Gå til innhold

Spørsmål angående CPU/GPU til nybygg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Sitter i den uheldige situasjon at pcen har takket for seg etter 6 år og jeg har valgt å bygge nytt asap. På grunn av dårlig timing har jeg valgt å prioritere CPU over skjermkort.

 

Jeg har rett og slett valgt å gå for en i5 6600k først som sist. I skrivende stund har en kamerat vært så generøs å tilby meg et pent brukt GTX 960 gratis i en overgangsperiode, planen er å kjøpe et GTX 1070 litt ut på høsten. 

 

Vil I5 6600k og GTX 960 4GB fungere greit sammen frem til den tid? Spiller primært CS:GO, WoW og noe GTA.

Lurer på grunn av at det er to komponenter på hver sin side av skalaen.

 

Takk på forhånd!

Endret av Ailoo187
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Sitter i den uheldige situasjon at pcen har takket for seg etter 6 år og jeg har valgt å bygge nytt asap. På grunn av dårlig timing har jeg valgt å prioritere CPU over skjermkort.

 

Jeg har rett og slett valgt å gå for en i5 6600k først som sist. I skrivende stund har en kamerat vært så generøs å tilby meg et pent brukt GTX 960 gratis i en overgangsperiode, planen er å kjøpe et GTX 1070 litt ut på høsten.

 

Vil I5 6600k og GTX 960 4GB fungere greit sammen frem til den tid? Spiller primært CS:GO, WoW og noe GTA.

Lurer på grunn av at det er to komponenter på hver sin side av skalaen.

 

Takk på forhånd!

Heihei, dette vil fungere helt greit på blandings instillinger med/high. Kansje et tåpelig spørsmål men, har du hk, ram, psu, hd, ssd?. Ettersom du sa pc'n dæva

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Sitter i den uheldige situasjon at pcen har takket for seg etter 6 år og jeg har valgt å bygge nytt asap. På grunn av dårlig timing har jeg valgt å prioritere CPU over skjermkort.

 

Jeg har rett og slett valgt å gå for en i5 6600k først som sist. I skrivende stund har en kamerat vært så generøs å tilby meg et pent brukt GTX 960 gratis i en overgangsperiode, planen er å kjøpe et GTX 1070 litt ut på høsten.

 

Vil I5 6600k og GTX 960 4GB fungere greit sammen frem til den tid? Spiller primært CS:GO, WoW og noe GTA.

Lurer på grunn av at det er to komponenter på hver sin side av skalaen.

 

Takk på forhånd!

Heihei, dette vil fungere helt greit på blandings instillinger med/high. Kansje et tåpelig spørsmål men, har du hk, ram, psu, hd, ssd?. Ettersom du sa pc'n dæva

 

Det var godt å høre! Har harddisker og SSD som er intakt og som er relativt nytt, men resten er 5-6 år gammelt og må så klart erstattes med nye deler.

 

Takk for svar. :-)

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Sitter i den uheldige situasjon at pcen har takket for seg etter 6 år og jeg har valgt å bygge nytt asap. På grunn av dårlig timing har jeg valgt å prioritere CPU over skjermkort.

 

Jeg har rett og slett valgt å gå for en i5 6600k først som sist. I skrivende stund har en kamerat vært så generøs å tilby meg et pent brukt GTX 960 gratis i en overgangsperiode, planen er å kjøpe et GTX 1070 litt ut på høsten.

 

Vil I5 6600k og GTX 960 4GB fungere greit sammen frem til den tid? Spiller primært CS:GO, WoW og noe GTA.

Lurer på grunn av at det er to komponenter på hver sin side av skalaen.

 

Takk på forhånd!

Heihei, dette vil fungere helt greit på blandings instillinger med/high. Kansje et tåpelig spørsmål men, har du hk, ram, psu, hd, ssd?. Ettersom du sa pc'n dæva

 

CS:GO og GTA-V er relativt lettkjørte. Så jeg ville heller helle over på high enn medium. WoW er bare dårlig optimalisert, så her er det wildcard.

Lenke til kommentar

WoW har etter det jeg har skjønt "unormalt" høye krav til CPU i forhold til GPU - hvis du ser på system requirements for Legion-xpacen som kommer i august, så vil de ha i5-3330-cpu i recommended-specs-lista mens grafikkortet er GTX 750 Ti, etter det jeg forstår betyr det at et GTX 960 skal holde for WoW i overskuelig fremtid. Hvis du ser på minimum-specs lista for dagens WoW, så er grafikkravet Intel HD 3000, mens recommended er GTX 470.

 

TL;DR : Med tanke på WoW er det et utmerket valg å prioritere CPU nå og vente med fancy GPU.

Lenke til kommentar

Ok, dette var kanskje litt feil plass men om du legger ut resten av handlelista di kan vi se over :)

 

Ja, tenkte selvfølgelig ikke over å poste handlelista..

 

http://www.prisjakt.no/list.php?l=272098&view=l

 

Det som ikke kommer frem i denne lista er komponenter jeg allerede eier. Litt usikker på om jeg skal gå for 16gb ram, men føler ikke at det er verdt det per dags dato med litt mer begrenset budsjett.

 

Velger ITX da jeg fart mye mellom studiested - hjemsted - venner med pc.

Lenke til kommentar

WoW har etter det jeg har skjønt "unormalt" høye krav til CPU i forhold til GPU - hvis du ser på system requirements for Legion-xpacen som kommer i august, så vil de ha i5-3330-cpu i recommended-specs-lista mens grafikkortet er GTX 750 Ti, etter det jeg forstår betyr det at et GTX 960 skal holde for WoW i overskuelig fremtid. Hvis du ser på minimum-specs lista for dagens WoW, så er grafikkravet Intel HD 3000, mens recommended er GTX 470.

 

TL;DR : Med tanke på WoW er det et utmerket valg å prioritere CPU nå og vente med fancy GPU.

 

Det jeg tenkte på, både CS og WoW er de spillene jeg spiller mest, og begge krever god cpu fremfor GPU. Også er pascal rett rundt hjørnet så mulig jeg hadde valgt den ruta uansett.

Lenke til kommentar

ITX er flotte greier, har det selv nå.

 

Du har ikke lyst på ett kabinett med håndtak f.eks iogmed du skal flytte rundt på den ?

 

Personlig blir selv 16gb ram for lite pga måten jeg har allt mulig gående i bakgrunn og uante mengder nettsider, buffering av videoer etc men dette er såklart alt etter egne rutiner :)

 

 

post-6444-0-39969800-1463082482_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...