Gå til innhold

Hvor mye kommer du til å bruke på ditt nye skjermkort og hvorfor? Amd / Nvidia?


Hvor dyrt blir ditt neste skjermkort? Amd eller Nvidia?  

197 stemmer

  1. 1. Hvor mange kroner kommer du til å bruke på ditt /dine neste skjermkort?

    • Opp til 500 Kroner.
      1
    • 500 - 1000 Kroner.
      1
    • 1000 - 2000 Kroner.
      7
    • 2000 - 3000 Kroner.
      31
    • 3000 - 4000 Kroner.
      43
    • 4000 - 5000 Kroner.
      24
    • 5000 - 7500 Kroner.
      50
    • 7500 - 10.000 Kroner.
      23
    • Ingen øvre grense...
      17
  2. 2. Amd eller Nvidia?

    • Nvidia.
      87
    • Amd.
      25
    • Det kortet som gir best mulig ytelse for pengene innenfor budsjettet mitt ovenfor.
      85
  3. 3. Er du en Fanboy?

    • Nei.
      178
    • Ja.
      19


Anbefalte innlegg

For min del har jeg alltid fått mest ut av amd sine kort, lav pris super performance; 5870, 280x (mantle) Battlefield4 Bundle og nå 390x.  Husker alle andre crashet mye i battlefield 4 release mens jeg hadde ikke en eneste crash med mitt bundled 280x til motsetning gtx7xx serien som slet mye mer, eneste problemet jeg hadde med bf4 release var netcode/tradekilling.  Angret heller ikke på at jeg skaffet 390x over 970/980 da disse kortene, hvertfal fra de jeg kjenner sliter veldig med mye crash, out of memory error osv, sette ned settings for å ikke crashe i hytt og pine(i GTA5/Black ops 3/Division). 

 

Gleder meg til å se hva AMD kommer med, håper det knuser gtx kortene i battlefield 1  :dribble:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er egentlig ikke noe fanboy, men har alltid valgt NVIDIA. Det er merket jeg holder meg til.

 

Hadde planlagt 2stk EVGA NVIDIA GeForce GTX 980Ti Hybrid. Nå som Pascal er kommet blir det to slike skjermkort forhåpentlig med vannkjøling AIO.

Du synes ikke 15-20K for kun skjermkort er mye penger? :p

Lenke til kommentar

 

Jeg er egentlig ikke noe fanboy, men har alltid valgt NVIDIA. Det er merket jeg holder meg til.

 

Hadde planlagt 2stk EVGA NVIDIA GeForce GTX 980Ti Hybrid. Nå som Pascal er kommet blir det to slike skjermkort forhåpentlig med vannkjøling AIO.

Du synes ikke 15-20K for kun skjermkort er mye penger? :p

Klart det er mye penger, men jeg ville ha et råskinn av en PC og det koster.

Lenke til kommentar

Har full forståelse for at det er mange her som legger pengene sine i skjermkortet først og fremst.

Personlig mener jeg at et kraftig skjemkort bør ha en kraftig cpu om det skal utnyttes maksimalt.

 

Nesten oppe i 100 stemmer nå...

Uheldigvis stemme ikkje dette bestandig :(

 

Cpuskalering burde ha vært mye bedre synes jeg :)

Lenke til kommentar

 

Har full forståelse for at det er mange her som legger pengene sine i skjermkortet først og fremst.

Personlig mener jeg at et kraftig skjemkort bør ha en kraftig cpu om det skal utnyttes maksimalt.

 

Nesten oppe i 100 stemmer nå...

Uheldigvis stemme ikkje dette bestandig :(

 

Cpuskalering burde ha vært mye bedre synes jeg :)

 

 

Joda, det er ikke alltid at spill får utnyttet cpu 100% eller gpu 100% , noen ganger favoriserer spillmotoren skjermkortene og bryr seg lite om gpu, andre ganger nesten det motsatte...

Lenke til kommentar

Foretrekker bare Nvidia. Mulig karma og overtro har overbevist meg

Sist jeg brukte 5k+ på et AMD skjermkort så slo lynet ned 10 minutter etter at jeg satte det inn.

Er mer at jeg frykter det samme skal skje igjen. Har vel egentlig aldri helt likt driverene til AMD heller.

