Gå til innhold

Apple "stjeler" folks musikk.


Anbefalte innlegg

https://blog.vellumatlanta.com/2016/05/04/apple-stole-my-music-no-seriously/

 

For å summere opp, med Apple Music slettes filer på lokal harddisk, og man får tilgang på nett til filer som kan være de samme, men ikke trenger å være det. Og om man ikke har abonnement lenger, så mister man tilgang til alt(?) 

 

Ønsker en litt generelle diskusjon rundt denne type ting og hva folk synes. Er i mac-forumet, da det er apples produkt, men tar gjerne imot tips om det passer bedre i en annen del av forumet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er folk i kommentarfeltet under som har hatt lignende problemer da.

 

 

Det er vel strengt tatt en internettlov: Det er over tre milliarder internettbrukere i verden i dag. Det vil alltid være noen som har hatt lignende problemer, og likesinnede finner hverandre... :)

 

For meg virker det som at tjenesten ikke er så dum, men at en og annen person opplever bugs, som resulterer i at filene deres forsvinner?

 

 

Jeg skal ikke utelukke at det kan være en bug i iTunes aller iCloud. Men siden tråden vel dreier seg om dette er en akseptabel fremgangsmåte, så forutsetter det at det er villet.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

Se der ja. Så var den innledende trådens tema bare nok en Internett-kalkun denne også... :)

 

 

Leste du artikkelen?

 

Etter en utredning av diverse problemer folk kan ha med Apple Music, iCloud og iTunes står det følgende:

"Is this Apple's fault?

Sort of. iCloud Music Library is confusing as all hell, and it's been so since the first days of iTunes Match. That's absolutely Apple's fault."

 

Dette er da skrevet av en tidligere Apple-ansatt som lenge har livnært seg av å skrive for pro-Apple publikasjoner, og som følgelig ikke så lett kan beskyldes for å være en Apple-hater. Du skal ha en Apple-kjepp langt oppe i hekken for å kunne avfeie dette som en Internett-kalkun.

 

Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas?

Lenke til kommentar

Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas?

Jeg lar meg ikke forelske, eller hate, digitale produkter eller deres produsenter, det får andre ta seg av. Jeg liker når produsenter får til ting som gjør at ting fungerer skikkelig bra, men mer enn det er det nok ikke snakk om.

 

Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det...:)

Lenke til kommentar
Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det... :)

 

Men det er en vesensforskjell mellom "fungerer best for meg" og "har ingen feil".

Det virker som om du har vanskeligheter med å innrømme at det faktisk finnes uheldige mindre heldige sider ved enkelte av Apple's produkter. Såpass vanskelig er det, tydeligvis.

Lenke til kommentar

 

Apple lager ting som fungerer langt bedre for meg enn andre produkter jeg har brukt i over 30 år. Dermed foretrekker jeg Apple. Det er egentlig ikke noe vanskeligere enn det... :)

 

 

Men det er en vesensforskjell mellom "fungerer best for meg" og "har ingen feil".

Det virker som om du har vanskeligheter med å innrømme at det faktisk finnes uheldige mindre heldige sider ved enkelte av Apple's produkter. Såpass vanskelig er det, tydeligvis.

Jeg har da aldri sagt at digitale produktet er feilfrie. Det gjelder produkter fra Apple som for alle andre. Det er store forskjeller på hvordan feil påvirker brukeren, men som sagt, feilfrie produkter eksisterer ikke.

Lenke til kommentar

 

 

Se der ja. Så var den innledende trådens tema bare nok en Internett-kalkun denne også... :)

 

 

Leste du artikkelen?

 

Etter en utredning av diverse problemer folk kan ha med Apple Music, iCloud og iTunes står det følgende:

"Is this Apple's fault?

Sort of. iCloud Music Library is confusing as all hell, and it's been so since the first days of iTunes Match. That's absolutely Apple's fault."

 

Dette er da skrevet av en tidligere Apple-ansatt som lenge har livnært seg av å skrive for pro-Apple publikasjoner, og som følgelig ikke så lett kan beskyldes for å være en Apple-hater. Du skal ha en Apple-kjepp langt oppe i hekken for å kunne avfeie dette som en Internett-kalkun.

 

Når man er forelsket overser man alle negative sider ved den utkårede, men nå har du vel svevd i forelskelsens rus lenge nok, rogkas?

 

Nå var vel premisset for trådstarter og den originale artikkelen det ble linket til at iTunes sletter musikk du har lokalt uten at du selv ber om det, når musikken lastes opp til iCloud Music Library. Ikke at programmet er forvirrende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...