Gå til innhold

Hvordan logge på pc uten å vite passordet?


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel pc jeg ikke husker passordet på. Kommer meg bare inn på gjestebrukeren som ikke har passord, men trenger å få tak i noen dokumenter som ligger på den brukeren med passord. Er det noen muligheter for å få til å slette eller restarte passordet uten å vite det? Er windows vista. Har prøvd og googlet litt, men ikke noe av det jeg fant funket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge løsningene over er gode.

 

Er du flink med pc kan du ta ut hardisken og koble den til en annen pc for å kopiere filene.

 

Alternativt kan du starte Linux på aktuell pc (Linux Mint er en grei start) og kopiere filene over til minnepenn.

 

Begge alternativene er litt avhengig av om innholdet er kryptert eller manglende NTFS rettigheter. Men dette kan vi se nærmere på hvis det er tilfellet. For det finnes omveier der også.

 

Går du for Linux kan du bruke YUMI for å gjøre minnepenn bootbar til dette (innholdet på minnepenn blir slettet i prosessen):

http://www.wikihow.com/Create-a-Multi-Boot-USB-Drive-with-Yumi

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-329093

Hvis du ikke får til å brenne linux mint 17.3 cinnamon så stikk på nærmeste narvesen og kjøp Linux Magazine utgave 184 (mars 2016). Inni det bladet følger det med dvd med linux mint 17.3 cinnamon :) jeg kjøper blader med linux dvd'er for jeg får ikke brenning til å fungere. Koster 159 kroner men...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...