Gå til innhold

Danske imaner mener muslimer erobrer Europa gjennom migrasjon


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Wow, dere er dumme... Det at folk får barn med bedre gener betyr ikke at "en rase dør ut", det betyr at menneskerasen står sterkere. Les litt føkkings biologi og slutt å se på youtube.

 

wow så progressivt :roll:  men det stemmer ikke.

 

"A new study that involved surveying 90,000 adolescent U.S. students showed that those who considered themselves to be of mixed race were more likely than others to suffer from depression, substance abuse, sleep problems and various aches and pains.

Conducted by researchers at the University of North Carolina at Chapel Hill and the National Institutes of Health, the investigation found that adolescents of mixed race were more likely to have other health problems as well."

 

The new findings derive from data compiled as part of the UNC-based National Longitudinal Study of Adolescent Health, the largest and most comprehensive survey of teen-agers ever conducted in the United States.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Wow, dere er dumme... Det at folk får barn med bedre gener betyr ikke at "en rase dør ut"...

Er norske gener ikke gode nok?  :hmm:

 

Nope. Større genpool er alltid bedre.

 

det betyr at menneskerasen står sterkere.

Så, gener har ingenting å si, men hvis vi blander gener så blir menneskeheten bedre? Er det fordi du tror at maksimal genetisk mangfold fører til høyere intelligens eller noe sånt? Det blir litt for teit når du tar det for gitt at Nordmenn kommer til å bli bedre avlet hvis vi får brunere hud.

 

Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor folk er så besatt av rase på begge deler av saken, enten det er hjernedød motstand mot 'raseblanding', eller patologisk idealisering av det samme.

 

Hva er det du snakker om...? Hvor har jeg sagt at gener ikke har noe å si? Og hva har det med rase å gjøre?

 

Hvis du tror at det å stenge grensen for innvandrere får innvandringsmotstanderene til å slutte å hente koner fra Thailand så bør du sjekke Facebook.

- Noen få personer finner kjærligheten i utlandet, for så å ta med denne éne personen hjem.

- Vi slipper uten formål eller kritikk inn 250 000 muslimer over 10 år. Disse omfavner i stor grad idealer fra tidlig middelalder, har vist seg å være nærmest umulig å integrere, er en netto finansiell byrde for samfunnet, står bak uproporsjonelle mengder kriminalitet, og holder seg til egne parallelle samfunn og miljøer.

 

Ser du seriøst ikke forskjellen?

 

Jeg ser gradsforskjellen, men ikke noen egentlig forskjell nei. Genene sniker seg inn uansett, dog treigere.

 

Norge fikk besøk av negere for over 1000 år siden. Norges konge dro til Tyrkia for over 1000 år siden.

Så, fordi folk har beveget seg rundt på jorden og utforsket steder i fortiden, betyr det nå at vi ikke har rett til å begrense fremmedes adgang til vårt eget land? Du må begynne å forholde deg til virkeligheten: hundrevis av millioner av mennesker i fattigdom ville gitt hva som helst for å kunne bosette seg her til lands, noe som vi har begynt å erfare siden i fjor sommer. De fleste av disse menneskene kommer fra kulturer som er helt primitive. Det er ganske enkelt ikke et alternativ for Norge å ta inn et meningsfullt antall av disse menneskene uten at det permanent går ut over oss selv og fremtiden til landet og kulturen vår. Selv hvis vi dobler befolkningen vår ved å ta inn 5 mill mennesker på humanitær 'dugnad', så er dette en dråpe i havet -- det blir født flere mennesker inn i desperat fattigdom hvert år.

 

Det kan ikke forventes at et allerede overbefolket Europa og skal ofre oss selv i et naivt forsøk på å redde hele verden.

 

Her vet jeg ikke hva du babler om. Du ser ut til å prøve å sette opp noen stråmenn, men de er så dårlig sammensatt at jeg ikke en gang gidder å lese setningene ferdig. Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

 

Wow, dere er dumme... Det at folk får barn med bedre gener betyr ikke at "en rase dør ut", det betyr at menneskerasen står sterkere. Les litt føkkings biologi og slutt å se på youtube.

 

wow så progressivt :roll:  men det stemmer ikke.

 

"A new study that involved surveying 90,000 adolescent U.S. students showed that those who considered themselves to be of mixed race were more likely than others to suffer from depression, substance abuse, sleep problems and various aches and pains.

Conducted by researchers at the University of North Carolina at Chapel Hill and the National Institutes of Health, the investigation found that adolescents of mixed race were more likely to have other health problems as well."

 

The new findings derive from data compiled as part of the UNC-based National Longitudinal Study of Adolescent Health, the largest and most comprehensive survey of teen-agers ever conducted in the United States.

