Gå til innhold

Denne 65-tommeren med 4K-oppløsning blir skikkelig billig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal noen alltid ha 8K TV nå som 4K TV begynner å bli vanlig. Det er akkurat som for litt siden de samme som bare måtte ha 4K TV nå HD TV var vanlig. bilde på en HD TV med blu ray film er helt greit. ja til og med vanlig kabel TV signal er greit hvis det er noe som er verdt å se på.

Hva er definisjonen på "spec whore"?

 

Det er min Onsdags syting. WW. ha en fin dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den.

 

 

 

 

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

 

 

 

Jeg var akkurat sånn selv - skulle ikke ha noen smart tv, skulle aller helst bygge dette opp selv.

Så kjøpte jeg meg en samsung smart tv.

Akkurat som jeg aldri kommer til å gidde å styre med manuell gear lenger så gidder jeg ikke å styre med alskens bokser for å oppgradere å lage smart :p.

Ikke at jeg ikke kan kjøre manuelt, ei heller er problemet at jeg ikke kan lage smarte media system til mine dumme tv, men når det blir så enkelt som å få det smart og bra ut av boksen, så kan jeg prioritere ting :). Dessuten er WAFen ekstremt mye mer fremtredende i en slik løsning :p.

 

Ser poenget ditt med monitor vs tv da...

 

 

 

- Ok..., jeg ser at er skulle ha formulert meg en smule anderledes.

 

Når jeg sa...

"Med muligheten til å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks."

Så tenkte jeg ikke spesifikt på meg selv..., men mer generelt sett som forbruker.

 

By the Vei...

Det å kjøpe en "Dum"-TV med mulighet til å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt betyr ikke at det må en stabel av bokser til for å gjøre det, om du da ikke greier alle slags media under samme kam.

Som f.eks. VHS, LaserDisc, DVD og/eller Blu-Ray..., samt kabel-TV/Parabol og HiFi/AV-anlegg.

For ja..., da snakker vi om en ganske betydelig mengde med "Smart"-oppgraderinger.

 

Jeg mener bare det at å kjøpe en "Dum"-TV med muligethet for å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt.

Man trenger ikke nødvendigvis gjøre den "Smart".

Det burde være opp til hver enkelt av forbrukerne.

Om behovet og/eller ønsket for å ha en "Smart"-TV skulle melde seg på et eller annet tidspunkt i fremtiden.

 

På den måten så legges det mer til rette for at TV-produsentene kan konkurere med hverandre på ikke bare en, men to fronter.

En der selve skjermen står i fokus..., med tanke på best mulig bilde-kvalitet og ikke minst bygge-kvalitet.

Mens den andre tar for seg segmentene som inkluderer Lyd-Planker, Tunere og andre "Smart"-funksjoner, som f.eks. Streaming og Opptak, samt Internet-browsing.

Greit nok..., så kan jo Tunere og andre "Smart"-funksjoner bygges inn i samme boks.

Men for å takkle Lisens-problematikken, som går igjen og igjen..., så bør Tunere komme i en egen oppgraderings-boks.

 

Folk flest som har (Media-)pc'en/Mac'en koblet til TV'en har i bunn og grunn, pr. definisjon allerede en "Smart"-TV.

 

Og om dem dropper alt som heter properitære tilkoblings-løsninger, så legger det igjen tilrette for at ikke bare Skjerm/TV-produsentene kan konkurere seg imellom, men at også andre produnsenter av media-utstyr kan få være med å konkurere.

 

Økt konkuranse vil vel ha en positiv innvirkning på det å utvikkle noe nytt og bedre i et litt høyere tempo enn det ellers ville ha gjort der konkuransen normalt sett er langt svakere.

Og det ville ikke ha forundret meg om det hadde hatt en positiv innvirkning på prisen også.

Dåg..., sånn med det første så vil jeg tro at prisen ikke ville ha sunket..., med tanke på økte produksjonskostnadder i tilknyttning til utvikkling av nye og inovative løsninger.

Men over tid så vil vel prisen sakte gå litt nedover, eller hur?

 

Derfor synes jeg det er bare positivt at Kina prøver å gjøre seg mer synlig på markedet.

Personlig så er jeg ikke noen stor fan av buet-tv, uansett hvlket merke det er snakk om.

 

Er ikke særlig glad i buete-skjermer for data heller..., om det da ikke er snakk om skjermer som "Radius320" fra "Seamless Displays".

