Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ble nesten drept uten grunn på byen


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Var på byen, på en bar med et par venner(3 personer). Dette var klokken 0200-tiden. Jeg var helt edru, jeg drikker ikke. Dette var min første og kanskje min siste tilværelse på byen så sent på natten. Når vi skulle hjem klokken 0200, stod vi og pratet utenfor. 7 meter unna står det en gruppe mennesker på 6. Plutselig velger en lang, høy, skalla jævel å kaste en glassflaske mot oss. Denne flasken falt over hodet på meg og knuste på bakken millimeter unna. Hva hadde skjedd om den hadde truffet hodet mitt? Vi velger å ikke gjøre noe og heller ignore og dro videre hjemover. Plutselig kommer denne ene berusede jævelen bakifra og dytter i kameratene mine. Han mente at vi "snakket trash om" han, liksom hva faen.

Vi sa vi kommer til å ringe politiet, og vi hadde to venniner med oss og så klarte å få han til å dra etter en liten diskusjon. 

 

Neste gang jeg i det heletatt drar ut, skal jeg være godt trent bokser. Jeg har nettopp meldt meg inn i en bokseklubb og holder på å lære. Jeg skal bruke mine rettigheter til å kunne forsvare meg selv. 

 

Dette kan vel ikke være normal standard ute på byn? Første gang jeg er ute, første gang jeg har blitt angrepet nærmest. Jeg er godt trent, men følte jeg ikke kunne gjort noe i denne situasjonen ettersom han virket ganske høy og noe stor.

 

Vi var henholdsvis en 19åring, en 20 åring, og en 23 åring. Ikke ute etter bråk idet heletatt. En av oss kunne likevel endt opp med en hjerneskade.



Anonymous poster hash: f4720...dca
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Hvor var dette?

 

Jeg har vært MYE ute på byen og dette er ikke normalt for mitt vedkommende. Vet ikke om det betyr noe, men jeg er forholdsvis godt trent, så tror ikke jeg er den første noen ypper med.

 

Har forøvrig opplevd mer tendenser til bråk hjemme på bygda, men i Oslo kan jeg aldri huske å ha blitt konfrontert og har heller ikke vært vitne til noen stygge episoder.

 

Heller mot at dere kanskje har vært uheldige.

Lenke til kommentar

 

Hallo.

 

Var på byen, på en bar med et par venner(3 personer). Dette var klokken 0200-tiden. Jeg var helt edru, jeg drikker ikke. Dette var min første og kanskje min siste tilværelse på byen så sent på natten. Når vi skulle hjem klokken 0200, stod vi og pratet utenfor. 7 meter unna står det en gruppe mennesker på 6. Plutselig velger en lang, høy, skalla jævel å kaste en glassflaske mot oss. Denne flasken falt over hodet på meg og knuste på bakken millimeter unna. Hva hadde skjedd om den hadde truffet hodet mitt? Vi velger å ikke gjøre noe og heller ignore og dro videre hjemover. Plutselig kommer denne ene berusede jævelen bakifra og dytter i kameratene mine. Han mente at vi "snakket trash om" han, liksom hva faen.

Vi sa vi kommer til å ringe politiet, og vi hadde to venniner med oss og så klarte å få han til å dra etter en liten diskusjon. 

 

Neste gang jeg i det heletatt drar ut, skal jeg være godt trent bokser. Jeg har nettopp meldt meg inn i en bokseklubb og holder på å lære. Jeg skal bruke mine rettigheter til å kunne forsvare meg selv. 

 

Dette kan vel ikke være normal standard ute på byn? Første gang jeg er ute, første gang jeg har blitt angrepet nærmest. Jeg er godt trent, men følte jeg ikke kunne gjort noe i denne situasjonen ettersom han virket ganske høy og noe stor.

 

Vi var henholdsvis en 19åring, en 20 åring, og en 23 åring. Ikke ute etter bråk idet heletatt. En av oss kunne likevel endt opp med en hjerneskade.

 

Anonymous poster hash: f4720...dca

 

Aldri opplevd, men nå har det seg sånn at kompisgjengen min er ganske store selv. Trener mye styrketrening og jeg er 2 meter høy. Men jeg har opplevd at en kar har dyttet borti meg på en festival en gang (ca like stor som meg) men da så jeg på han og lo og spurte om det går bra, og da gikk han siden han skjønte jeg ikke ville bråke. 

 

Er mange som er på byen som bare vil bråke. Jeg tror det beste er bare å ignorere, eventuelt komme seg vekk så fort som mulig. Vise at du ikke vil bråke. 

 

Anonymous poster hash: 1b2d5...744

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sånt kan skje, har selv kommet ufrivillig i bråk en god del ganger, det beste er å skygge banen. Men, det er ikke vanlig nei, du hadde nok bare veldig uflaks.

 

Nå spørs det jo på hvor det er og hvor du var i byen, noen steder er nok mer utsatt enn andre...

