Gå til innhold

GUIDE: Her er deres beste Windows 10 tips!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"?

 

Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget?

 

Hei, det har jeg skrevet om her:

http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274?

(Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-)

 

Veldig hendig sak.

Lenke til kommentar

 

Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"?

 

Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget?

 

Hei, det har jeg skrevet om her:

http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274?

(Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-)

 

Veldig hendig sak.

Den artikkelen sier ingenting om hvordan snarvei til scriptet havner i utvidet Start-meny...

Lenke til kommentar

Et tips som jeg mener hører hjemmer i en slik artikkel er Launchy. Det er riktig nok ikke et Windows 10-spesifikt tips, men det har i alle fall gjort min hverdag enklere.

Men Launchy, som forøvrig kan nedlastes via Ninite (udnder utilities), bruker man tastatursnarveien Alt+Space, og et lite søkefelt popper opp. Her kan man søke i så og si alt på maskina, starte programmer, åpne filer, åpne nettsider osv. Genialt! Kanskje noe ala det @Erik.is.me snakket om?

 

Nei;P

 

Launchy er genialt, og jeg brukte det før windows kunne søke.

Men forhåndsvisningen på Mac er i sin egen klasse (antar egentlig at det er "noen runde hjørner" som hindrer bruken i andre OS). Når du sitter å blar - eller leter om du vil - i gamle filer, får du opp en forhåndsvisning av filen ved å trykke space. Dette være seg om filen heter .jpg, .psd, .pdf, .ai, .html, .etc.

Lenke til kommentar

 

 

Ang. #10: Hva er "Tidsstyrt avsluttning"?

 

Dette er ikke et valg jeg får opp, og også tvilsomt noe som har vært med i en clean installasjon fra MS mtp. skrivefeilen. Hva gjør den, og hvordan legger man til dette valget?

Hei, det har jeg skrevet om her:

http://www.tek.no/artikler/guide-bruk-dette-trikset-for-a-sla-av-pc-en/135274?

(Så får du tilgi den ekstra «t»-en i «avslutning». Den kan du fjerne selv ved å endre navnet på skriptet :-)

 

Veldig hendig sak.

Den artikkelen sier ingenting om hvordan snarvei til scriptet havner i utvidet Start-meny...

 

 

Se denne Ekstra-saken, under overskriften «Tilpass startmenyen i Windows 8».

Win+X Menu Editor heter programmet du trenger. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...