Gå til innhold

ANMELDELSE: Overwatch


Anbefalte innlegg

Google it!

Siden du var så "fisefin".

Var et MOBA til StarCraft1 også, selv om den ikke slo an like godt.

 

 

Det virker intuitivt veldig rart å kalle et coop-map til StarCraft 1 for en "Moba" (for det er vel Aeon of Strife du snakker om her?). Pvp mener jeg er såpass sentralt at det må kalles et krav for betegnelsen.

 

For øvrig sliter jeg å se hva han skrev som ikke stemmer, selv etter å ha googlet litt

Endret av Vegard#
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som klager på prisen glemmer det jeg mener er den største fordelen med at man må betale relativt mye for spillet, man unngår hackere. Det er lite fristende å hacke hvis man må betale 400 kroner hver gang man blir tatt. Selvfølgelig stopper det ikke hacking helt, men det hjelper veldig. Blizzard har også sagt at de kommer til å ha en veldig streng hacking policy i overwatch, noe jeg mener er veldig bra.


Største problemet jeg har med spillet er tick raten på 20. Virkelig blizzard? Begynner allerede å bli lei av å bli hooket gjennom vegger av roadhog.

Endret av steinarsen44
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spiller idag litt Destiny PvP, PS4.

 

Hvordan er PS4 versjonen av Overwatch?

Er lagg et problem på PS4?(Eg mener Destiny sliter veldig med lagg - ofte veldig frustrerende)

Kan spillet være moro om du spiller alene?

 

Betaen fungerte veldig bra hvertfall. Jeg opplevde ikke noe lag, men det merker jeg ikke i Destiny pvp heller.

Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om de kaller det DOTA eller MOBA? Alle vet hva jeg snakket om, og såvidt jeg skjønner er ikke Overwatch noen av delene, men rett og slett en god gammel team shooter. 

Personlig syntes jeg ikke det minner om Team Fortress 2 i det hele tatt, men det er vel fordi jeg spilte gode gamle Action Quake 2 som var (en av) forløperen(e) til alle disse spillene, så jeg er bedre enn dere alle ;)

 

TL;DR: Hvis dere ikke har skutt en Red Devil fra toppen på skyscraperen i Urban2 på Norwegian Whalers-serveren med en gull-skinnet sniper med et Voodoo1 kort som ikke en gang klarte å rendre hele kartet slik at folk poppet opp helt plutselig... Så er dere ikke så kule som meg :)

 

TL;DR2: 

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

 

HOTS er jo Blizz' første DOTA og introduserer masse nye characters, i tillegg til å trekke frem gamle helter fra tidligere spill.

Trur du blander terms her; HoTS er en MOBA, ikkje "en DOTA" (google it)

Selv om Defence Of The Ancients (DOTA) var brukerskapt MOBA mod, så var den like fullt bygd på WC3. Så strengt talt er vel DOTA indirekte den første MOBA'en til Blizz?

 

 

Google it!

Siden du var så "fisefin".

Var et MOBA til StarCraft1 også, selv om den ikke slo an like godt.

 

Takk for fin lærdom! :)

Lenke til kommentar

Spilte det i den såkalte betaen, virker ganske gøy, men samtidig ikke fult så moro når man spiller alene? Og jeg er usikker på om det egentlig er bedre enn gode gamle team fortress. Hva gjør det morsommere enn TF2? Er det noe jeg har gått glipp av?

 

AtW

 

Alene, sånn som at du ikke har med deg venner? Er ikke nødvendig, så fremt du ikke uheldig med laget du har blitt putta i. Mener du gode gamle TF2, egentlig? Vel, det er jo en "tidløs" klassiker blitt, og Overwatch er ikke en revolusjon i forhold til det, men det er noen småting som gjør spillet bedre, syntes jeg:

 

- Standard-oppsettet av ting er bra, tut og kjør fra første sekund. To klikk og man er i gang. 

- I TF2 er det lett for å bli litt for mange flaskehalser. Dette har de unngått i Overwatch ved å gi mer bevegelighet til flere av klassene og i tillegg mer intrikate brett med flere ganger og smutthull. 

- Flere klasser har bedre counters, slik at man ikke blir så fryktelig ubrukelig hvis man havner i en situasjon hvor fienden har best odds. 

- Klassene har slike ultimates som gir spillerne mulighet til å tenke mer strategisk og utnytte disse til det fulle. 

- Rollene er spredd over flere klasser. Det er ikke bare én tank og én healer, og alle gjør det på forskjellige måter. F.eks. Reinhardt beskytter hele laget ved å blokkere innkommende prosjektiler, mens Roadhog er en absorbere my juling og kan holde seg selv i live så fremt det ikke blir for mye action. 

- Mer insentiv for å vinne brettet, ikke bare få penest mulig k/d ratio.

- Klassene har en del unike egenskaper. F.eks å klatre på veggene, "wallhacke", teleporte, etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvem bryr seg om de kaller det DOTA eller MOBA? Alle vet hva jeg snakket om, og såvidt jeg skjønner er ikke Overwatch noen av delene, men rett og slett en god gammel team shooter. 

