Gå til innhold

Største spilltabben du har gjort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den eneste tabben som jeg virkelig husker er ganske gammel, ikke er den så morsom heller, men om sagt er det eneste som har hengt igjen over åra.

 

Det var i de gode gamle tider, når pingen var høy, og det eneste som var verdt å spille online var R6. Jeg og en svensk klan-mate spilte public på embassy med vår faste taktikk: En med rifla oppe, en annen med sånn heartbeat-ting. Også bytta vi når den med rifla måtte lade om. Vi spilte 2vs5 eller 6, og det var en igjen. Jeg gikk fremst med mp5, og svensken bak, mens han sveipa 360¤ med tingen. Jeg får et glimt av en rød prikk bak oss, snur meg, får panikk når jeg ser svensken, og sprayer han i beina. (som var det beste stedet å skyte på den tida - mye større enn hodet, og null armor i motsetning til torsoen - du kan si jeg sleit litt når jeg skulle omvende meg til CS, når den tid kom :) )

 

ah... det var tidene det... Åssen er Raven Shield multiplayer? Har ikke fått prøvd det, fordi maskina mi krasjer på alt som heter unreal-motor av en eller annen merkelig grunn...

Lenke til kommentar
Hmm, was a 2on2 on Jungle Fever, I was human, we got rid of one of 'em, and then we start picking on the other. The other one retaliates on me mate and kills him, but I finally crush his base... or so I thought. I start serachin for him, searchin everywhere, start telling him "it's not funny, you might as well quit", and then i start the most wicked Gyrocopter-search probably ever seen on battle.net... I swear, it must have involved at least 40 Gyros, no less. All the time I expect to find his bloody Moonwell or whatever he was hiding from me, but I couldn't see any big green (he was green) square on the minimap, and frankly, who sits searching through the whole damn map in the main view if you can't see it on the MM? He was not revealed either, and I couldn't understand that - a ToL would be pretty easy to spot. Still couldn't find the bloke. I sat there searchin for him in fifty damn minutes - yes, that's fifty, like in 50...

 

Finally, my patience is spent, I yell "bloody cheater", quit and start watching the replay to see whether there was any reason to report him.

 

Now, there was this tiny green spot in the very left edge of the map I hadn't noticed - AND THAT'S HOW I LEARNT THAT THOSE DARN TREES UPROOT.

Minner om noe jeg opplevde på Red Alert 2. Jeg hadde klart å ødelegge motstanderens base og kunne ikke se flere enheter, men kampen sluttet ikke. "Han er her et eller annet sted," tenkte jeg, og startet dermed en omfattende leteaksjon som skulle vare hele 45 minutter! Jeg brukte alle pengene mine på våpen, og gikk i gang med å sprenge alt som kunne sprenges på hele brettet, fra hoteller til fontener. Etter disse 45 minuttene gav jeg altså opp, og fant aldri ut hvor den siste lille soldaten gjemte seg.

 

Det sykeste av alt? Det var en Skirmish-kamp - altså off-line - som ikke hadde noen som helst videre betydning for statistikk eller godt rykte! :green:

 

Hadde en god en til, men jeg husker den ikke i farta.

Lenke til kommentar

Hadde komt kjempelangt på eit NES (Nintendo) spill. Hadde spilt i timesvis, og så skulle eg ut på besøk til noken, satte på pause, låste rommet og hengte ein stor lapp på døra IKKJE RØR

 

Når eg kom tilbake hadde maskina låst seg og eg måtte trykke på Restart....:(

 

@ Tåa: Eg har også hatt mine leteaksjoner etter enheter i Red Alert 2. Var eit brett av største typen der 60 var vatn....eg måtte sette ørten ubåter på rallypoint slik at de gikk systematisk nedover heile brettet på ein gang for å finne han. Eg gav til slutt opp og han sa etterpå at han hadde ein Mirage tank igjen som var fint plassert i ein stor skog. Etter den gangen har eg alltid det slik at du taper om du mister alle bygninger.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Vel, det kan ha vært å kjøpe UT2k3 og BF1942, 800kr rett i dass :/

 

men, det er vel ikke akkurat hva jeg ville kalt en "spilltabbe", det er vel heller alle de gangene jeg har quicksavet rett før jeg dør, i ymse spill, eller å klare å bevege meg litt for mye mens jeg defuserte bomba i den avgjørende runden (var 11-11 og første"mann" til 12 vant) og, klarte dermed å avslutte defuseringen, og måtte begynne på nye, og det tok, siden jeg ikke hadde et kit, akkurat litt for lang tid, bomba sprengte, og vi tapte :/

Heeelt enig! :w00t:

Lenke til kommentar
Alle har vel opplevd quick save/load feiling. Du er på slutten av spille og har bare brukt quick save nesten hele tiden, du har ikke tatt ordentlig save på noe timer. Så detter du ned i et hull og dør, du trykker feil og trykker på save i steden for load like før du dør. :cry:

Flashback fra Half-life.

 

Hmm var det F6 eller F5 :scared:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...