Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med nybygget maskin


Anbefalte innlegg

du kjenner ingen med lik hardware slik du får testet en og en ting mot hverandre ?

 

Jeg hadde kikket over alle kontakter og forsikret meg om at alle haker er i posisjon slik de er låst.

Kjenner ingen som har liggende x99 mobo eller cpu tilgjengelig desverre :(

 

Alle haker og kontakter er på plass. Har gått over dette minst ett dusin ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde ikke være noe i veien med å ha HK liggende på pappesken det kom i?

Nei.

 

Ta vanlige forhåndsregler mht statisk elektrisitet. Dvs. plugg i strømmen til strømforsyningen og slå på bryteren på strømforsyningen. Ta deretter på chassiset til strømforsyningen før du tar på/flytter jumperen på hovedkortet.

 

Jeg glemte å skrive over at minne/ram ikke skal være montert i hovedkortet neste gang du starter det. Dersom hovedkortet starter, så skal det stoppe med q-code 55.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Trekk ut strømmen til strømforsyningen. Fjern alt tilkoblet hk utenom cpu og strømforsyning. Ta vekk posen mellom hk og esken. Ta ut bios batteriet og bruk jumperen for å ta clrtc, men la jumperen stå der til i morgen(!). I morgen setter du jumperen tilbake og starter hovedkortet. Blir det liv i greiene nå?

Har nå prøvd dette også. Kortet starter, men fremdeles med Code 00. Har også prøvd med tre forskjellige GPU'er, ingen forskjell.

 

Søkte nettopp retur hos Komplett. Sender inn både HK og CPU. Da går det vel minimum 10 dager ekstra før jeg får begynt byggingen :(

 

Jeg mistenker at det første hovedkortet som var DOA har tatt knekken på CPU. Etter jeg fikk nytt HK så fungerer ikke dette heller fordi CPU allerede har blitt ødelagt av det første HK... Det er bare spekulering da...

Lenke til kommentar

Hmm. Det visste jeg ikke.

 

Det skal dog sies at første gang jeg prøvde begge kortene så lå disse på hovedkorteska.

 

Tviler sterkt på at den antistatiske posen har noe å si i dette tilfellet, men tar med meg dette videre.

 

Håper at Komplett får sendt meg nye komponenter i løpet av uka. Er lei av å vente nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...