Personlig syntes jeg ikke det minner om Team Fortress 2 i det hele tatt, men det er vel fordi jeg spilte gode gamle Action Quake 2 som var (en av) forløperen(e) til alle disse spillene, så jeg er bedre enn dere alle ;)

 

TL;DR: Hvis dere ikke har skutt en Red Devil fra toppen på skyscraperen i Urban2 på Norwegian Whalers-serveren med en gull-skinnet sniper med et Voodoo1 kort som ikke en gang klarte å rendre hele kartet slik at folk poppet opp helt plutselig... Så er dere ikke så kule som meg :)

 

 

 

 

Oithaannn, jeg er visst enda litt bedre ;)

Vi satt mange kvelder på datalabben på vgs med det her:

 

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke gått høyere enn 8/10. Det er et utrolig velpolert spill, men det tilfører ikke sjangeren noe. De gjør stort sett det samme som de gjorde med HotS. Ta en eksisterende sjanger, gjør alt mindre og gjør kampene kortere.

 

Endelig en som har skjønt det. Er ikke noe spesielt med dette spillet. Har bare kopiert andre spill i sjangeren og forenklet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

for meg er dette spillet ett 9/10 spill, ( har aldri gitt ett spill 10/10)

 Jeg har lyst til å spille dette konstant, jeg er hekta, og jeg føler det er ett helt unikt spill, alt føles helt fresht og annerledes, elsker karakterene blizzard lager, og de har veldig unike angrep (bortsett fra Torbjørn :p)

gidder ikke analysere det mere, vet bare at hver dag på jobb vil jeg komme meg kjappest mulig hjem å hive meg inn i en overwatch game! :)

*EDIT*: elsker også hvordan de har gjort support classes utrolig gøye å spille, og hvordan en tank kan også være en utrolig bra DPS samtidig

Endret av skrujern123
Lenke til kommentar

 

Spilte det i den såkalte betaen, virker ganske gøy, men samtidig ikke fult så moro når man spiller alene? Og jeg er usikker på om det egentlig er bedre enn gode gamle team fortress. Hva gjør det morsommere enn TF2? Er det noe jeg har gått glipp av?

 

AtW

 

Alene, sånn som at du ikke har med deg venner? Er ikke nødvendig, så fremt du ikke uheldig med laget du har blitt putta i. Mener du gode gamle TF2, egentlig? Vel, det er jo en "tidløs" klassiker blitt, og Overwatch er ikke en revolusjon i forhold til det, men det er noen småting som gjør spillet bedre, syntes jeg:

 

- Standard-oppsettet av ting er bra, tut og kjør fra første sekund. To klikk og man er i gang. 

- I TF2 er det lett for å bli litt for mange flaskehalser. Dette har de unngått i Overwatch ved å gi mer bevegelighet til flere av klassene og i tillegg mer intrikate brett med flere ganger og smutthull. 

- Flere klasser har bedre counters, slik at man ikke blir så fryktelig ubrukelig hvis man havner i en situasjon hvor fienden har best odds. 

- Klassene har slike ultimates som gir spillerne mulighet til å tenke mer strategisk og utnytte disse til det fulle. 

- Rollene er spredd over flere klasser. Det er ikke bare én tank og én healer, og alle gjør det på forskjellige måter. F.eks. Reinhardt beskytter hele laget ved å blokkere innkommende prosjektiler, mens Roadhog er en absorbere my juling og kan holde seg selv i live så fremt det ikke blir for mye action. 

- Mer insentiv for å vinne brettet, ikke bare få penest mulig k/d ratio.

- Klassene har en del unike egenskaper. F.eks å klatre på veggene, "wallhacke", teleporte, etc.

 

 

Takk for tilbakemelding.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt greit drop inn spill som jeg kan bruke tid når det passer sånn. Helt grei underholdning for hva det er. Ganske enkelt morro.

 

Så får andre spill gjøre andre ting.

 

Akkurat i dag står dette som nummer to etter Mech Warrior Online.

 

spiller man mechwarrior online enda? jeg pledga og spilte i mange mnd i alpha/beta. var morsomt som f :D

Lenke til kommentar

De som klager på prisen glemmer det jeg mener er den største fordelen med at man må betale relativt mye for spillet, man unngår hackere. Det er lite fristende å hacke hvis man må betale 400 kroner hver gang man blir tatt. Selvfølgelig stopper det ikke hacking helt, men det hjelper veldig. Blizzard har også sagt at de kommer til å ha en veldig streng hacking policy i overwatch, noe jeg mener er veldig bra.

 

 

Største problemet jeg har med spillet er tick raten på 20. Virkelig blizzard? Begynner allerede å bli lei av å bli hooket gjennom vegger av roadhog.

 

(Blizzard HQ) How should we stop hackers,

(random office dude) I KNOW! we charge more for the game !!

 

Brilliant !

 

Lol hør på deg selv man.

Lenke til kommentar

 

De som klager på prisen glemmer det jeg mener er den største fordelen med at man må betale relativt mye for spillet, man unngår hackere. Det er lite fristende å hacke hvis man må betale 400 kroner hver gang man blir tatt. Selvfølgelig stopper det ikke hacking helt, men det hjelper veldig. Blizzard har også sagt at de kommer til å ha en veldig streng hacking policy i overwatch, noe jeg mener er veldig bra.

 

 

Største problemet jeg har med spillet er tick raten på 20. Virkelig blizzard? Begynner allerede å bli lei av å bli hooket gjennom vegger av roadhog.

(Blizzard HQ) How should we stop hackers,

(random office dude) I KNOW! we charge more for the game !!

 

Brilliant !

 

Lol hør på deg selv man.

 

 

 

Det er flere andre tilfeller jeg vet om hvor en konto koster penger slik at drittfolk med mer fritid enn vett og kroner ikke kan masseprodusere kontoer de bruker for å ødelegge for folk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...