Gå til innhold

SNIKTITT: Her er HTC 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Samsung har i alle fall vært en synder med sin S5. Mange kunder har måtte vente veldig lenge på Android 6.0 oppdateringen.

 

 

 

Kommer sannsynligvis til å skygge unna Samsung på mobiltelefoner for framtiden, med unntak om at noe helt spesiellt skulle skje. Dessuten så er jeg ikke så ivrig på å måtte ha den absolutte toppmodellen, fra noen som helst mobilprodusent egentlig. Så for min del blir det viktig at mobiler kommer levert med Android 6.x ferdig innstallert. For noen særlig annen måte å få det nyeste android har ikke brukeren hatt til nå.

 

Derfor sitter jeg på gjerdet, så kan heller EL-kjedene ruste fast med eldre modeller i hyllene. Og produsentene får ikke noe salg til meg med det første før de skjerper seg.

 

Ellers kommer jeg til å forbli hard på kravet om minst mulig mobilskjerm. Det skal helst passe i bukselommen. 4,7" til 5.0" maksimalt. De kan heller legge med en sterk prosessor, og en helt normalt ok skjermoppløsning (høyere er jo ønskelig da). Også på trådløst, så bør NFC nå være på plass på alt av mobiltelefoner, ellers snakker vi om avleggs modeller i butikkhyllene. NFC er en såpass praktisk ting, at jeg ikke vil ha uten. Det hadde heller ikke vært noen uting å få med Bluetooth 4.2 når de først lager nye mobiltelefoner (burde komme i 2016 synes jeg).

 

 

Tror du er på feil post... Hvorfor i det hele tatt leser du om top of the line-telefoner når det er mobiler langt under den kategorien du er ute etter...?

 

https://prisguiden.no/produkt/doro-liberto-825-241877

Endret av nor50
Lenke til kommentar

 

Vanvittig pris.

 

jepp de feiler bra

Prisen er da rimelig på linje med lanseringsprisen for konkurrentene, med mulig unntak for LG G5. Dessverre har kronekursen gjort toppmodellene svært dyre. Hadde dollarkursen vært på ca 6 kroner, slik som den var lenge, ville telefonen kostet rundt 5500 kr.

Lenke til kommentar

 

 

Vanvittig pris.

jepp de feiler bra

Prisen er da rimelig på linje med lanseringsprisen for konkurrentene, med mulig unntak for LG G5. Dessverre har kronekursen gjort toppmodellene svært dyre. Hadde dollarkursen vært på ca 6 kroner, slik som den var lenge, ville telefonen kostet rundt 5500 kr.

 

Prisen er ikke bestemt utifra utviklingskostnad og produksjonskostnad. Da ville telefoner som selger mindre koste mer, da de må dekke inn mer av kostnadene per telefon. Prisen er hva folk er villige til å betale. Det å betale 7500 kr for en Galaxy eller iPhone er en ting. Det å betale 7500 kr for en HTC derimot er ikke det samme. HTC har åpenbart ikke forstått at selskapet ikke er på et nivå at forbrukerne verdsetter telefonene deres til en prislapp på 7500 kr. Med Samsung og Apple er det annerledes, der kan de fint ta en slik prislapp, fordi deres produkter er verdsatt høyere enn konkurrenter.

 

Synes dette er teit, urettferdig ol? Vel, det er ikke noe jeg finner på. Det er ikke fordi jeg ikke liker HTC. Jeg sier det, fordi verden er ikke rettferdig. Den er ikke logisk. HTC tror de er på et nivå som de ikke er på. Det skal årevis med solide produkter og godt rykte for å komme på det nivået. Årevis med solide produkter, godt rykte, HTC. Gjett hvilket ord som ikke passer inn. De må akseptere realiteten, og gjøre som f.eks LG. LG vet at om de tar samme pris som Samsung og Apple, så kommer de nesten ikke til å selge noe. HTC derimot? De tror åpenbart de er en topp mobilutvikler, samt topp elektronikk i produsent i verden. Det blir jo bare litt dumt, fordi de er ikke. HTC har ingen markeder der de er store, de er små overalt, og driver generelt med veldig lite. De kommer ikke inn på topplistene over selskaper i Taiwan lengre engang. Selv om den er like bra som Galaxy eller iPhone er ikke HTC er de ikke i en posisjon til å ta samme pris. Det forstår dem i fastlands-Kina, men ikke på øya Taiwan. Blir ekstremt overrasket om denne selger bra til den prisen. Det blir vel omtrent en tusenlapp mer enn Galaxy S7 ved launch. Priser seg likt som S7 Edge. Lykke til HTC er alt jeg har å si.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

iPhone og dårlig valuta er hovedårsak til høyere priser. Så lenge folk er så dumme at de betaler så mye for iPhones setter de andre og opp prisene. Samsung er vel den eneste av androidprodusentene som klare å selge så dyre mobiler. De andre prøver seg tett oppunder. Fordelen med disse andre er at de stort sett dukker opp på et godt helgetilbud etter tid...

