Gå til innhold

Diablo II fikk nettopp sin første oppdatering på 5 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor var Diablo 2 sin historie bedre en 3ern?

 

Det kan oppsummeres slik: I Diablo 2, har jævelen sjøl kun en ting å si til spilleren: "Not even death can save you from me". Den frasen der husker jeg den dag i dag.

 

I Diablo 3 derimot, har han fått strupekatar, og han er opptatt med å fornærme deg, via telepati antageligvis, for hvert tiene steg du tar på vei opp til der han sitter og suger himmelessens eller hva fanken det er han gjør, corny for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Apox: Da har du driti på draget.

 

Diablo II har ikke noe med battle.net å gjøre. Det kjører fremdeles på old battle.net. Greit hvis du kjøper en ny key på battle.net, men dersom du legger inn din gamle nøkkel er du rett og slett idiot. CD-nøkkelen ligger lagret i ei mpq-fil. Da tar man en backup av den, eventuelt hele katalogen, man legger ikke nøkkelen inn på battle.net.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Apox: Da har du driti på draget.

 

Diablo II har ikke noe med battle.net å gjøre. Det kjører fremdeles på old battle.net. Greit hvis du kjøper en ny key på battle.net, men dersom du legger inn din gamle nøkkel er du rett og slett idiot. CD-nøkkelen ligger lagret i ei mpq-fil. Da tar man en backup av den, eventuelt hele katalogen, man legger ikke nøkkelen inn på battle.net.

 

Dette ga ingen mening. Han mente at du legger inn nøkkelen på nettsiden battle.net for så å kunne laste ned Diablo 2 derfra ved senere anledninger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meh, det virket ikke. Får bare popup om "Insert Expansion Disc". Installerte det vel fra CD for mange år siden.

 

Mange år siden jeg måtte lete etter nocd-cracks på internett..et lite google søk ga meg et svar fra Blizzard der sier "If you truly have patch 1.13d it won't ask for your CD anymore. Use regedit and delete the key "/localuser/software/blizzard/diablo II" and try again..vel, jeg gjorde det, restartet PC, og den spør fortsatt etter CD. Og siste patch.txt i mappa sier det er v1.13d. Hm..jeg har også alle .mpx filene i mappa på harddisken ikke på cd. Aner ikke hvor CD'ene er etter flere flyttelass. Vet ikke hva cdkeyen er heller.

 

Iflg install.log installerte jeg spillet i 2012 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis det er flere enn meg som ikke orker å logge inn på Bnet bare for å hente patchen:

http://ftp.blizzard.com/pub/diablo2exp/patches/PC/LODPatch_114a.exe

 

Windows 7 x64 Diablo II: Lord of Destruction fargefiks:

Note: denne er for D2 v.1.13c, så bør nok legges til før 1.14a patchen installeres.

Alternativt (hvis det er så enkelt) endre "DiabloIILOD113c"-delen til "DiabloIILOD114a"

 

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\DirectDraw\Compatibility\DiabloIILOD113c]

"Flags"=hex:00,08,00,00

"ID"=dword:4b95ca4b

"Name"="Game.exe"

 

 

Teksten kopieres inn i ett blankt .txt dokument, og så endre filending til .reg - som så kjøres ved å dobbeltklikke på den.

Fargene vil fortsatt være wonky helt i starten, men det ordner seg på magisk vis ved å gjøre et museklikk i menyen.

 

Testet i Windows 7 Ultimate 64-bit, men vet ikke hvordan det er med Win 10. Fikk tak i fiksen selv lenge før Win 10 i det hele tatt var tilgjengelig.

 

 

Siden D2 nå plutselig er blitt "the thing" igjen, så kanskje noen glupinger kan finne svar på det jeg selv har gitt opp:

Jeg husker ikke i hvilken patch det skjedde, men tidligere så var det mulig å endre "monster HP bar" fra rød til blå ved å legge til "-color" i snarveien, men det funksjonen er av en eller annen grunn blitt borte.

Jeg foretrakk å bruke blå, så jeg skulle gjerne hatt det til å virke igjen.

 

Siden jeg ikke duger til å forklare ting:

 

http://firsthour.net/screenshots/diablo-2/diablo-2-den-of-evil-demon-fallen-fireball.jpg

 

^ "Fallen" HP bar var tidligere mulig å få blå.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Apox: Da har du driti på draget.

 

Diablo II har ikke noe med battle.net å gjøre. Det kjører fremdeles på old battle.net. Greit hvis du kjøper en ny key på battle.net, men dersom du legger inn din gamle nøkkel er du rett og slett idiot. CD-nøkkelen ligger lagret i ei mpq-fil. Da tar man en backup av den, eventuelt hele katalogen, man legger ikke nøkkelen inn på battle.net.

 

Hva i all verden snakker du om? Kanskje du burde lese deg litt opp på emnet før du kaller andre idioter.

Ja jøye meg som jeg dreit på draget som la inn Diablo2 nøkkelen min på battle.net slik at jeg alltid har spillet tilgjengelig digitalt.

post-3895-0-77608200-1457805293_thumb.jpg

post-3895-0-25723100-1457805300_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg blir ikke kvitt maset etter Expansion Disc etter å ha installert 1.14 heller. Bleh.Gir opp. 

 

Skaff deg et bilde av en installasjon og så kopierer du dine filer over. Husk, ikke overskriv egne filer og ta kopi av de. Din cd-key ligger i ene mpq-fila.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Jeg er en idiot og har driti på draget fordi jeg vil ha et spill jeg eier tilgjengelig på min battle.net konto sammen med de andre spillene mine? I følge denne logikken så er man komplett idiot om man kjøper spill på steam også da?

 

Neste gang du er uenig i noe så kanskje det går an å si det på enn litt mer voksen måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...