Gå til innhold

Christian Tybring-Gjedde som forsvarsminister eller en annen ministerpost


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, han har gjort seg opp en mening om at vi må redusere innvandring basert på masse fakta.

 

Så får du være uenig i den meningen, men at påstandene ikke er faktabasert er bare tøv.

 

Du påstår posten hans er ren fakta, noe den åpenbart ikke er, noe du selv virker til å ha innsett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og du virker å ha innsett at du ikke klarer å finne faktafeil i posten.

 

Jeg trodde jeg hadde foret dette med tilstrekkelig teskje, men kan gjenta meg igjen, jeg påsto ikke det var faktafeil i posten, jeg påstå at det ikke er en ren "fatapost", fordi den er stappfullt av subjektive meninger.

 

AtW

Lenke til kommentar

Og det er alt du kverulerer over? Semantikk?

La meg skrive om da hvis det er så mye å henge seg opp i. Hva CTG skriver i posten sin er rein fakta (bortsett fra 1 mening på slutten)

 

Et innspill som utelukkede er preget av føleri og uten en tanke om politikkens langsiktige konsekvenser.

IKKE FAKTA

 

. Og kanskje finnes den heller ikke en slik ende

 

IKKE FAKTA

 

 I en slik situasjon konkluderer altså du at alt er i sin skjønneste orden, ja kanskje vi sågar trenger å liberalisere vår politikk?

 

IKKE FAKTA (kun en stråmann)

 

Midt oppi i alt dette mener altså du at løsningen er å ta flere migranter til Norge (og Europa). At vi skal åpne våre hjerter og være rause. Vi skal være godhetens apostler, uansett hvor katastrofal en slik strategi til nå har vært. Du sier mer av det samme, samtidig som det du forfekter har ført til en eksistensiell krise i Europa. 

 

IKKE FAKTA

 

Din «oppfordring» er på meg en provokasjon mot alle dem som har bygget dette landet og betalt sin skatt. Det er en provokasjon mot det samholdet og tilliten som til nå har preget vårt samfunn.

IKKE FAKTA

 

Og da har jeg vært EKSTREMT SNILL, men hva jeg regner som ikke-fakta-utsagn, mesteparten av resten av påstandene er ikke rene fakta de heller.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Alltid hat sansen for Søreide, og synes igrunn hun gjør en grei jobb. Når viljen ikke er der til å bevilge tilstrekkelig med penger er det lite hun får gjort fra eller til.

Hvordan skal Norge kunne forsvare seg mot Russland for eksmpel? Søreide vil kutte 1500 stilling som rammer Nord-Norge aller værst og da vil Russland få spasere rett inn Norge. Skal nordmenn sitte å se på mens landet vårt blir okkupert og vente på våre allierte?

Lenke til kommentar

 

Alltid hat sansen for Søreide, og synes igrunn hun gjør en grei jobb. Når viljen ikke er der til å bevilge tilstrekkelig med penger er det lite hun får gjort fra eller til.

Hvordan skal Norge kunne forsvare seg mot Russland for eksmpel? Søreide vil kutte 1500 stilling som rammer Nord-Norge aller værst og da vil Russland få spasere rett inn Norge. Skal nordmenn sitte å se på mens landet vårt blir okkupert og vente på våre allierte?

Jeg tror ærlig talt ikke det er noe Søreide ønsker men som hun er tvunget til som følge av manglende midler. Kritikken bør rettes mot regjeringen, stortinget og den manglende viljen til å finansiere forsvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Og da har jeg vært EKSTREMT SNILL, men hva jeg regner som ikke-fakta-utsagn, mesteparten av resten av påstandene er ikke rene fakta de heller.

 

AtW

 

 

Et innspill som utelukkede er preget av føleri og uten en tanke om politikkens langsiktige konsekvenser.

 

-Stemmer som regel når man argumenterer mot folk som er for innvandring. Altså kjente fakta.

 

Vi opplever i dag en migrasjonsstrøm mot Europa som ingen ser noen ende på. Og kanskje finnes den heller ikke en slik ende.

