Gå til innhold

Sid Meier’s Civilization VI - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lang tråd om det samme på Reddit.

Og jeg er helt enig. Er jo bare første øyekast, men ser ut som mobilspill eller Facebook-spill eller noe slikt. Og det lover ikke bra synes jeg. Ville at det skulle bli mer detaljert og realistisk, med fler og mindre hexer. Meningen var nok at det skulle flyte mer enn å være synelig grid, men synes skalaen også blir feil.

Endret av misanthrope
  • Liker 1
Lenke til kommentar

What? Mulig jeg har sovet i timen men den kom ifra klar himmel! Fantastisk!  :fun:

 

 

Dette er faktisk den lengste tiden det har tatt mellom nye Civ-spill og man visste at de naturligvis drev med et nytt et. Hadde faktisk ventet det i sommer. Men mye av spenningen er for meg gått ut av ballongen med grafikken... så det bør ha inmari bra gameplay. Gidder hvertfall ikke kjøpe det nå som det koster nær 100 USD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir konge. Starta sent på siste (civ i med hele 3 disketter er nok spillet jeg har brukt mest tid på gjennom tidene så er BLODFAN) og fikk både en rimelig pakke med ca 10 expansions og nå er spillet med de herlige modsa kanskje på sitt beste.

 

Eneste civ jeg nesten ikke har brukt tid på er "future"-crap og ps3-spillet som jeg kjøpte men nesten ikke spilte.

 

Håper virkelig at dette blir en ny innertier. For meg en av de klart største seriene uansett sjanger. Tipper jeg var 6-7-8 når jeg fikk første civ og lærte meg alt fra gamle hovedsteder, erobrere som ikke står over alt ellers og siden den og hadde "earth"-kart er dette noe jeg vil anbefale å ta unge teste. Lærer uten å tenke på det :) Og balansen mellom civs, fordeler ved civ og adfersesforskjellen til Ghandi og Ghengis er ting jeg kan sette pris på selv om jeg sist gang spilte en version med mods med heroes basert på MOM&M og civs fra LOTR og Elder Scrolls.

 

Sid Meier (hvis han fortsatt er like aktiv som i gamle dager) har gitt meg sykt mye glede.forran PC'n.

Lenke til kommentar

Kan legge til at Civ (orginale) og "Colonization" (Orginale) er spill jeg slenger på en sjelden gang fortsatt. Strategispill lever lengst i spilleverden. Første civ kom før Wolfenstein 3d (Husker jeg riktig med 16 disketter?) som er helt brukelig å spille i likhet med første Doom, Quake, Need for Speed og GTA.

Lenke til kommentar

Kan legge til at Civ (orginale) og "Colonization" (Orginale) er spill jeg slenger på en sjelden gang fortsatt. Strategispill lever lengst i spilleverden. Første civ kom før Wolfenstein 3d (Husker jeg riktig med 16 disketter?) som er helt brukelig å spille i likhet med første Doom, Quake, Need for Speed og GTA.

Prøvd OpenCiv eller OpenCol? Spesielt OpenCol er helt fantastisk. Bedre enn originalen og mye bedre enn nyversjonen basert på Civ4.

Lenke til kommentar

 

Kan legge til at Civ (orginale) og "Colonization" (Orginale) er spill jeg slenger på en sjelden gang fortsatt. Strategispill lever lengst i spilleverden. Første civ kom før Wolfenstein 3d (Husker jeg riktig med 16 disketter?) som er helt brukelig å spille i likhet med første Doom, Quake, Need for Speed og GTA.

Prøvd OpenCiv eller OpenCol? Spesielt OpenCol er helt fantastisk. Bedre enn originalen og mye bedre enn nyversjonen basert på Civ4.

 

Hørtes ikke kjent ut? Har bare de gamle variantene (På Civ kan man bare redigere en doc-fil og gjøre om hele inroteksten som var så vanvittig facy på 90-tallet at når folk så jeg kunne starte introen med at under den første planeten sto det "(skulle hatt et vittig eksempel men orker/makter ikke nå) var helt Sci/fi.

 

MOM eller single?

Lenke til kommentar

Hørtes ikke kjent ut? Har bare de gamle variantene (På Civ kan man bare redigere en doc-fil og gjøre om hele inroteksten som var så vanvittig facy på 90-tallet at når folk så jeg kunne starte introen med at under den første planeten sto det "(skulle hatt et vittig eksempel men orker/makter ikke nå) var helt Sci/fi.

 

MOM eller single?

Singleplayer og multiplayer. Tror det kan være opptil åtte eller seksten spillere. Husker ikke helt. Kun spilt single player selv.
Lenke til kommentar

 

Hørtes ikke kjent ut? Har bare de gamle variantene (På Civ kan man bare redigere en doc-fil og gjøre om hele inroteksten som var så vanvittig facy på 90-tallet at når folk så jeg kunne starte introen med at under den første planeten sto det "(skulle hatt et vittig eksempel men orker/makter ikke nå) var helt Sci/fi.

 

MOM eller single?

Singleplayer og multiplayer. Tror det kan være opptil åtte eller seksten spillere. Husker ikke helt. Kun spilt single player selv.

 

Har faktisk ikke prøvd MP selv i Civ. Dels fordi de ikke finnes på de gamle, Dels fordi at spillet er ikke over på noen min og jeg kjenner ikke noen lenger som spiller civ nok til å kompisspille og dels fordi jeg antar at jeg må spille en stund før jeg blir massevoldtatt hver gang :)

 

Takk for tips. Prøver nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...