeg trenger å få det inn med teskje)

 

Takk på forhånd:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS sier at masingen vil stoppe når fristen for gratis oppgradering går ut.

Hva du kan gjøre i mellomtiden vet jeg ikke. Forhåpentligvis vil den ikke forsøke seg en gang til når du allerede har nedgradert én gang.

 

Din mening skal selvsagt respekteres. Om du vil ha gamle Win7, skal MS la deg få lov til det. Masing og automatisk oppgradering er ikke greit.

Men er du sikker på at du ikke ønsker Windows 10? Det er på mange måter et bedre operativsystem.

 

 

 

Don’t miss out! The free upgrade offer to Windows 10 will end on July 29, 2016. Here's how to get Windows 10 for free while you still can.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Windows 10 er bedre enn Windows 7.

Hvis du bare bruke maskinen til enkle oppgaver bør du jo oppgradere.

 

Det er avanserte bruke som er avhengig av spesielle dataprogrammer som ikke bør oppgradere.

 

Personlig skulle jeg gjerne ha oppgradert,

men kan ikke da det innebygde tastaturet på den bærbare sluttet å fungere etter oppgradering,

selv etter at alle drivere var innstallert,

tastaturet ville bare registrere tastetrykk i 30 - 60 sekunder etter at jeg hadde logget inn...

 

Så for min del er det programmet gull verdt slik at MS ikke kan tvinge igjennom en oppgradering. :)

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

Til dere som sier at w10 er enklere å bruke: Jeg fikk jo etter oppgraderingen ikke til å laste opp bilder fra sd kort, dessuten kunne jeg ikke sende bilder fra hotmailen lengre. Dette har selvfølgelig med mangel på kompetanse fra min side å gjøre. Jeg skjønner ikke hva de snakker der inne i boksen.

Dermed lever jeg bedre med w 7. Kjekt å slippe å bruke masse tid på å klø seg i huet.;-) :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som sier at w10 er enklere å bruke: Jeg fikk jo etter oppgraderingen ikke til å laste opp bilder fra sd kort, dessuten kunne jeg ikke sende bilder fra hotmailen lengre. Dette har selvfølgelig med mangel på kompetanse fra min side å gjøre. Jeg skjønner ikke hva de snakker der inne i boksen.

Dermed lever jeg bedre med w 7. Kjekt å slippe å bruke masse tid på å klø seg i huet.;-) :)

 

Trist.

Det er flere grunner til at du burde ta deg tid til å lære deg Windows 10 ,i utgangspunktet er det nesten helt likt W7 men med noen endringer på noen plasser.

Sikkerhetsmessig er dessverre W7 stadig en større risiko og vil om noen år være kritisk for en del brukere pga hull som ikke blir tettet.

Lenke til kommentar

Til dere som sier at w10 er enklere å bruke: Jeg fikk jo etter oppgraderingen ikke til å laste opp bilder fra sd kort, dessuten kunne jeg ikke sende bilder fra hotmailen lengre. Dette har selvfølgelig med mangel på kompetanse fra min side å gjøre. Jeg skjønner ikke hva de snakker der inne i boksen.

Dermed lever jeg bedre med w 7. Kjekt å slippe å bruke masse tid på å klø seg i huet.;-) :)

 

Regner med du kjørte en clean install?

Lenke til kommentar

Til dere som sier at w10 er enklere å bruke: Jeg fikk jo etter oppgraderingen ikke til å laste opp bilder fra sd kort, dessuten kunne jeg ikke sende bilder fra hotmailen lengre. Dette har selvfølgelig med mangel på kompetanse fra min side å gjøre. Jeg skjønner ikke hva de snakker der inne i boksen.

Dermed lever jeg bedre med w 7. Kjekt å slippe å bruke masse tid på å klø seg i huet.;-) :)

Nei Windows 10 er ikke enklere å bruke. Alt tar ganske mye lengre tid, fliser, bugs og er imo rotete til multitasking.

