Gå til innhold

Overklokke 6600k.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har omsider oppgradert pcn min.

Driver og prøver og overklokke den litt nå.

 

Er det greit og kun sette vcore manuelt da?

 

Eller er det andre ting jeg også burde passe på volten til?

 

Virker som den er ganske stabil på 4,6ghz @ 1.25 vcore. Men har alt annet på auto, og har ikke lyst til og presse den så hardt, før jeg vet litt mer:p

 

Så setter stor pris på alle som kommer med noe god innformasjon! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått prøvd litt til.

Måtte opp på 1.36vcore for og boote windows på 4,9ghz. Prøvde sette opp til 1.380 for og få den stabil, men da viste cpu-z, aida 64,og hw monitor 1.40-1.42v, og var fortsatt ikke stabil. Men alle kjernene lå under 60 grader. Men aida 64 ikke er den mest krevende stress testen.

 

Så virker som jeg har vært ganske heldig i silikon lotteriet den gangen her.

 

Skal teste mer i morgen :)

Lenke til kommentar

Da har jeg fått prøvd litt til.

Måtte opp på 1.36vcore for og boote windows på 4,9ghz. Prøvde sette opp til 1.380 for og få den stabil, men da viste cpu-z, aida 64,og hw monitor 1.40-1.42v, og var fortsatt ikke stabil. Men alle kjernene lå under 60 grader. Men aida 64 ikke er den mest krevende stress testen.

 

Så virker som jeg har vært ganske heldig i silikon lotteriet den gangen her.

 

Skal teste mer i morgen :)

*silisiumlotteriet

Lenke til kommentar

Funnet ut at 4.5Ghz (1/1 core/cache) med 1.325Vcore er dønn stabil her i gården (flere timer med Intel Extreme Tuning Utility og RealBench). Har ikke prøvd meg på så mye høyere.


At du får 4.6 med 1.25vcore finner jeg ganske tvilsomt. Prøvd noen stresstester?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Har du begyndt med noe så enkelte som å lese en utfyllende guide ? :)

 

 

Tror du er ett stykke utover der auto instillinger er anbefalt nå.

 

Har lest et par guider ja, men er så utrolig mange innstillinger på på hovedkortet, at jeg sliter fortsatt med og finne ut hvilke verdier som er kritiske og passe på.

 

Du har vært veldig heldig med 4,9. Forrige 6600k jeg klokket kom ikke over 4,7

 

Ja viker sånn :)  Q6600 som jeg har hatt til nå, klokket litt under middels.

Funnet ut at 4.5Ghz (1/1 core/cache) med 1.325Vcore er dønn stabil her i gården (flere timer med Intel Extreme Tuning Utility og RealBench). Har ikke prøvd meg på så mye høyere.

 

 

At du får 4.6 med 1.25vcore finner jeg ganske tvilsomt. Prøvd noen stresstester?

 

Besto Cinebench, og 30min i aida 64. men Sjekket ikke vcore, siden jeg hadde satt den manuelt.

Men så etterpå at den hoppet høyere enn jeg hadde satt den, så den gjorde sannsynligvis det der også.

Skal prøve litt flere settinger, og stresstester nå.

 

Hvilke hovedkort har du? Har du noe peiling på hvilke Asus funksjoner som gjør att vcore hopper høyere enn den er satt manuelt?

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar

 

Hvilke hovedkort har du? Har du noe peiling på hvilke Asus funksjoner som gjør att vcore hopper høyere enn den er satt manuelt?

 

Jeg har Asus Maximus VIII Ranger.

Eneste jeg kan tenke meg som får vcore til å hoppe er CPU LLC (Load Line Calibration). Ligger under "Digi+ Power Control" eller noe slikt.

Har satt den til "5" og da mener jeg volten holder seg ganske stabilt, selv under load. Nå skal det sies at HWmonitor og CPU-z ser ut til å vise riv ruskende gale vcore uansett hva jeg prøver på.

Lenke til kommentar

Skal se etter. Tipper den står på auto.

Men hvordan kan man vite hvilke tall for vcore som stemmer? Hva bruker du for og måle?

 

Bruker du 1.325V og 4.5ghz hele tiden?

Eller har du valgt at marskinen senker volt, og klokk, når den kan?

Endret av Kennet_H
Lenke til kommentar

Skal se etter. Tipper den står på auto.

Men hvordan kan man vite hvilke tall for vcore som stemmer? Hva bruker du for og måle?

 

Bruker du 1.325V og 4.5ghz hele tiden?

Eller har du valgt at marskinen senker volt, og klokk, når den kan?

Jeg stoler mest på det som står i bios. Hos meg så sier hwmonitor og cpu-z ca 1.3v (+- 0.05) uavhengig av hva bios er satt til så jeg tror ikke kommunikasjonen er helt i orden.

 

Nå går den på konstant 4.5Ghz, 1.325v. Skulle kanskje gjort det slik at den klokker ned uten last men opplever ikke noe særlig idle støy slik det er nå likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...