Lenke til kommentar

Ser ikke noe unormalt her desverre, kniv og rusa folk på noe utover alkohol er værre.

 

Du nevner plutselig 2 ganger her og slik oppfattes det nok for deg.

Det tar tid å lære seg å lese folk, være forberedt og forutse hvordan folk oppfører seg.

 

Å begynde å bokse for å kunne forsvare seg på byen har jeg veldig lite tro på, er du usikker så begrens din tid ute på gaten og hold deg til uteplasser med godt vakthold og lite bråk.

 

Den beste forberedelsen en kan ha mtp uønskede hendelser er måtehold med alkoholinntak, god kondis og å ha på seg sko som en kan spurte i eller evt å holde seg hjemme

 

Folk som har kort lunte og er usikkre på seg selv er ofte like ille eller samme greia når rus er inne i bildet.

 

Hva ønsker du å oppnå utav en anonym diskusjon ?

Endret av Thobjo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å henge utenfor døra på et utested etter stengetid er kanskje ikke det lureste, da står Kåre Ronny, Kai Robert og Pelle der som er sinte fordi ingen damer vil ha noe med dem å gjøre noen gang, fordi dem har blitt kastet ut og dem vil ha litt action for at kvelden ikke skulle være helt bortkastet. 

 

Enkelte folk er bare søppel rett og slett, ren blind vold utøves hele tiden og ingen blir straffet hardt nok til at dem ikke fortsetter med det. Kjenner til historier om folk som har blitt slått i ansiktet med flaske, fått permanent nerveskade og er lam i ansiktet resten av livet mens den andre personen fikk 3 mnd med pallespikring og 10k i bot.... hadde det vært i usa ville han sittet inne i minst 25 år..... 

 

Nå sier jeg ikke at usa har noe bra rettsystem sånn egentlig, det er helt ødelagt det også, men dem vet i det minste å legge handlinger som potensielt kan medføre død inn som drapsforsøk og ikke "forstyrring av roen" som voldsmenn i norge blir anklaget for.. 

 

Personlig er jeg en svær jævel selv så aldri hatt noen opp i trynet mitt selv på mine 10 år på byen, men jeg har sett hvor mongo enkelte oppfører seg og det er helt forkastelig. Det værste er at mødrene til voldsmennene sitter i retten og vræler at sønnen aldri har gjort noe galt og at alt er bare løgn til tobakk-stemmens dems bryter sammen i tjærehoste. ren slum

Endret av guest_anon
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Med så mye dop og steroider som er i omløp så er dette dessverre veldig vanlige hendelser på byn. Nå har jeg heldigvis lagt den delen av livet bak meg, men å være edru på byn, og følge med på alt faenskapet så skjer så blir en jo fristet til å være enig med dm som vil stenge byen klokken 23.

Lenke til kommentar

 

Hallo.

 

Var på byen, på en bar med et par venner(3 personer). Dette var klokken 0200-tiden. Jeg var helt edru, jeg drikker ikke. Dette var min første og kanskje min siste tilværelse på byen så sent på natten. Når vi skulle hjem klokken 0200, stod vi og pratet utenfor. 7 meter unna står det en gruppe mennesker på 6. Plutselig velger en lang, høy, skalla jævel å kaste en glassflaske mot oss. Denne flasken falt over hodet på meg og knuste på bakken millimeter unna. Hva hadde skjedd om den hadde truffet hodet mitt? Vi velger å ikke gjøre noe og heller ignore og dro videre hjemover. Plutselig kommer denne ene berusede jævelen bakifra og dytter i kameratene mine. Han mente at vi "snakket trash om" han, liksom hva faen.

Vi sa vi kommer til å ringe politiet, og vi hadde to venniner med oss og så klarte å få han til å dra etter en liten diskusjon. 

 

Neste gang jeg i det heletatt drar ut, skal jeg være godt trent bokser. Jeg har nettopp meldt meg inn i en bokseklubb og holder på å lære. Jeg skal bruke mine rettigheter til å kunne forsvare meg selv. 

 

Dette kan vel ikke være normal standard ute på byn? Første gang jeg er ute, første gang jeg har blitt angrepet nærmest. Jeg er godt trent, men følte jeg ikke kunne gjort noe i denne situasjonen ettersom han virket ganske høy og noe stor.

 

Vi var henholdsvis en 19åring, en 20 åring, og en 23 åring. Ikke ute etter bråk idet heletatt. En av oss kunne likevel endt opp med en hjerneskade.

 

Anonymous poster hash: f4720...dca

 

 

Du er tydeligvis for ung til å vite at slik er normalt på byen. Kampsport er en god ide! Lykke til.

 

Det sies at de fleste slåsskamper ender i "bryting", så jeg foreslår at du lærer deg bryting og/eller jui juitzu eller liknende i tillegg til boksing.