Lenke til kommentar

 

Tror du er på feil post... Hvorfor i det hele tatt leser du om top of the line-telefoner når det er mobiler langt under den kategorien du er ute etter...?

 

https://prisguiden.no/produkt/doro-liberto-825-241877

 

 

Ikke av noen andre grunner enn at jeg ikke sitter med navnene på toppmobilene i hodet. Sånn sett må en jo åpne artikkelen før man finner ut hva man har med å gjøre. GSMarena sier dessuten ingenting om NFC-støtte eller mangel sådann. Kan heller ikke forvente at Tek.no er mer nøyaktig på slikt enn hva GSMarena er.

 

Ellers er man jo alltids litt nysgjerrig på hva nytt som kommer. Og jeg har bare utdypet hva jeg ville hatt med som minimum. Innelukket batteri er bismak for meg uansett. Så kommer stive priser på toppen. Men, en ting var spesiellt interessant, og det er de hyppigere oppdateringene. Så det var verdt å lese artikkelen likevel.

Lenke til kommentar

Ser virkelig fram til denne.

Det eneste som irriterer meg er at de ikke kan lansere den i gullfarge med en gang (aller helst i samme rødfarge som m7 kom i, men).

 

Selv som ihuga htcfan må jeg innrøme at jeg også synes prisen er litt i drøyeste laget. Men jeg setter -veldig- pris på at de fortsatt satser hardt på dac og lydkvalitet, og det er noe jeg gjerne betaler litt ekstra for.

 

Jeg hadde egentlig trodd at 802.11ac wave2 skulle være standard på flaggskip nå, men så langt har jeg ikke sett noen som har det.

Lenke til kommentar

 

 

De fleste av oppdateringene til telefonen vil nå også komme fra Google selv, i stedet for at oppdateringer skal lastes ned fra HTCs egne servere. Dermed vil oppdateringene komme raskere enn tidligere.

–  Vi er allerede blant de beste, men du vil se at oppdateringene vil komme enda raskere, sier Toft.

 

 

 

Liker LG etterhvert jeg. Håper LG også tar litt til fornuft med å få ut oppdateringer hurtigere. Liker utviklingen at flere enn Google tar ansvar for android her. Er det flere produsenter som bryr seg like mye som Google og HTC på dette punktet, egentlig?

LG? de var først på android 5 og 6. før HTC, SONY og SAMSUNG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

 

De fleste av oppdateringene til telefonen vil nå også komme fra Google selv, i stedet for at oppdateringer skal lastes ned fra HTCs egne servere. Dermed vil oppdateringene komme raskere enn tidligere.

–  Vi er allerede blant de beste, men du vil se at oppdateringene vil komme enda raskere, sier Toft.

 

 

 

Liker LG etterhvert jeg. Håper LG også tar litt til fornuft med å få ut oppdateringer hurtigere. Liker utviklingen at flere enn Google tar ansvar for android her. Er det flere produsenter som bryr seg like mye som Google og HTC på dette punktet, egentlig?

LG? de var først på android 5 og 6. før HTC, SONY og SAMSUNG.

vet ikke med android 5. men HTC begynte å sende ut android 6 i desember, 2015(locked) og begynte å sende ut til Unlockede telefoner i begynelsen av januar 2016.

LG begynte ikke sende ut Android 6 før i midten av januar. vet ikke om det er Unlocked eller locked da.

 

men uansett, HTC var før LG med android 6.

Lenke til kommentar

HTC forsvinner fra flere og flere butikker i Norge, er det i det hele tatt mulig å få kjøpt HTC med abonnement?

 

Virker forøvrig som en meget spennende telefon.

[/quot

 

Butikkene pusher jo på deg telefon MED abn så du tror du sparer så mye.

Hvorfor bare tror du at du sparer mye? Kan du nevne et bedre privatabonnement enn ICE sine uansett kapasitet? ikke jeg heller.

