Gå til innhold

Største spilltabben du har gjort?


Anbefalte innlegg

Har klart å tabbe meg ut noen ganger opp gjennom årene, men en av de absolutt mest irriterende tingene jeg har gjort var å kjøre med kun en quicksave fil på Baldurs Gate 2 ganske lenge, helt til jeg klarte å quicksave like før characteren min døde av en poison spell, jeg måtte drøye to kapitler tilbake i spillet, sånn ca 15 timers spilletid :gretten:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, en kamerat presterte å lagre Diablo rett før han døde og var omringet av fiender. Han hadde kommet rimelig langt, og hadde selvsagt bare ett savegame. Husker ikke om han startet på nytt eller gav opp.

 

Har mista noen savegames under formatering fordi jeg har glemt at noen spill lagrer i "Mine dokumenter" på c:. Idiotisk påfunn, skulle gjerne hatt et par ord med han som fikk den "glupe" ideen å legge savegames der i stedet for sammen med spillet.

Skulle gjerne hatt noen ord med han jeg også :grumpy:

 

Fatter ikke hva vitsen var med det ?!

Lenke til kommentar
Tja, en kamerat presterte å lagre Diablo rett før han døde og var omringet av fiender. Han hadde kommet rimelig langt, og hadde selvsagt bare ett savegame. Husker ikke om han startet på nytt eller gav opp.

 

Har mista noen savegames under formatering fordi jeg har glemt at noen spill lagrer i "Mine dokumenter" på c:. Idiotisk påfunn, skulle gjerne hatt et par ord med han som fikk den "glupe" ideen å legge savegames der i stedet for sammen med spillet.

Løsningen på dette problemet har jeg funnet ut av for lenge siden. Man lager en "Mine Dokumenter" mappe på e:\ (som er den 120gb'en man aldri formaterer) og bruker den flittig til diverse installfiler av småprogrammer som man vil ta vare på (winrar, winamp, mbm osv). Da fungerer den både som en "rotebøtte" og som savegameholder for idiotiske spill som bruker denne mappa. Fantastisk.

Lenke til kommentar
Jeg har gjort mange tabber angående spill. Klassikeren er å slette savegames fra HD`n. Men den aller største tabben jeg har gjort som gjelder spill, ja det er å kjøpe Black & white. Det spillet ga meg ingenting! Skjønner ikke hva jeg tenkte når jeg kjøpte det.

Skjønner jeg godt!!! Har vel egentlig gjort 2 impulskjøp av spill, det ene var å kjøpe The sims fordi det fikks så sabla bra kritikker, osv. Og å kjøpe black & white, virka som at alle UNTATT meg likte det spillet av en eller annen grun :S

 

En anne iriterende oppleveelse var en gang jeg og en kompis satt å spilte GTA3, og så klarte han å save over min saving som jeg hadde kommet nesten til slutten på spillet med. Etter det har jeg ikke giddet å tatt opp det spillet igjen... (Har et par ganger følt "slowmotion" følelse i livet, og det var den ene gangen hvor jeg ser at han holder på å save over min saving og "sier" (skriker...) fra om at han ikke må gjøre det men selvfølgelig for sent :grin:)

Lenke til kommentar

Hmm, den største må nok være for en del år siden nå, sikkert rundt 4-5 år. Jeg og en kamerat satt og spilte ThemePark på PCen hans. Hadde spillt en del tmer i samme parken, bygd den opp stor og fin og storkoste oss med det. Ble litt småtrøtt og tenkte jeg skulle strekke litt på meg. Hvilket jeg så gjorde. Opp med arma, ut med bena. Problemet var bare at der bena mine havnet når jeg strakk dem ut under PC-pulten var på strømbryteren på padda. Poff sa det, så forsvant strømmen fra PCen :)

 

Ellers er vel den desidert kjedligste tabben i Max Payne. Var i drømmeland og prøvde å hoppe rundt omkring på de derre skinnene i løse lufta. Greide selfølgelig å hoppe utforbi og dobbeltklikket på F9 for quickload. Or so I thought... Den gangen lærte jeg nemlig at man bør være sikker på hvilken knapp en trykker på. For jeg dobbeltklikket nemlig på F5 eller hvilken det er: Quicksave. Greit, spillet har quicksave-backup, men siden jeg altså dobbeltklikket på F5 så overskrev jeg begge. Denne feilen fikk meg til å legge bort MP for over et års tid :(

Lenke til kommentar
Har mista noen savegames under formatering fordi jeg har glemt at noen spill lagrer i "Mine dokumenter" på c:. Idiotisk påfunn, skulle gjerne hatt et par ord med han som fikk den "glupe" ideen å legge savegames der i stedet for sammen med spillet.

Jeg vet, hva er poenget med det? Det er jo helt meningsløst og upraktisk på alle mulige plan.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det var vel den gangen Tony Hawk's Pro Skater 3 var nytt. Jeg hadde ikke PlayStation 2 selv, men var så heldig at jeg fikk lov til å prøve det hos en kamerat. Mens han koste seg med CS, koste jeg meg som profesjonell skater. Ettersom rollespill-interessen på den tida nettopp hadde vokst voldsomt, var det eneste jeg trengte å lage min egen karakter -- min egen "pro-skater". Fylt av fantasi og stil lagde og lagret jeg en enestående skater fra New Yorks bakgater. Stolt var jeg, men opplevelsen ble helt klart mindre behagelig da jeg fikk vite at spillets eier var hans eldre bror. Hans eldre bror hadde tilbragt netter i kjellerstua med flere venner og hadde flink som han var klart å gjennomføre spillet med karakteren jeg nettopp overskrev, eller, om du vil, erstattet med en tulling kalt Snaizer. Det var ikke med vilje!

 

Nevneverdig er kanskje at hans eldre bror, eier av det fabelaktige spillet, hadde et uforutsielig temperament og god erfaring med diverse torturerteknikker spesielt beregnet på ødeleggende fjortiser. Jeg var heldig og fikk ikke annet enn et par minutter med verbal juling, samt to røde, nylig foroverbøyde ører som så ut til å ha blitt voldtatt av en struts i løpetiden.

 

Akk, den hendelsen glemmer jeg aldri.

Lenke til kommentar

Ikke surt for meg, men surt for en annen.

 

En kamerat gikk lit bort fra dyret sitt på B&W, det skulle han ikke gjort. Jeg klarte da ikke å dy meg, så på veldig kort tid klarte jeg å lære han å spise sin egen basj, ete busker og mennesker, kaste steiner på hus, lage mange breedere (veldig overbefolkning som følge), negative spels på sine folk å hus. Jeg slo den sykelig mye også så dyret begynte å bli leiseg.

Jeg føkka egentlig hele dyret hans. (han hadde planer om å starte et nyt dyr av lika væl da)

 

 

Han var borte en time eller to, og jeg var lit slam i løpe av den tia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...