Nice jeg bruker også Windows 7, det er det siste brukbare operativsystemet til Microsoft. Har også en

Mac med OSX og Linux Mint (virker helt knirkefritt nå), så kan de spesielt interesserte bruke Windows 8 og 10.

(Og just for fun, dette uttrykket burde være enkelt å skjønne: Windows 2000 > Windows 10). :)

Endret av Thousand
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

GWX Control Panel funker fint, det jeg bruker. Kjører fortsatt Windows 8.1 på hovedmaskinen, har Windows 10 på bærbare enheter. 

W10 er greit nok, men har en god del problemer. Med 6 maskiner som kjører Win 10 ser jeg null grunn til å ha det på den sjuende - og mest brukte. 

Lenke til kommentar

GWX Control Panel har flere ganger måttet oppdateres fordi metoden de bruker ikke er "idiotsikker". (Nye oppdateringer fra Microsoft gjør at GWX CP ikke lenger blokkerer Windows 10.)

 

Et bedre valg er Never10 som er basert på blokkeringsmetoder spesifisert av Microsoft. (via Group Policies)

Lenke til kommentar

En ting som gjør windows et vanskelig valg for meg, (merk at windows har aldri brukt å være et vanskelig valg for meg), er fordi det ser ut som Microsoft er i en eksperimentell "periode", i de siste år har de experimentert voldsomt og "kødder" med alt i windows, du kan ikke forutsi hvilke funksjoner du får beholde i neste windows, det kunne du gjøre før de kom i den eksperimentelle perioden sin. En ting er at de kødder med brukergrensesnittet, og det betyr ikke at man behøver å mislike det nye, men det betyr at folk ikke liker å måtte venne seg til et nytt. Det får folk til å henge og nøle litt. Det samme med bilkjøp, bare fordi du blir tilbudt en penere og bedre bil, så er du tvunget til å alltid nøle litt, på tross av alt det nye. Det gjør folk med alt som er nytt, grunnen er enkel, det er fordi det som er vanesaker blir til en rasjonellsak. Det er tidsparende å ikke bytte brukergrensesnitt, og dermed rasjonelt å ikke velge det, på tross av at det er bedre. Og de fleste som ikke velger det, gjør det ikke fordi de sparer tid ved en spesifik ny windows utgave, men på grunn av microsofts reviderende og utviklende "filosofi", som betyr at de må gjøre det samme neste gang også.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

Nei Windows 10 er ikke enklere å bruke. Alt tar ganske mye lengre tid, fliser, bugs og er imo rotete til multitasking.

Nice jeg bruker også Windows 7, det er det siste brukbare operativsystemet til Microsoft. Har også en

Mac med OSX og Linux Mint (virker helt knirkefritt nå), så kan de spesielt interesserte bruke Windows 8 og 10.

(Og just for fun, dette uttrykket burde være enkelt å skjønne: Windows 2000 > Windows 10). :)

 

 

Høres ut som du ikke har brukt tid på W10 i det hele tatt.

Multitaskin er veldig tilpassningmulig på W10 akkurat som det er på tidligere os.

Lenke til kommentar

Nei Windows 10 er ikke enklere å bruke. Alt tar ganske mye lengre tid, fliser, bugs og er imo rotete til multitasking.

 

Mine maskiner er ikke noe tregere med 10 enn med 7; heller tvert imot. Oppstarten skjer i hvert fall raskere.

Fliser? Når trenger du å bruke det? Aldri - så gjem dem bort ved å justere bredden på startmenyen.

Bugs er jeg ikke plaget av på noen av OS'ene.

Multitasking fungerer like greit som på Windows 7. Har ikke merket at det skulle være noen forskjell der.

 

Nice jeg bruker også Windows 7, det er det siste brukbare operativsystemet til Microsoft. Har også en

Mac med OSX og Linux Mint (virker helt knirkefritt nå), så kan de spesielt interesserte bruke Windows 8 og 10.

(Og just for fun, dette uttrykket burde være enkelt å skjønne: Windows 2000 > Windows 10). :)

 

Ja, akkurat som Windows 10 > Windows 7, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...