Gå til innhold

HERCULES 9600 256 DDR


Clone baby

Anbefalte innlegg

Så på www.elkjop.no etter ett skjermkort, og kom over dette skjermkortet. Det er en Hercules Radeon 9600 256 Mb DDR minne. Det som jeg lurer på er , er dette en 256DDR eller er det bare en skrivefeil (128 DDR feks) og om det er noe stor forskjel med dette sammenlignet med feks. 9700pro. ;)

 

Eller hvilket kort kan man sammenligne det med?

 

Vil dere ambefale det?

 

Er det vært penga?

 

Er det for gammelt til de nyeste spillene som feks. Need For Speed Underground eller kommende Half-Life 2?

 

Tar imot alle svar.

 

Mvh Finn william Aka Clony/Clone Baby

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9600np 256 er ikke bedre enn 9600np 128 mb. Rammen er ofte tregere på 256 versjonen. OG kortet klarer ikke utnytte 256 MB med ram uansett. Så ligg unna det kortet. Legg i 200 kr til og kjøp deg en sapphire radeon 9600pro, dette kortet er mye bedre :)

Helt enig - bortsett fra at jeg ville ha kjøpt 9600XT istedet. Da får du med HL2 med på kjøpet - når det blir utgitt i april eller noe.

 

Koster fra ca kr 1.500,-, så det blir billigere enn å kjøpe 9600 nonpro + HL2.

 

Uansett - ikke kjøp 256MB-versjonen!

 

EDIT: Du så kjempekjekk ut på avataren...

Endret av oslo72
Lenke til kommentar
Skulle tro at Radeon 9600XT 256mb er betre en Radeon 9600XT 128mb da!

Det jeg har hørt er at 256mb (TSOP minne) versjonen er litt trengere og er litt varmere temperatur en 128mb (BGA minne) versjonen.

Visst du har planer om å overklokke er det sikkert betre med 128mb ellers

ville jeg ha kjøpt 256mb :D

256MB på alt annet en 9600XT og oppover = fullstendig unødvendig, nytteløst, bortkastet og dårlig.

Lenke til kommentar

Du spurte også om Radeon 9600 var godt nok for HalfLife2 når det kommer... Alt er jo relativt, men du kan garantert ikke kjøre max detaljer og høy oppløsning samtidig - men selvfølgelig er det et brukbart kort allikevel. Problemet er at det alltid finnes bedre - og det er du som bestemmer om du vil ha dyrt/bra eller billig/middels...

 

9600XT 256MB-versjonen har jeg ikke noe imot - det jeg skrev tidligere var relatert til non-pro utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...