 

-Fakta

 

Samtidig opplever vi et Europa i stadig størrelse splittelse, en skyhøy arbeidsledighet (særlig blant ungdom, og i enda større grad blant ikke-vestlige innvandrere / flyktninger), lovløshet, radikalisme, fravær av frihetsverdier, hat mot homofile, hat mot jøder og sågar terror. I en slik situasjon konkluderer altså du at alt er i sin skjønneste orden, ja kanskje vi sågar trenger å liberalisere vår politikk?

 

-Fakta

 

årevis har Norge blitt styrt av politikere som har lovet det norske folk at vil gå bra til slutt. Disse løftene hører man ikke lenger, men ingen er villig til å stå frem og innrømme at de tok feil. Det mumles kun i skjegget. Det til tross for at Europa har tilrettelagt for innvandrere på alle bauger og kanter.

 

-Fakta

 

Vi har sågar lagt til rette for utøvelse av egne religiøse ritualer i arbeidstiden. Vi har finansiert deres gudshus, gitt barna gratis barnehager og de har fått tilgang til alle våre velferdsgoder som andre har betalt skatt for å finansiere.

19 av de 20 fremste landene hvor asylsøkere har sin opprinnelse styres av ulike islamske fundamentalister.

 

-Fakta

 

Samtidig er nærmest ingen politikere villige til å innrømme at det forholder seg slik. Man vil ikke konkludere med at kanskje det finnes noe i islam som ikke er forenlig med demokrati og individuell frihet. Det er visstnok bare uflaks eller USA (og kanskje også Israel) at disse landene ikke opplever økonomisk vekst, kreativitet, skaperkraft og velferd.

 

-Fakta

 

Midt oppi i alt dette mener altså du at løsningen er å ta flere migranter til Norge (og Europa). At vi skal åpne våre hjerter og være rause. Vi skal være godhetens apostler, uansett hvor katastrofal en slik strategi til nå har vært. Du sier mer av det samme, samtidig som det du forfekter har ført til en eksistensiell krise i Europa.

 

-Han spør retorisk som svar, altså er det grunn til å tro at at motstanderen faktisk har uttalt dette, dermed fakta.

 

Din «oppfordring» er på meg en provokasjon mot alle dem som har bygget dette landet og betalt sin skatt. Det er en provokasjon mot det samholdet og tilliten som til nå har preget vårt samfunn.

 

-Meninger, da han ikke kan snakke for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Følger ofte med på politikere jeg mener er handlekraftige og har planer og fremtidsvisjoner for Norge. Christian Tybring-Gjedde er en av dem og etter denne talen ble jeg overbevist om at han er en handlekraftig mann som er direkte og konkret. Noen andre som mener at denne mannen burde få en ministerpost? 

 

-Video-

 

Eimen av en råtten bakenforliggende agenda overdøver hele posten din med tanke på kombinasjonen av innhold, nick og profilbilde... Skal du forvente å bli tatt seriøst så må ihvertfall en av disse tre modereres, personlig ville jeg gjort noen grep med alle tre.

Lenke til kommentar

... hva i all verden er galt med brukernavnet og profilbildet hans?

 

Edit: Jeg tenkte ikke over det før nå, men jeg kan gjette hva det er du misliker. Er det slik å forstå at du tolker kombinasjonen svart person på profilbildet, og navnet "Oboy" -- en brun sjokoladedrikk -- til å være et uttrykk for rasisme?

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

 

Følger ofte med på politikere jeg mener er handlekraftige og har planer og fremtidsvisjoner for Norge. Christian Tybring-Gjedde er en av dem og etter denne talen ble jeg overbevist om at han er en handlekraftig mann som er direkte og konkret. Noen andre som mener at denne mannen burde få en ministerpost? 

 

-Video-

 

Eimen av en råtten bakenforliggende agenda overdøver hele posten din med tanke på kombinasjonen av innhold, nick og profilbilde... Skal du forvente å bli tatt seriøst så må ihvertfall en av disse tre modereres, personlig ville jeg gjort noen grep med alle tre.

 

Nå er jeg halvt norsk og halvt gambisk. Hva har navnet mitt å gjøre med innleggene mine? Er ditt navn så mye mer bedre?

Lenke til kommentar

... hva i all verden er galt med brukernavnet og profilbildet hans?

 

Edit: Jeg tenkte ikke over det før nå, men jeg kan gjette hva det er du misliker. Er det slik å forstå at du tolker kombinasjonen svart person på profilbildet, og navnet "Oboy" -- en brun sjokoladedrikk -- til å være et uttrykk for rasisme?