For på akkurat sånne skjermer så ser jeg poenget.

Og det fungere nok så godt til kino-bruk der det er snakk om store lerret.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnssykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

 

 

 

 

Du oppsummerer det i den siste setningen.

 

Jeg trenger ikke smart-TV selv.

Jeg har både Chromecast og en egen PC koblet rett til TVn.

Kjøpte nylig ny TV.

Trodde ikke jeg kom til å bruke denne smart-funksjonen noe særlig, men dette er faktisk helt ok.

Så lettvint å bruke at til og med mamma hadde forstått det!

Jeg og mor representerer nok ytterpunktene hos den gjennomsnittlige konsument.

Så for de fleste er dette greit å ha integrert.

 

Men du sier du vil ha smart-TV.

Bare at du vil kjøpe en dum en for så å kjøpe noe ekstra for å få den smart?

Dette er nok fryktelig tungvint for den gjennomsnittlige konsument.

 

 

 

- Jeg har allerede svart på tiltale fra "technobreath" i et lengre innlegg..., men for å komme med en kjap tilbakemelding på det du sier.

 

For det første så formulerte jeg meg tydeligvis litt utydelig der, ja...

Som du kan lese i svaret mitt til "technobreath", så trenger man ikke nødvendigvis gjøre TV'en "Smart" bare fordi muligheten er der.

Det er som du selv sier..., snakk om behov...

 

Når det kommer til det at å ha det på den måten, at man må kjøpe noe til TV'en for å gjøre den "Smart".

Du mener det blir for komplisert for den gjennomsnittelige forbrukeren?

 

Jeg står i stor fare for å virke litt sarkastisk nå..., men...

Det blir ikke mer komplisert med en slik løsning, enn det f.eks. er å koble til en decoder-boks fra GET eller Altibox, og/eller en Blu-Ray-spiller for den sakens skyld?

 

Som det sies i eventyret...

"Det er ingen sak å bake Pepperkaker..., så lenge man har en egen Pepperkake-Bake-Sang..."

Med andre ord..., så følger der jo med veiledning som forteller og viser hvordan man skal koble det til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Jeg har allerede svart på tiltale fra "technobreath" i et lengre innlegg..., men for å komme med en kjap tilbakemelding på det du sier.

 

For det første så formulerte jeg meg tydeligvis litt utydelig der, ja...

Som du kan lese i svaret mitt til "technobreath", så trenger man ikke nødvendigvis gjøre TV'en "Smart" bare fordi muligheten er der.

Det er som du selv sier..., snakk om behov...

 

Når det kommer til det at å ha det på den måten, at man må kjøpe noe til TV'en for å gjøre den "Smart".

Du mener det blir for komplisert for den gjennomsnittelige forbrukeren?

 

Jeg står i stor fare for å virke litt sarkastisk nå..., men...

Det blir ikke mer komplisert med en slik løsning, enn det f.eks. er å koble til en decoder-boks fra GET eller Altibox, og/eller en Blu-Ray-spiller for den sakens skyld?

 

Som det sies i eventyret...

"Det er ingen sak å bake Pepperkaker..., så lenge man har en egen Pepperkake-Bake-Sang..."

Med andre ord..., så følger der jo med veiledning som forteller og viser hvordan man skal koble det til.

Jeg er enig med deg. Skulle gjerne hatt en "dum" tv med mulighet for å smarte den opp, men jeg tror løsningen blir for tungvint. Som Agentspoon sier og, det koster nok ikke all verden å implementere dette.

 

Mange TVer har i dag mulighet til å koble rett til antenne med intern kortleser. Setter man i en minnepinne, kan man ta opp programmer og.

 

Likevel har mange en ekstra boks med ekstra fjernkontroll. Og for folk flest tror jeg (etter jeg har prøvd selv) faktisk at majoriteten ønsker dette inkludert.

 

Bare ikke deg og meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

- Jeg har allerede svart på tiltale fra "technobreath" i et lengre innlegg..., men for å komme med en kjap tilbakemelding på det du sier.

 

For det første så formulerte jeg meg tydeligvis litt utydelig der, ja...

Som du kan lese i svaret mitt til "technobreath", så trenger man ikke nødvendigvis gjøre TV'en "Smart" bare fordi muligheten er der.

Det er som du selv sier..., snakk om behov...