 

:dremel:

Lenke til kommentar

Kanskje jeg er så full selv at jeg ikke får det med meg, men jeg ser veldig sjeldent bråk på byen. Slåsskamp med knyttnever har jeg aldri sett.

 

Det har kanskje noe med hvor man henger? Jeg vet det var mye mer vold i min hjembygd, enn i for eksempel Oslo, hvor jeg flyttet da jeg var 21-22.

Lenke til kommentar

Tror ikke boksing hjelper deg stort videre. Flere av apekattene på byen går på steroider og har et mye større temperament en det du har. I motsetning til deg er de ikke redd for å skade seg. Desto sykere du er i hode jo desto farligere blir du. En normal person blir redd i slåsskamp og er ikke villige til å ofre mye. Derfor vil vedkommende også tape slåsskampen. Det er bedre som nevnt over å løpe avgårde eller unngå slike konfrontasjoner i det hele. Boksing hjelper deg svært lite, du lærer ikke å ta i bruk hele kroppen eller gode selvforsvarteknikker. Hva skal du gjøre om en tar et låsegrep på deg? Boksing vil ikke gjøre en dritt for deg da.

 

Har du lyst til å øke oddsen for å vinne kamper er det best å velge systema. http://systema-oslo.com/ Der får du praktisert ferdighetene dine og du lærer alt du trenger for å forsvare deg og angripe.

 

Personlig syns jeg det er en dårlig idé å yppe på seg andre og sloss på byen. Det er sjeldent verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har sett mange basketak i min tid men jeg har til dags dato aldri noensinne sett blind vold komme ut av det blå. Selv om det gjerne har vært fortalt slik av en part i etterkant har mine personlige observasjoner 100% av gangene vært at begge parter egget opp til en eskalering i mer eller mindre grad.

 

Jeg vet at det visstnok skal skje men jeg har aldri i mitt liv vært vitne til det og jeg har derfor vanskelig for å tro at din versjon stemmer 100% så uskyldig som det høres ut.

 

Når jeg leser mellom linjene regner jeg med at det hele startet med noen knis og eskalerte med noen skjeve kommentarer. Men jeg var der ikke.

 

Jeg sier ikke at det er rett men jeg har aldri sett en situasjon som ikke kunne vært unngått på bekostning av at den ene parten backer ned og taper ansikt.

 

Ellers vil jeg si dette er høyst uvanlig i mitt distrikt.

 

Skurpuru, med andre ord, mener jeg har helt rett.

Endret av Zim3000x
Lenke til kommentar

Må si meg litt enig med Zim3000x her. Har vært ute i diverse byer ikke bare i Norge, men i mange andre land også siden jeg ble gammel nok for rundt 25 år siden.

Det er faktisk mulig å snakke seg ut av de fleste situasjoner om man ikke blir irritert selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha snakker om overreaksjon :)

 

1. Du ble ikke nesten drept.

2. Verden er ikke bare kos og klem. Det burde du vite i din alder.

3. Ikke la en ubetydelig, dog ubehagelig, opplevelse diktere hva du gjør. Har du lyst å gå ut, så gå ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha snakker om overreaksjon :)

 

1. Du ble ikke nesten drept.

2. Verden er ikke bare kos og klem. Det burde du vite i din alder.

3. Ikke la en ubetydelig, dog ubehagelig, opplevelse diktere hva du gjør. Har du lyst å gå ut, så gå ut.

vet du hva som skjer når en flaske knuser mot noens ansikt? 

http://www.byas.no/article/jeg-folte-han-ville-drepe-meg-57176f5a21fc9661008b4750

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Haha snakker om overreaksjon :)

 

1. Du ble ikke nesten drept.

2. Verden er ikke bare kos og klem. Det burde du vite i din alder.

3. Ikke la en ubetydelig, dog ubehagelig, opplevelse diktere hva du gjør. Har du lyst å gå ut, så gå ut.

vet du hva som skjer når en flaske knuser mot noens ansikt? 

http://www.byas.no/article/jeg-folte-han-ville-drepe-meg-57176f5a21fc9661008b4750

Skadeomfanget er varierende, men det er ytterst sjeldent at noen dør av det.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

Haha snakker om overreaksjon :)

 

1. Du ble ikke nesten drept.

2. Verden er ikke bare kos og klem. Det burde du vite i din alder.

3. Ikke la en ubetydelig, dog ubehagelig, opplevelse diktere hva du gjør. Har du lyst å gå ut, så gå ut.

vet du hva som skjer når en flaske knuser mot noens ansikt? 

http://www.byas.no/article/jeg-folte-han-ville-drepe-meg-57176f5a21fc9661008b4750

Skadeomfanget er varierende, men det er ytterst sjeldent at noen dør av det.

 

kommer helt an på flasken. Dersom den er nokonlunde full kan den lett ta livet av nokon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...