 

Morsomt. Neste gang kan du kanskje sjekke om studien har kontrollert for oppvekst og miljøforskjeller?

Lenke til kommentar

 

wow så progressivt :roll:  men det stemmer ikke.

 

"A new study that involved surveying 90,000 adolescent U.S. students showed that those who considered themselves to be of mixed race were more likely than others to suffer from depression, substance abuse, sleep problems and various aches and pains.

Conducted by researchers at the University of North Carolina at Chapel Hill and the National Institutes of Health, the investigation found that adolescents of mixed race were more likely to have other health problems as well."

 

The new findings derive from data compiled as part of the UNC-based National Longitudinal Study of Adolescent Health, the largest and most comprehensive survey of teen-agers ever conducted in the United States.

 

Morsomt. Neste gang kan du kanskje sjekke om studien har kontrollert for oppvekst og miljøforskjeller?

 

Syns ikke det er noe særlig morsomt at barn skal måtte lide fordi foreldrene lot seg lure av denne fantasien om blanding av raser.

Lenke til kommentar

 

 

wow så progressivt :roll:  men det stemmer ikke.

 

"A new study that involved surveying 90,000 adolescent U.S. students showed that those who considered themselves to be of mixed race were more likely than others to suffer from depression, substance abuse, sleep problems and various aches and pains.

Conducted by researchers at the University of North Carolina at Chapel Hill and the National Institutes of Health, the investigation found that adolescents of mixed race were more likely to have other health problems as well."

 

The new findings derive from data compiled as part of the UNC-based National Longitudinal Study of Adolescent Health, the largest and most comprehensive survey of teen-agers ever conducted in the United States.

 

Morsomt. Neste gang kan du kanskje sjekke om studien har kontrollert for oppvekst og miljøforskjeller?

 

Syns ikke det er noe særlig morsomt at barn skal måtte lide fordi foreldrene lot seg lure av denne fantasien om blanding av raser.

 

Og jeg syntes ikke det er særlig morsomt at du presenterer vitenskapelige studier som å si noe de absolutt ikke sier. Det er intellektuell uærlighet, og din eneste unnskyldning er at du er for dum til å ha lest eller forstått studien.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt. Neste gang kan du kanskje sjekke om studien har kontrollert for oppvekst og miljøforskjeller?

 

 

Et avsnitt som falt ut hos geita:

 

"Most of the risk items we assessed may be related to stress, and so we believe being of mixed race is a source of stress," Udry said. "From this work, we cannot identify further the sources of that stress. More research is needed to identify those sources and possibly suggest programs that might help biracial adolescents."

 

Studien er forresten ikke ny, den ble publisert i 2003.

 

Kilde

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Morsomt. Neste gang kan du kanskje sjekke om studien har kontrollert for oppvekst og miljøforskjeller?

 

 

Et avsnitt som falt ut hos geita:

 

"Most of the risk items we assessed may be related to stress, and so we believe being of mixed race is a source of stress," Udry said. "From this work, we cannot identify further the sources of that stress. More research is needed to identify those sources and possibly suggest programs that might help biracial adolescents."

 

Studien er forresten ikke ny, den ble publisert i 2003.

 

Kilde

 

Geir :)

 

Så det er som vanlig rasistene som er skyldig i rasismen. Jeg er hyperoverrasket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så det er som vanlig rasistene som er skyldig i rasismen. Jeg er hyperoverrasket.

 

Håhå :p

 

Så nå er det rasistisk å poengetere at blandete barn ikke har det like greit som barn der begge foreldrene er av samme rase ? :D

 

Perfekt.

 

Nei, det er rasistisk å skape "stress" hos barn som har foreldre med to forskjellige bakgrunner.

Lenke til kommentar

Nei, det er rasistisk å skape "stress" hos barn som har foreldre med to forskjellige bakgrunner.

 

I så fall ligger nok mye av skylden på foreldrene som bevisst lagde et barn som bare passer halveis inn uansett hvor det er i verden og som ikke nødvendigvis føler tilhørighet i noen grupper.

 

Men så lenge man er progressiv så vil nok ungen forstå ;)

Lenke til kommentar

 

Nei, det er rasistisk å skape "stress" hos barn som har foreldre med to forskjellige bakgrunner.

 

I så fall ligger nok mye av skylden på foreldrene som bevisst lagde et barn som bare passer halveis inn uansett hvor det er i verden og som ikke nødvendigvis føler tilhørighet i noen grupper.

 

Men så lenge man er progressiv så vil nok ungen forstå ;)

 

På samme måte som det er din skyld at jeg dasker deg rundt på skolegården fordi jeg er større og sterkere enn deg og har en dårlig dag?