Driverene og at jeg ikke liker dem er bare generell erfaring som leder til personlig preferanse.

Skal ha meg 1080 så snart det er tilgjengelig, har spart en stund til det, og gleder meg til å få det inn i pcen.

Lenke til kommentar

Foretrekker bare Nvidia. Mulig karma og overtro har overbevist meg

Sist jeg brukte 5k+ på et AMD skjermkort så slo lynet ned 10 minutter etter at jeg satte det inn.

Er mer at jeg frykter det samme skal skje igjen. Har vel egentlig aldri helt likt driverene til AMD heller.

Driverene og at jeg ikke liker dem er bare generell erfaring som leder til personlig preferanse.

Skal ha meg 1080 så snart det er tilgjengelig, har spart en stund til det, og gleder meg til å få det inn i pcen.

 

Hvor lenge siden du sist testet drivere til Amd?

Har du selv hatt noen virkelige problemer med drivere til Amd som ikke har latt seg løse?

Lenke til kommentar

Foretrekker bare Nvidia. Mulig karma og overtro har overbevist meg

Sist jeg brukte 5k+ på et AMD skjermkort så slo lynet ned 10 minutter etter at jeg satte det inn.

Er mer at jeg frykter det samme skal skje igjen. Har vel egentlig aldri helt likt driverene til AMD heller.

Driverene og at jeg ikke liker dem er bare generell erfaring som leder til personlig preferanse.

Skal ha meg 1080 så snart det er tilgjengelig, har spart en stund til det, og gleder meg til å få det inn i pcen.

Hørt om overspenningsvern? :p

Lenke til kommentar

 

Foretrekker bare Nvidia. Mulig karma og overtro har overbevist meg

Sist jeg brukte 5k+ på et AMD skjermkort så slo lynet ned 10 minutter etter at jeg satte det inn.

Er mer at jeg frykter det samme skal skje igjen. Har vel egentlig aldri helt likt driverene til AMD heller.

Driverene og at jeg ikke liker dem er bare generell erfaring som leder til personlig preferanse.

Skal ha meg 1080 så snart det er tilgjengelig, har spart en stund til det, og gleder meg til å få det inn i pcen.

 

Hvor lenge siden du sist testet drivere til Amd?

Har du selv hatt noen virkelige problemer med drivere til Amd som ikke har latt seg løse?

 

 

Tja, ungene har hatt noen amd skjermkort. Kjøpte gtx 970 til dem begge til jul, byttet fra AMD. Begge synes Nvidia geforce experience er bedre en det amd har. Vi har vel et par tusen pcer med amd skjermkort på jobb, og minst like mange nvidia.

Har ikke noen statistikk å vise til, men har inntrykk av at vi har mindre saker som omhandler nvidia driver problematikk. Men til slutt så er det vel litt over 20 år i bransjen som gjør at det bare for meg er blitt en preferanse. :)

Lenke til kommentar

 

Foretrekker bare Nvidia. Mulig karma og overtro har overbevist meg

Sist jeg brukte 5k+ på et AMD skjermkort så slo lynet ned 10 minutter etter at jeg satte det inn.

Er mer at jeg frykter det samme skal skje igjen. Har vel egentlig aldri helt likt driverene til AMD heller.

Driverene og at jeg ikke liker dem er bare generell erfaring som leder til personlig preferanse.

Skal ha meg 1080 så snart det er tilgjengelig, har spart en stund til det, og gleder meg til å få det inn i pcen.

Hørt om overspenningsvern? :p

 

 

Jepp, har det nå. Både i skapet og på kontoret. :)

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært singel hadde jeg sikkert brukt feriepengene på å kjøpe 1080 SLI, men må bruke pengene på ferie i år også. Kone og barn krever sitt. Får kjøpe et bruktkort til 1500 kr. Hva er det verdt å oppgradere til fra et 7950? AMD/nVidia spiller ingen rolle

Vent heller til Pascal korta er ute. Da vil 980Ti synke som bare juling i pris, og da vil du kunne plukke dem opp fra 3K og ned. Det er en mye bedre oppgradering enn 970, som Nvidia forøvrig bæsja på leggen og feilkonstruerte slik at du bare kan utnytte 3,5gb ram.

970 vil ikke engang være verdt 1500kr om noen mnd.

Endret av Enlightened
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...