Gå til innhold

Den store MYO tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke godt å bli klok på.

Jo mer volum jo bedre gains har jeg også lest på T-nation

 

Nei det er ikke så lett...

 

Totalvolumet kan være så høyt som mulig, men i små (men store nok) doser av gangen etterfulgt av en kort (men lang nok) periode med restitusjon :rofl:

Merk at T-nation beskriver treningsmetoder tilpasset både bolere og ikke-bolere - og her er det MANGE som trår feil og ender opp med overkill.

I denne artikkelen presiseres det at det er snakk om "natural lifters".

 

Snakket kjapt med en "gjenganger" i garderoben idag hvor jeg spurte ham hva han hadde trent og om det gikk bra.

Han svarte "skuldre". 90min.

Han har ikke veldig velutviklede skuldre - ei heller er han sterk.

Prakteksempelet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

Hmm... En måte å bli sterkere i markløft på med lavere skaderisiko?  :hmm:

 

Nja asså joda...

Men ingen tunge løft.

 

Det er rumenske markløft med lav vertikal belastning for å skåne korsryggen (som du sikkert sikter til) - strikken flytter belastningen fra vertikalt til horisontalt drag bakfra.

 

Får ekstremt god kontakt i både hamstrings og sete med denne varianten.

 

OGSÅ....suveren for grepsstyrke ;)

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Er det mulig å kombinere MYO og styrketrening i samme økt? Ser de fleste forslagene her legger opp til egne økter på egne dager. Trener 5x5 nå, å begynner å gå rimelig lei. Ønsker mere hypertrofi i øktene, og da virker jo MYO som en fin fremgangsmåte. Vil det la det gjøre å beholde 5x5 programmet, kjøre det ferdig for å deretter gå over til en MYI-del?

Pga jobb har jeg ikke mulighet for å trene mer en 3 ganger i uka.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kombinere MYO og styrketrening i samme økt? Ser de fleste forslagene her legger opp til egne økter på egne dager. Trener 5x5 nå, å begynner å gå rimelig lei. Ønsker mere hypertrofi i øktene, og da virker jo MYO som en fin fremgangsmåte. Vil det la det gjøre å beholde 5x5 programmet, kjøre det ferdig for å deretter gå over til en MYI-del?

Pga jobb har jeg ikke mulighet for å trene mer en 3 ganger i uka.

 

Ja det går helt fint.

 

Gjennomfør styrkedelen i programmet først - avslutt med isoalsjonsøvelser i myo tilpasset muskelgruppene du har trent i styrkedelen :)

Lenke til kommentar

Er det mulig å kombinere MYO og styrketrening i samme økt? Ser de fleste forslagene her legger opp til egne økter på egne dager. Trener 5x5 nå, å begynner å gå rimelig lei. Ønsker mere hypertrofi i øktene, og da virker jo MYO som en fin fremgangsmåte. Vil det la det gjøre å beholde 5x5 programmet, kjøre det ferdig for å deretter gå over til en MYI-del?

Pga jobb har jeg ikke mulighet for å trene mer en 3 ganger i uka.

 

Tror til og med Børge hadde en artikkel om et treningsprogram som kombinerte 5X5 og myo, men fant den ikke nå.

 

Det typiske er å kjøre "vanlig" tung trening på baseløftene (benk, bøy, mark) og så myo-reps på isolasjonsøvelser og lignende. Gjør dette selv nå på biceps/triceps, men siden jeg trener kun to dager per uke "føler" jeg at det kan bli litt lite volum om jeg tar myo-reps på alt.

Lenke til kommentar

Er det mulig å kombinere MYO og styrketrening i samme økt? Ser de fleste forslagene her legger opp til egne økter på egne dager. Trener 5x5 nå, å begynner å gå rimelig lei. Ønsker mere hypertrofi i øktene, og da virker jo MYO som en fin fremgangsmåte. Vil det la det gjøre å beholde 5x5 programmet, kjøre det ferdig for å deretter gå over til en MYI-del?

Pga jobb har jeg ikke mulighet for å trene mer en 3 ganger i uka.

Om du sjekker ut Denne artikelen så kan du skaffe deg MYO boken samt et par programmer han har utviklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...