 

Når det kommer til det at å ha det på den måten, at man må kjøpe noe til TV'en for å gjøre den "Smart".

Du mener det blir for komplisert for den gjennomsnittelige forbrukeren?

 

Jeg står i stor fare for å virke litt sarkastisk nå..., men...

Det blir ikke mer komplisert med en slik løsning, enn det f.eks. er å koble til en decoder-boks fra GET eller Altibox, og/eller en Blu-Ray-spiller for den sakens skyld?

 

Som det sies i eventyret...

"Det er ingen sak å bake Pepperkaker..., så lenge man har en egen Pepperkake-Bake-Sang..."

Med andre ord..., så følger der jo med veiledning som forteller og viser hvordan man skal koble det til.

Jeg er enig med deg. Skulle gjerne hatt en "dum" tv med mulighet for å smarte den opp, men jeg tror løsningen blir for tungvint. Som Agentspoon sier og, det koster nok ikke all verden å implementere dette.

 

Mange TVer har i dag mulighet til å koble rett til antenne med intern kortleser. Setter man i en minnepinne, kan man ta opp programmer og.

 

Likevel har mange en ekstra boks med ekstra fjernkontroll. Og for folk flest tror jeg (etter jeg har prøvd selv) faktisk at majoriteten ønsker dette inkludert.

 

Bare ikke deg og meg :)

Tror du har et poeng her, du trenger allerede masse datakraft for dekoding osv, smart tv funksjonalitet er billig og så si bare software.

Si du sparer 500 på en ren monitor, gir mening for billig tver men ikke for de dyrere

Lenke til kommentar

Kurvet? Nei takk.

Ekstremt tynn? Greit med tynn, men nok er nok.

Kurvet gjør at den stikker lenger ut, så hva er vitsen? Se på TV alene? Sitte rett foran, ellers gir kurving enda dårligere opplevelse i fra siden.

Kan jeg få den i flat og ganske tynn, så er jeg fornøyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kurvet? Nei takk.

Ekstremt tynn? Greit med tynn, men nok er nok.

Kurvet gjør at den stikker lenger ut, så hva er vitsen? Se på TV alene? Sitte rett foran, ellers gir kurving enda dårligere opplevelse i fra siden.

Kan jeg få den i flat og ganske tynn, så er jeg fornøyd.

 

At de skal være så tynne har jeg aldri skjønt, da ingen ser på TVene fra siden uansett. Hang opp Sony sin TV som er 4mm tykk på ca øvre halvdel, og aldri vært så rett for å knekke ett panel.

 

Man kommer alltid borti de tullingene som absolutt må klå, og se om det bøyer deg, og tar i for mye. Bedre at de er 1-3 cm og heller får de stødigere bygd, samt bedre kjøling som gjør at TVene lever lenger.

Lenke til kommentar

Etter at jeg nylig fikk meg 4K TV må jeg si at kvaliteten på TV-sendingene henger langt etter. Mange av sendingene/kanalene er elendige, enkelte "HD"-kanaler er bedre, og visse programmer aller best. Først når jeg setter på en 4K-video fra YouTube kan jeg få øy-gasme.

 

Her kommer mye an på hvor god elektronikk det er i TVen, jo billigere den er, jo dårligere er oppskaleringen som den kan gjøre. Forer man med ett signal den ikke trenger å jobbe med så er mye gjort.

 

Har ikke kikket så veldig mye på TV-sendinger på min nye TV, men oppskalering fra 1080i som jeg sender ut av min GET boks, så syntes jeg var det bedre enn jeg hadde fryktet på 65", som var 20" mer enn forrige skjerm. Kunne nok vært hakket bedre om GET hadde hatt muligheten til å sendt ut "native" signaler, og ikke måtte velge for hver kanal hvis man skal ha korrekt ut.

Lenke til kommentar

Etter at jeg nylig fikk meg 4K TV må jeg si at kvaliteten på TV-sendingene henger langt etter. Mange av sendingene/kanalene er elendige, enkelte "HD"-kanaler er bedre, og visse programmer aller best. Først når jeg setter på en 4K-video fra YouTube kan jeg få øy-gasme.

 

Uff får assosiasjoner til ABB, når du skrev det der. Høres vel mer riktig ut med øyegasme

Lenke til kommentar

Komisk hvordan 8k blir dratt inn i debatten som et argument. Selv 4k er ikke blitt standard på langt nær, 4k på en TV er enn så lenge totalt bortkastet da mesteparten av video, film og streaming ikke har støtte for denne oppløsningen, og da blir det tullete å dra inn 8k i debatten.