 

Abonnementene koster det samme om en kjøper i butikk eller bestiller fra nettet, og en får telefonene over tusenlappen rimeligere om en binder seg. Ser ikke hvordan dette er problematisk i det hele tatt. Du sparer faktisk mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen avtaler sparer du IKKE på. Avtaler som regel er av typen avbetaling over et år. Der du betaler 1 kr nå, og får månedlige regninger. Betaler du telefonen med en gang og binder deg et år med abonnement for 1 år, så er det riktig at det nesten alltid er billigere. Her er det både gode og dårlige avtaler. Generelt sett er alt du betaler over lang tid en dårlig avtale.

Lenke til kommentar

Noen avtaler sparer du IKKE på. Avtaler som regel er av typen avbetaling over et år. Der du betaler 1 kr nå, og får månedlige regninger. Betaler du telefonen med en gang og binder deg et år med abonnement for 1 år, så er det riktig at det nesten alltid er billigere. Her er det både gode og dårlige avtaler. Generelt sett er alt du betaler over lang tid en dårlig avtale.

 

Ok. Galaxy S7 koster 6699,- i rimeligste nettbutikk u.abo., eventuelt 7279,- hos netonnet.

Stikker du innom for eksempel hos Expert nå og kjøper S7 til 1kr med Telia-abo, Smart Basis 299/mnd, betaler du 450/mnd for telefonen. Da ender du med en totalpris på 5400kr for telefonen alene. Dette med 1kr for nedbetaling på telefonen er ikke lureri, det ER billigere. (I hvert fall nesten alltid)

Lenke til kommentar

 

Noen avtaler sparer du IKKE på. Avtaler som regel er av typen avbetaling over et år. Der du betaler 1 kr nå, og får månedlige regninger. Betaler du telefonen med en gang og binder deg et år med abonnement for 1 år, så er det riktig at det nesten alltid er billigere. Her er det både gode og dårlige avtaler. Generelt sett er alt du betaler over lang tid en dårlig avtale.

Ok. Galaxy S7 koster 6699,- i rimeligste nettbutikk u.abo., eventuelt 7279,- hos netonnet.

Stikker du innom for eksempel hos Expert nå og kjøper S7 til 1kr med Telia-abo, Smart Basis 299/mnd, betaler du 450/mnd for telefonen. Da ender du med en totalpris på 5400kr for telefonen alene. Dette med 1kr for nedbetaling på telefonen er ikke lureri, det ER billigere. (I hvert fall nesten alltid)

 

Jeg skriver at det finnes avtaler du ikke sparer på. Altså, det er avtaler du sparer på, og avtaler du ikke sparer på.

 

Videre skriver jeg at de som er av den typen en ikke sparer på, ofte er de som begynner med en pris på 1 kr.

 

Det betyr IKKE at jeg skriver at de som koster 1 kr ikke er verdt det, og at du ikke sparer på det. Det betyr at av de avtalene en ikke sparer på er sannsynligheten for at det er en 1 kr avtale større.

Lenke til kommentar

feil. feks telia tilbyr deg å kjøpte telefonen rentefritt fra 1 kr og oppover. 1 KR, 300 KR, 600 OSV... 300 hele veien opp til makspris. prisen blir det samme uansett. dette gjelder alle abbonement hos telia og alle telefoner stort sett.

Så du sier at absolutt ALLE avtaler med abonnement og telefon er gode avtaler?

Lenke til kommentar

nei, finnes dårligere dealer ja, men de fleste er gode og det er likegyldig om det er 1 kr eller 2899 man betaler på forskudd

Det var derfor jeg skrev at det finnes NOEN dårlige dealer. Og hvordan kan du være så sikkert på at forhåndsbetalingsprisen på slike avtaler er likegyldig? I eksempelet ditt viser du til en god avtale. Det er jo standard for dårlige avtaler å lokke med lave priser. Altså 1 kr. Slike avtaler er også oftest verst om du betaler mindre på forhånd.

 

Husk å lese alle "noen" "om" "hvis" osv som jeg legger inn i innleggene mine. Ikke ta ordene ut og tolk det som at jeg skriver at alle abonnementsavtaler er dårlige osv. Jeg påpekte bare at det ikke er en garanti for at avtaler med abonnement er bedre. Fra aktører som Telenor, Telia osv er det sikkert tilfellet, men det er alltid lurt å lese gjennom avtaler for å være sikker på at du faktisk ikke blir lurt. I de aller fleste tilfeller blir du ikke, men det kan skje. Selv kjøpt mobil med bindingstid, bare så det er sagt....

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...