Gå til innhold

Din drømmetelefon


Anbefalte innlegg

Hvis du kunne laget din egen drømmetelefon hvordan ville den da sett ut med tanke på design, software, teknologi også videre.

Tenker mest på med eksisterende teknologi, men kan tøye det litt så lenge det ikke er helt urealistisk i nærmeste framtid.

 

 

Her er min drømmetelefon:

 

-5,7 tommer amoled-skjerm med 4k oppløsning. Kan låses i portrett modus og i 16:9 modus.

 

-Bakside i sort metall. Er egentlig ikke så viktig så lenge den føles og er solid.

 

-Fingeravtrykkssensor på selve skjermen

 

-Minst 12000mah batteri. Har ikke noe imot at telefonen blir litt tykkere. Batteri som varer en uke ved normal bruk og som kan vare opptil 2 dager med tung bruk. Denne er viktig. Synes det er merkelig at ingen av de store mobilselskapene har laget en telefon med virkelig stort batteri. Har hørt om en ganske rimelig modell fra kina med 10000mah.

 

-stock android. Lei av å vente på oppdateringer og når de kommer er funksjoner tatt bort (adoptable storage).

-Eller bare ha stort internminne til å begynne med. 256gb minst.

 

-Kraftig prosessor som er strømgjerrig. Trenger egentlig ikke noe kraftigere nå til mitt bruk enn sd820.

 

-God og kraftig lyd med de fleste type hodetelefoner. Forsterker tilsvarende en fiio e17 som jeg har liggende.

 

-innebygget flipp eller deksel som kan vinkles hvis man vil se video uten å måtte holde telefonen eller bøye seg over den.

 

-Trådløs lading. Praktisk å slippe styret med ledninger.

 

-Vanntett

 

-kamera som tar raske og gode bilder

 

-uknuselig skjerm

 

Noen som har andre forslag :) ?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Bra lydopptager (til forelesninger, ting man vil lese inn på bånd selv etc). 
-Bedre kamera. Mange mobilkameraer tar bilder som blir veldig strukket i kantene. Man legger ikke merke til dette ved naturbilder eller selfies, men om man skal ta bilde av en gjeng kan de på kanten bli litt feite og deformerte. Slik som dette. http://www.dxo.com/sites/dump.dxo.com/files/dxoimages/photo/academy/tutorials/vp/understanding-volume-deformation/fig-01.jpg
Hadde ikke gjort noe om linsa måtte stikke litt ut i blant.
-Bedre batteri

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

1. Ubuntu OS

2. Godt bygget så den tåler både en regnskur og et fall i bakken eller ti.

3. Mye bedre kamera. Helst et med utskiftbar optikk i miniformat, stativfeste, blitssko, utløserknapp og et par kontrollhjul. Hvis det skal ha mer enn ett kamera vil jeg at det andre skal være et 360-graderskamera med to objektiver. Det gjør ikke noe om linseelementene stikker litt ut så lenge de ikke kommer veldig i veien for lommevennligheten.

4. Enkelt utbyttbart batteri, med internt mikrobatteri for å unngå å slå av telefonen når man bytter batteriet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Null bloatware, facebook, twitter og skype. Ingen kalkulator, dårlig e-postleser eller bildeprogram som lager fotomontasjer til svigermor. Det siste har faktisk hendt meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Null bloatware, facebook, twitter og skype. Ingen kalkulator, dårlig e-postleser eller bildeprogram som lager fotomontasjer til svigermor. Det siste har faktisk hendt meg.

 

Det gjorde faktisk Sonyen min nå idag...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Snart sender den bilder av elskerinna di til kona di.

 

Edit: med en fantasirik historie full av skitne detaljer. Geotagging er no' tull.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

iPhone 6-format, iOS, 1440p AMOLED-skjerm, VR-tilbehør, 4000mAh batteri, Smart Connector med syltynt magnetisk cover med touch e-ink skjerm som fungerer som den vanlige skjermen. Pencil-støtte i begge skjermer. 

Softwareunksjon for fjernstyring fra iPad/OSX. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Samme Samsung Galaxy Note 4, bare med en del bedre batteri(2-3dagers med mye bruk).

Bedre kamera, men trenger ikke mer oppløsning. 

256Gb intern minne + minne kort

Både trådløs lading og vanlig lading som går raskere enn dagens lade hastighet.

Bedre høytallere / lyd ut i øre og vanlig(musikk og tale)

Mye av det jeg vil ha er / kommer på Note 7. 

 

Men vil ikke har edge, så da sliter jeg kanskje(og må bite i det sure eple)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...