 

På papiret så høres nok 8k flott ut, men realiteten er at det er lenge før dette blir noe standard. Selv kinoer her til lands kjører ikke over 4k i oppløsning. 8k blir enn så lenge en drøm for fremtiden.

 

 

Hvorfor skal noen alltid ha 8K TV nå som 4K TV begynner å bli vanlig. Det er akkurat som for litt siden de samme som bare måtte ha 4K TV nå HD TV var vanlig. bilde på en HD TV med blu ray film er helt greit. ja til og med vanlig kabel TV signal er greit hvis det er noe som er verdt å se på.

Hva er definisjonen på "spec whore"?

 

Det er min Onsdags syting. WW. ha en fin dag.

 

 

Er jo fordi Brazil og Japan skal eksperimentere med 8k-sendinger seff. til sine OL, eller var det VM i Brazil, og OL i Japan...

Endret av G
Lenke til kommentar

Kurvet? Nei takk.

Ekstremt tynn? Greit med tynn, men nok er nok.

Kurvet gjør at den stikker lenger ut, så hva er vitsen? Se på TV alene? Sitte rett foran, ellers gir kurving enda dårligere opplevelse i fra siden.

Kan jeg få den i flat og ganske tynn, så er jeg fornøyd.

 

Superglossy er også et, "Nei takk" for min smak.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

 

 

Hadde de bare hatt en mindre smart modell til noen lapper mindre så hadde jeg kanskje kjøpt den.

 

 

 

- Må si meg enig der...

Jeg vil ha en "dum"-TV.

Med muligheten til å gjøre den smart på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks.

 

Men man må nok se langt etter noe slikt den dag idag.

Synd, men sant...

 

Monitorer er så sinnsykt dyre i forhold til TV'er på grunn av lav etterspørsel.

 

 

 

Jeg var akkurat sånn selv - skulle ikke ha noen smart tv, skulle aller helst bygge dette opp selv.

Så kjøpte jeg meg en samsung smart tv.

Akkurat som jeg aldri kommer til å gidde å styre med manuell gear lenger så gidder jeg ikke å styre med alskens bokser for å oppgradere å lage smart :p.

Ikke at jeg ikke kan kjøre manuelt, ei heller er problemet at jeg ikke kan lage smarte media system til mine dumme tv, men når det blir så enkelt som å få det smart og bra ut av boksen, så kan jeg prioritere ting :). Dessuten er WAFen ekstremt mye mer fremtredende i en slik løsning :p.

 

Ser poenget ditt med monitor vs tv da...

 

 

 

- Ok..., jeg ser at er skulle ha formulert meg en smule anderledes.

 

Når jeg sa...

"Med muligheten til å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt, med en oppgraderings-boks."

Så tenkte jeg ikke spesifikt på meg selv..., men mer generelt sett som forbruker.

 

By the Vei...

Det å kjøpe en "Dum"-TV med mulighet til å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt betyr ikke at det må en stabel av bokser til for å gjøre det, om du da ikke greier alle slags media under samme kam.

Som f.eks. VHS, LaserDisc, DVD og/eller Blu-Ray..., samt kabel-TV/Parabol og HiFi/AV-anlegg.

For ja..., da snakker vi om en ganske betydelig mengde med "Smart"-oppgraderinger.

 

Jeg mener bare det at å kjøpe en "Dum"-TV med muligethet for å gjøre den "Smart" på et senere tidspunkt.

Man trenger ikke nødvendigvis gjøre den "Smart".

Det burde være opp til hver enkelt av forbrukerne.

Om behovet og/eller ønsket for å ha en "Smart"-TV skulle melde seg på et eller annet tidspunkt i fremtiden.

 

På den måten så legges det mer til rette for at TV-produsentene kan konkurere med hverandre på ikke bare en, men to fronter.

En der selve skjermen står i fokus..., med tanke på best mulig bilde-kvalitet og ikke minst bygge-kvalitet.

Mens den andre tar for seg segmentene som inkluderer Lyd-Planker, Tunere og andre "Smart"-funksjoner, som f.eks. Streaming og Opptak, samt Internet-browsing.

Greit nok..., så kan jo Tunere og andre "Smart"-funksjoner bygges inn i samme boks.