 

Du tenkte ikke i retning mannens holdninger med bilde av en "neger" med tilhørende nick "O`boy" i kombinasjon av en FRP tilnærming til utlendinger og innvandring i førstepost?

 

Er nok dessverre rasisme som skinner igjennom her ja. Bare å vise ham langefingern og ønske ham all the worst.

Lenke til kommentar

 

... hva i all verden er galt med brukernavnet og profilbildet hans?

 

Edit: Jeg tenkte ikke over det før nå, men jeg kan gjette hva det er du misliker. Er det slik å forstå at du tolker kombinasjonen svart person på profilbildet, og navnet "Oboy" -- en brun sjokoladedrikk -- til å være et uttrykk for rasisme?

 

Du tenkte ikke i retning mannens holdninger med bilde av en "neger" med tilhørende nick "O`boy" i kombinasjon av en FRP tilnærming til utlendinger og innvandring i førstepost?

 

Er nok dessverre rasisme som skinner igjennom her ja. Bare å vise ham langefingern og ønske ham all the worst.

 

Du er ikke seriøs. 

 

Jeg er halvt norsk og gambisk, ble medlem for 2-3 uker siden og tenkte ikke noe alvorlig om navnet mitt. Rasisme? Hva er rasistisk med å være enig i at forsvarsbudsjettene må økes? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

... hva i all verden er galt med brukernavnet og profilbildet hans?

 

Edit: Jeg tenkte ikke over det før nå, men jeg kan gjette hva det er du misliker. Er det slik å forstå at du tolker kombinasjonen svart person på profilbildet, og navnet "Oboy" -- en brun sjokoladedrikk -- til å være et uttrykk for rasisme?

 

Du tenkte ikke i retning mannens holdninger med bilde av en "neger" med tilhørende nick "O`boy" i kombinasjon av en FRP tilnærming til utlendinger og innvandring i førstepost?

 

Er nok dessverre rasisme som skinner igjennom her ja. Bare å vise ham langefingern og ønske ham all the worst.

 

Du er ikke seriøs. 

 

Jeg er halvt norsk og gambisk, ble medlem for 2-3 uker siden og tenkte ikke noe alvorlig om navnet mitt. Rasisme? Hva er rasistisk med å være enig i at forsvarsbudsjettene må økes? 

 

 

What ever floats your boat.

Lenke til kommentar

 

Alltid hat sansen for Søreide, og synes igrunn hun gjør en grei jobb. Når viljen ikke er der til å bevilge tilstrekkelig med penger er det lite hun får gjort fra eller til.

Hvordan skal Norge kunne forsvare seg mot Russland for eksmpel? Søreide vil kutte 1500 stilling som rammer Nord-Norge aller værst og da vil Russland få spasere rett inn Norge. Skal nordmenn sitte å se på mens landet vårt blir okkupert og vente på våre allierte?

 

Søreide VIL ikke kutte 1500 stillinger. Søreide følger de råd som forsvarssjefen gav om forsvaret ikke fikk betydelig flere midler over statsbudsjettet, nemlig å redusere antall baser og kutte noen avdelinger for å styrke de vi har igjen. Forsvaret har fått reelt sett kutt i budsjettet hvert år i lang tid på grunn av at personellkostnader og materiellutgifter har økt mye mer enn budsjettene har økt. Man kan ikke fortsette å betale for det samme utstyret og samme mengde personell da.

 

Og kritikken om hvorfor forsvaret ikke får mer penger får du rette mot stortinget, for det er stortinget som godkjenner budsjettet, ikke regjeringen.

Endret av likferd
Lenke til kommentar

Forøvrig ser jeg Anundsen benytter sjansen til å ta en Trump light oppi nord her.... fornekter seg ikke ett øyeblikk den kyniske amatøren vi har som justisminister:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/SISTE-Anundsen-bygger-gjerde-ved-Storskog-8450629.html

Så folk som bygger gjerder på grenseposter tar en "Trump light"? Hvorfor fornekter han seg ikke? Hvorfor er han en amatør? Hvorfor er det problematisk at han er kynisk? Hva er problemet med at en grensepost har et gjerde?

Endret av likferd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...