 

Og for ordens skyld: Det innlegget var utrolig rasistisk.

Endret av Shruggie
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

I så fall ligger nok mye av skylden på foreldrene som bevisst lagde et barn som bare passer halveis inn uansett hvor det er i verden og som ikke nødvendigvis føler tilhørighet i noen grupper.

 

Men så lenge man er progressiv så vil nok ungen forstå ;)

 

På samme måte som det er din skyld at jeg dasker deg rundt på skolegården fordi jeg er større og sterkere enn deg og har en dårlig dag?

 

Og for ordens skyld: Det innlegget var utrolig rasistisk.

 

 

Nope.

 

Dette er tanker man ofte hører fra blandete voksne og barn under intervjuer, blogger og annet media.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nei, det er rasistisk å skape "stress" hos barn som har foreldre med to forskjellige bakgrunner.

 

Mennesker er stammedyr, og dette kommer aldri til å endre seg. Uansett hvor like vi er så finner vi en måte å skille oss fra hverandre på, det er slik gruppepsykologien vår fungerer. Det er utopisk å tro at det er mulig å viske vekk instinktiv adferd bare man promoterer de riktige idéene hardt nok.

 

Jeg ser gradsforskjellen, men ikke noen egentlig forskjell nei. Genene sniker seg inn uansett, dog treigere.

 

Og hva med kulturen? Det finnes ikke noen exodus av hvite nordeuropeere som flytter til midtøsten. Du innser vel at det ender opp med at vi blir påvirket av kulturen som følger med disse genene, og ikke omvendt? Dette er åpenbart ikke en positiv faktor, og økt genetisk variasjon har pent lite å si når vi ender opp med måtte endre samfunnet vårt i negativ retning. 500 Thailandske koner påvirker knapt samfunnet vårt i det hele tatt.

 

Her vet jeg ikke hva du babler om. Du ser ut til å prøve å sette opp noen stråmenn, men de er så dårlig sammensatt at jeg ikke en gang gidder å lese setningene ferdig. 

 

Vel, du har hittil gitt uttrykk for at massiv innvandring ikke er et problem fordi økt genetisk variasjon trumfer alt i lengden. Dette synes jeg er et svært tvilsomt argument. Jeg argumenterer for at effekten masseinnvandring kommer til å ha på samfunnet vårt vil bli overveldende negativ i lengden på grunn av kultur og religion, noe som vi allerede merker i dag.

 

Tar jeg feil om argumentet ditt?

 

Jeg kan legge til at økt genetisk variasjon i Norge som følge av muslimsk innvandring kommer til å være minimal veldig lenge, fordi de villig segregerer seg fra det Norske samfunnet.

 

 

Og for ordens skyld: Det innlegget var utrolig rasistisk.

Gubben, nå må du gi deg. Det er slitsomt for alle andre når du tilter etter rasistiske vindmøller på den måten. Det er helt ukontroversielt å påpeke at mange som er delt mellom to kulturer/etnisiteter hverken føler seg hjemme her eller der.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Vel, du har hittil gitt uttrykk for at massiv innvandring ikke er et problem fordi økt genetisk variasjon trumfer alt i lengden. Dette synes jeg er et svært tvilsomt argument. Jeg argumenterer for at effekten masseinnvandring kommer til å ha på samfunnet vårt vil bli overveldende negativ i lengden på grunn av kultur og religion, noe som vi allerede merker i dag.

 

 

 

Tar jeg feil om argumentet ditt?

 

Selvfølgelig tar du feil om argumentet mitt! Det jeg sa var 

 

Det at folk får barn med bedre gener betyr ikke at "en rase dør ut", det betyr at menneskerasen står sterkere.

 

Det var dette med gradsforskjeller igjen...?

Endret av Shruggie
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du hadde kanskje hatt rett hvis 1. kultur og religion ikke eksisterte, og 2. hvis det er garantert at økt genetisk variasjon faktisk fører med seg fordeler som man ellers ikke ville hatt.

 

Det stemmer hvis befolkningen er preget av innavl, noe som krever en svært liten befolkning. Men det er ikke selvsagt at innført genetisk variasjon i en befolkning faktisk tilfører noen meningsfull endring. Dette er avhengig av hvilke gener som innføres og hva slags fordeler disse genene tilbyr i forhold til miljøet som befolkningen eksisterer i.

 

Det å si at man automatisk får "barn med bedre gener" finnes det ikke stort belegg for. Den eneste garanterte fordelen er en kortsiktig redusert fare for innavl og potensiellt økt motstand mot sykdom, frem til denne slekten over tid utvikler seg til en viss genetisk standard i henhold til miljø og omringende befolkning.