Men for å takkle Lisens-problematikken, som går igjen og igjen..., så bør Tunere komme i en egen oppgraderings-boks.

 

Folk flest som har (Media-)pc'en/Mac'en koblet til TV'en har i bunn og grunn, pr. definisjon allerede en "Smart"-TV.

 

Og om dem dropper alt som heter properitære tilkoblings-løsninger, så legger det igjen tilrette for at ikke bare Skjerm/TV-produsentene kan konkurere seg imellom, men at også andre produnsenter av media-utstyr kan få være med å konkurere.

 

Økt konkuranse vil vel ha en positiv innvirkning på det å utvikkle noe nytt og bedre i et litt høyere tempo enn det ellers ville ha gjort der konkuransen normalt sett er langt svakere.

Og det ville ikke ha forundret meg om det hadde hatt en positiv innvirkning på prisen også.

Dåg..., sånn med det første så vil jeg tro at prisen ikke ville ha sunket..., med tanke på økte produksjonskostnadder i tilknyttning til utvikkling av nye og inovative løsninger.

Men over tid så vil vel prisen sakte gå litt nedover, eller hur?

 

Derfor synes jeg det er bare positivt at Kina prøver å gjøre seg mer synlig på markedet.

Personlig så er jeg ikke noen stor fan av buet-tv, uansett hvlket merke det er snakk om.

 

Er ikke særlig glad i buete-skjermer for data heller..., om det da ikke er snakk om skjermer som "Radius320" fra "Seamless Displays".

For på akkurat sånne skjermer så ser jeg poenget.

Og det fungere nok så godt til kino-bruk der det er snakk om store lerret.

 

Jeg ser logikken din. Jeg kan gjerne forklare litt hvorfor jeg kom med min kommentar. Tror det kommer av at jeg tidlig var forbruker av såkalte smart-dingser til tv-en. Har hatt et par-tre bokser som jeg har brukt til dette. Husker ikke engang hva de heter nå, men det har aldri fungert som annonsert, og vært særdeles tunge i bruk, ekstremt manglende støtte for forskjellige medier, og ekstremt liten fleksibelt.

 

Etter flere år med stahet og til slutt også mistro mot alt som heter smart-dingser som skal kobles til TVen, så besluttet jeg å hoppe på en TV med smart-hub. Ikke alt jeg er like fornøyd med, men etter et par oppdateringer av firmware så fungerer den ekstremt tilfredsstillende.

 

Jeg mente aldri å si at alle bør ha smart-tv, eller at det burde bare produseres og selges smart-TVer - men det jeg sier er i bunn og grunna at per i dag er jeg veldig fornøyd med smarthub-en - som fungerer uten en eneste ekstern dings til TVen :). Alt som ikke har høy WAF blir stuet pent vekk i teknisk rom i kjelleren hehe.

 

by the way - har heller ikke så mye til overs for buede TVer. De er forsåvidt greie nok å se på, men TVen skal være FLAT slik at jeg kan henge den på veggen som et maleri :).

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha TV'en hengende på veggen. Jeg har den stående på et TV-bord, med alle sine tilbehør som blurayspiller, ps4, appleTV og HTPC på hyllene under. Jeg har fire-fem meter fra TV'en til sofaen, så min 40 tommer TV er litt i minste laget, men den står rett ved døråpningen til stua og verandaen så jeg kan ikke ha noe mye bredere TV. Men har nok av plass innover i rommet. Og millimetertynne TV'er skjønner jeg heller ikke vitsen med. Min TV er ca. 7-8 cm. tykk. Vil ikke ha en som ikke kan håndteres.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha TV'en hengende på veggen. Jeg har den stående på et TV-bord, med alle sine tilbehør som blurayspiller, ps4, appleTV og HTPC på hyllene under. Jeg har fire-fem meter fra TV'en til sofaen, så min 40 tommer TV er litt i minste laget, men den står rett ved døråpningen til stua og verandaen så jeg kan ikke ha noe mye bredere TV. Men har nok av plass innover i rommet. Og millimetertynne TV'er skjønner jeg heller ikke vitsen med. Min TV er ca. 7-8 cm. tykk. Vil ikke ha en som ikke kan håndteres.

