Gå til innhold

God lyd frå PC'n


Anbefalte innlegg

God kveld

 

Eg ønsker best mulig lyd fra pc'n, Tenker 2 stk studo høytalere elns..

 

Men eg har lite peil når det kjem til dac ect, og hvile høytalere eg burde kjøpe. Eg vil ikkje ha sub, men 2 stk på skrivepulten :w00t:

 

 

Er dette veien DAC > aktive høytalere ? :hmm:

eller                DAC > forsterker > Gode høytalere :hmm:

 

Godt lydkort > Aktive høytalere?

 

Bruker også headset siden kjerriga er hjemme alt for mye  :dribble:

 

 

MR.

Takk på forhand.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

hvis du skal ha studio høyttalere ville jeg ha kjøpt aktive.

Yamaha HS7 beste i den prisklassen (bruker de selv profesjonelt)

 

så får du deg ett lydkort med en god konverter, jeg liker Burr Brown.

har en Audient Di14 hjemme som har en slik dac.

Lenke til kommentar

Synes man får veldig mye for veldig lite både på lyd og bilde om dagen. For 5-6k får du langt mer en nok for en kåk i Oslo i hvert fall. Har langt bedre men utbytter ikke det. Og vil ok ikke gjøre det heller. Tenk litt på design og plassering så vil du få mest for penga. Har selv kjøpt en TV til 35k som ble 25k billigere på et år. Latterlig.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldigene.

 

Ser her er litt og velge imellom..

 

Det greieste hadde vært en dac/amp med forsterker både til høytalere og headphones. 

 

Får lete litt mer i dag, bruke opp skattepengene som jeg hadde til gode  :tease:  :rofl:

 

Har nevnt en pakke i denne tråden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1638459&page=1&&do=findComment&comment=22133965

Den har også mulighet for bruk av headphones. Og du ender med en pris under budsjettet ditt. Du kan evt gå litt høyere opp med høyttalerne, til Focal Alpha 50 eller 60 for enda mer punch.

 

Den såg jo ikkje så fin ut på datapulten  :hmm:

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldigene.

 

 

Den såg jo ikkje så fin ut på datapulten  :hmm:

 

Det er litt av greiene med studioutstyr. Det er ikke nevneverdig fokus på utseendet, da er du gjerne over i hifi-verdenen istedet hvor det også skal se ok ut i en stue o.l. Med studioutstyr er all fokus på lydkvaliteten. som også er det jeg foretrekker å betale for, spesielt på kontor.

I stua må det riktignok se litt bedre ut, så husfruen ikke går av skaftet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takk for tilbakemeldigene.

 

 

Den såg jo ikkje så fin ut på datapulten  :hmm:

 

Det er litt av greiene med studioutstyr. Det er ikke nevneverdig fokus på utseendet, da er du gjerne over i hifi-verdenen istedet hvor det også skal se ok ut i en stue o.l. Med studioutstyr er all fokus på lydkvaliteten. som også er det jeg foretrekker å betale for, spesielt på kontor.

I stua må det riktignok se litt bedre ut, så husfruen ikke går av skaftet.

 

 

Er den Steinberg UR22 god med headphones også?  Bruker det mye også ;)

Lenke til kommentar

 

 

Takk for tilbakemeldigene.

 

 

Den såg jo ikkje så fin ut på datapulten  :hmm:

 

Det er litt av greiene med studioutstyr. Det er ikke nevneverdig fokus på utseendet, da er du gjerne over i hifi-verdenen istedet hvor det også skal se ok ut i en stue o.l. Med studioutstyr er all fokus på lydkvaliteten. som også er det jeg foretrekker å betale for, spesielt på kontor.

I stua må det riktignok se litt bedre ut, så husfruen ikke går av skaftet.

 

 

Er den Steinberg UR22 god med headphones også?  Bruker det mye også ;)

 

God om man liker lyden dønn nøytral. Den har ingen egenlyd, legger ikke til noe whatsoever. Sånn sett kan det føles som den mister noe, siden andre mer kommersielle produkter ofte legger til litt mer iver i diskanten eller mer fylde i bassen. Alt for litt imponatoreffekt. Men kan altså ikke si jeg savner noe fra ur22.

 

Men ok, grattis med ny forsterker og høyttalere. Så regner jeg med du relativt fort finner ut at en sub er nødvendig til Zensor 1, og at en bedre dac er bra til 3020. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Takk for tilbakemeldigene.

 

 

Den såg jo ikkje så fin ut på datapulten :hmm:

Det er litt av greiene med studioutstyr. Det er ikke nevneverdig fokus på utseendet, da er du gjerne over i hifi-verdenen istedet hvor det også skal se ok ut i en stue o.l. Med studioutstyr er all fokus på lydkvaliteten. som også er det jeg foretrekker å betale for, spesielt på kontor.

I stua må det riktignok se litt bedre ut, så husfruen ikke går av skaftet.

Er den Steinberg UR22 god med headphones også? Bruker det mye også ;)

God om man liker lyden dønn nøytral. Den har ingen egenlyd, legger ikke til noe whatsoever. Sånn sett kan det føles som den mister noe, siden andre mer kommersielle produkter ofte legger til litt mer iver i diskanten eller mer fylde i bassen. Alt for litt imponatoreffekt. Men kan altså ikke si jeg savner noe fra ur22.

 

Men ok, grattis med ny forsterker og høyttalere. Så regner jeg med du relativt fort finner ut at en sub er nødvendig til Zensor 1, og at en bedre dac er bra til 3020. :)

Vet du om en bra sub då? Til musikk, skal ikkje spele høgt. Sånn behagelig midt på lyd ;)

Lenke til kommentar

 

Vet du om en bra sub då? Til musikk, skal ikkje spele høgt. Sånn behagelig midt på lyd ;)

Om du kan leve med brukt finner du gode modeller fra både XTZ og SVS fra ca 2000 kr og opp (fra ca 4000 for ny). Må du under der kan du prøve Hifi-klubbens Argon-suber, men jeg har kun hørt en av dem en gang under en demokveld på klubben. Det jeg hørte var greit det, mye bass for lite penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...