 

 

 

Det var dette med gradsforskjeller igjen...?

 

 

Slik tolker jeg denne setningen basert på det du har sagt i tidligere poster: Det er uunngåelig at norges befolkning etter hvert blandes med resten av verdensbefolkningen, så om det tar 200 eller 2000 år er likegyldig.

 

Stemmer dette? For meg virker dette kvasiutopisk og langsøkt. Det vil alltid eksistere geografiske, kulturelle og religiøse barrierer som hindrer maksimal genetisk blanding (som forsåvidt egentlig er total homogenitet, det motsatte av mangfold). Det kan hende at disse barrierene endrer seg over tid, men med mindre vi tar hele verdens befolkning og vilkårlig sprer dem utover jordas overflate hvert 100 år er dette hverken naturlig eller oppnåelig utvikling.

 

Og forøvrig, basert på tidligere innlegg i denne tråden kan det være lett å anta at du argumenterer som du gjør fordi du er interessert i å forsvare masseinnvandring. Det kan være grunnen til at mange tar opp det emnet samtidig med andre emner når de svarer deg.

Endret av Torpedo_Peter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 maksimal genetisk blanding (som forsåvidt egentlig er total homogenitet, det motsatte av mangfold).

 

Nei, det er ikke med genene som med maling. Når du blander sammen ulike malingsfarger ender du opp med en grå (homogen) suppe, men maksimal blanding av gener fører ikke til at alle individene blir like (homogene). Genene blandes ikke som maling; de ulike genene er fortsatt der - det finnes bare så mange flere kombinasjoner av dem, som igjen medfører at mangfoldet blir større.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, kortsiktig vil man få forskjellige utslag av forskjellige genetiske trekk, men maksimal blanding av gener over lang tid og mange generasjoner, kombinert med tilpasning til miljøet vil føre til at det til slutt normaliserer seg til én generell fenotype.

 

Link:
 

http://www.livescience.com/34228-will-humans-eventually-all-look-like-brazilians.html

 

"It's not straightforward to predict how blending of genes affects physical appearances, but McDonald said the tendency is for such traits to average out. The average American skin and hair color will probably darken slightly, and there will be fewer people with very dark or very pale skin and hair."

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Du hadde kanskje hatt rett hvis 1. kultur og religion ikke eksisterte, og 2. hvis det er garantert at økt genetisk variasjon faktisk fører med seg fordeler som man ellers ikke ville hatt.

 

Det stemmer hvis befolkningen er preget av innavl, noe som krever en svært liten befolkning. Men det er ikke selvsagt at innført genetisk variasjon i en befolkning faktisk tilfører noen meningsfull endring. Dette er avhengig av hvilke gener som innføres og hva slags fordeler disse genene tilbyr i forhold til miljøet som befolkningen eksisterer i.

 

Det å si at man automatisk får "barn med bedre gener" finnes det ikke stort belegg for. Den eneste garanterte fordelen er en kortsiktig redusert fare for innavl og potensiellt økt motstand mot sykdom, frem til denne slekten over tid utvikler seg til en viss genetisk standard i henhold til miljø og omringende befolkning.

 

 

 

Det var dette med gradsforskjeller igjen...?

 

 

Slik tolker jeg denne setningen basert på det du har sagt i tidligere poster: Det er uunngåelig at norges befolkning etter hvert blandes med resten av verdensbefolkningen, så om det tar 200 eller 2000 år er likegyldig.

 

Stemmer dette? For meg virker dette kvasiutopisk og langsøkt. Det vil alltid eksistere geografiske, kulturelle og religiøse barrierer som hindrer maksimal genetisk blanding (som forsåvidt egentlig er total homogenitet, det motsatte av mangfold). Det kan hende at disse barrierene endrer seg over tid, men med mindre vi tar hele verdens befolkning og vilkårlig sprer dem utover jordas overflate hvert 100 år er dette hverken naturlig eller oppnåelig utvikling.

 

Og forøvrig, basert på tidligere innlegg i denne tråden kan det være lett å anta at du argumenterer som du gjør fordi du er interessert i å forsvare masseinnvandring. Det kan være grunnen til at mange tar opp det emnet samtidig med andre emner når de svarer deg.

Dette gidder jeg ikke svare på fordi du ikke snakker om noe jeg har sagt eller mener. For å være helt ærlig leste jeg ikke hele en gang, så der kasta du bort en del tid. 

Kanskje konsentrere deg om å motsi det motstanderen sier neste gang, i stedet for hva du drømmer at han kan ha sagt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...