 

Det var liksom ingen argument der? Du skjønner ikke hvorfor folk vil ha TVen hengende på veggen, fordi du har den stående på et bord?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha TV'en hengende på veggen. Jeg har den stående på et TV-bord, med alle sine tilbehør som blurayspiller, ps4, appleTV og HTPC på hyllene under. Jeg har fire-fem meter fra TV'en til sofaen, så min 40 tommer TV er litt i minste laget, men den står rett ved døråpningen til stua og verandaen så jeg kan ikke ha noe mye bredere TV. Men har nok av plass innover i rommet. Og millimetertynne TV'er skjønner jeg heller ikke vitsen med. Min TV er ca. 7-8 cm. tykk. Vil ikke ha en som ikke kan håndteres.

 

Det var liksom ingen argument der? Du skjønner ikke hvorfor folk vil ha TVen hengende på veggen, fordi du har den stående på et bord?

 

AtW

 

Når man henger opp TV'en må man ta hull på veggen. Da må man bruke enda mer penger (i tillegg til penger til veggfeste) på å reparere veggen (tapet/gipsplater/maling) nærmest full oppussing av stua når/hvis man skal flytte. Har man den på et bord så behøver man ikke ødelegge noe. Og hvor skal du ha alt tilbehøret? Greit nok at man kan henge en boks bak på tv'en, men hvis du har flere ting og ingen stue nr. 2 så blir det litt bortkastet. Vet ikke hvorfor folk er så allergiske mot synlige kabler heller. Alt skal helst ikke synes :) men man skal ha det likevel.

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha TV'en hengende på veggen. Jeg har den stående på et TV-bord, med alle sine tilbehør som blurayspiller, ps4, appleTV og HTPC på hyllene under. Jeg har fire-fem meter fra TV'en til sofaen, så min 40 tommer TV er litt i minste laget, men den står rett ved døråpningen til stua og verandaen så jeg kan ikke ha noe mye bredere TV. Men har nok av plass innover i rommet. Og millimetertynne TV'er skjønner jeg heller ikke vitsen med. Min TV er ca. 7-8 cm. tykk. Vil ikke ha en som ikke kan håndteres.

 

Det var liksom ingen argument der? Du skjønner ikke hvorfor folk vil ha TVen hengende på veggen, fordi du har den stående på et bord?

 

AtW

 

Når man henger opp TV'en må man ta hull på veggen. Da må man bruke enda mer penger (i tillegg til penger til veggfeste) på å reparere veggen (tapet/gipsplater/maling) nærmest full oppussing av stua når/hvis man skal flytte. Har man den på et bord så behøver man ikke ødelegge noe. Og hvor skal du ha alt tilbehøret? Greit nok at man kan henge en boks bak på tv'en, men hvis du har flere ting og ingen stue nr. 2 så blir det litt bortkastet. Vet ikke hvorfor folk er så allergiske mot synlige kabler heller. Alt skal helst ikke synes :) men man skal ha det likevel.

 

 

Så det du argumenterer med er at folk ikke bør bo i sine boliger, i tilfellet de skal flytte en gang? Skjønner argumentet hvis man leier.

Det var ikke noe problem når jeg flyttet i fjor. Jeg hadde kablene ført inni veggen, med 73mm hull bak TVen, og nede ved listen. Jeg sparklet igjen hullet, malte ikke. Noe ny eier sa var helt greit. Normalt så tar folk som flytter inn i brukte hus/leiligheter å benytter sjansen til å male veggene når de tar over, siden det er mye enklere enn å pakke alt sammen ned igjen ved ett senere tidspunkt.

 

I min nye leilighet, så har jeg også hengt TVen på veggen, og har kun sub og senter høyttaler under TVen. Alt utstyr står i eget rack i gangen. Slipper da veldig mye rot, og enkelt å fjerne støv fra gulv mm. Har anbefalt samme løsning for 2 andre kompiser. Han ene gjorde det motvillig, siden han gjerne ville se alt utstyret sitt (jeg tvang han ikke), og sa det etter ett par måneder at han var ekstremt fornøyd med å bli kvitt alt fra stua, men samtidig ha fullt surround anlegg. Han andre som også har vegg hengte høyttalere ved siden av og over TVen, syntes det ble for rent "tomt", så han bygde en liten benk som han kunne ha filmene sine i, og samtidig plass til sub'en inne. Denne bygger kun 25cm fra vegg, og bygger dermed mye mindre enn om han skulle hatt benk med forsterkere på (minimum 50cm med kabler bak). Han har dermed fått mer gulvplass i stuen sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...