Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør dere mannfolk for å vise at dere setter pris på dama?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor lenge har dere vært sammen?

Føler dette går begge veier egentlig.

Hva gjør du for å vise at du setter pris på mannfolket?

 

 

 

Vi har vært sammen i 4 år, jeg føler at jeg gjør det meste jeg kan. Sender han stadig meldinger om hvor mye han betyr for meg og nevner det når vi koser. Prøver å kysse og fortelle at jeg elsker han (men han gjør ikke det så da har det dabbet av fra min side også). Kjøper alltid med noe av hans favorittting når jeg er på butikken, holder fint og rent hus, suger han stortsett hver gang vi har sex, frokost på sengen i helgene, date så ofte vi har muligheten, kjøper fine gaver til han når det passer seg (bursdag, jul, valentines). Tar meg av hunden hans.. 

 

Før sto jeg opp å lagde frokost/matpakke i hverdagene, men det har jeg slutta med. Jeg gjør alt av ansvarsoppgaver med barnet mitt så han skal "slippe".. men det angrer jeg fælt på at jeg startet med. 

 

Kjøper sexy undertøy, sender sexy bilder.. gjør stadig noe han liker. 

Lenke til kommentar

Håper du forteller ham hva du føler.

 

Det viste seg i vårt forhold (10 år) at hun gikk med noe av de samme følelsene som deg.
Samtidig opplevde jeg at hun bare smilte lett og ikke brydde seg stort de gangene jeg ba henne med på date, kjøpte blomster, spanderte ferie osv.

 

Dette gjorde at jeg gjorde det mindre og mindre, i håp om at hun skulle sette større pris på det de gangene jeg var raus.
Hun tok dette utelukkende negativt, og trodde ikke jeg var noe glad i henne lenger.

 

Når jeg tenker meg om kunne jeg fint ha skrevet førsteposten din for et år siden.
Jeg er den som handler, lager mat, vasker opp, rydder, ordner med bilene og i hagen.
Hun er på trening 4 kvelder i uka, og ligger på sofaen med mobilen eller en serie på TV mens jeg betaler regninger, rydder eller vasker opp.

Samtidig var hun frustrert over at hun gjorde all klesvasken, handlet klær til både ungen og meg og oftest var den som måtte ta initiativet til å finne på noe (gå ut og spise, kino e.l.)

Vi var inne i en ond spiral, og hun gikk på det verste til det steget å gjøre noe dumt som såret meg kraftig og nesten knakk hele ekteskapet.
I samtalene etterpå kom det frem hva vi egentlig har tenkt hver for oss, og vi jobber fortsatt med oss selv og klarer oss stadig litt bedre.

 

Lenke til kommentar

Du har en mann som tar deg for gitt. Du må gjøre noe ganske drastisk for at han skal slutte med det. Stort sett så ender det med at begge blir apatiske og bare eksisterer sammen eller at man går fra hverandre.

Og hva kan man gjøre som er drastisk da? 

 

Eneste som står i min bok, "Den store fasiten på forhold og samliv", er å prøve å snakke med ham -> Flytte inn midlertidig til foreldre/ venner for å se respons -> Avslutte forholdet. Alle tre har en viss mulighet for at ting går tilbake til start, selv nummer 3 :)

Lenke til kommentar

Og han gjør... ingenting?

 

Han sier ikke så ofte at han elsker meg, han mener det gjør det mindre spennende. Selvom jeg sier at jeg gjerne hører det hver dag. Han koser ikke så mye, og hvis jeg koser på han pleier han å trekke seg litt unna. Han liker ikke intimitet utover sex. Selvom jeg ber om det, utøver han sjeldent oralsex på meg eller bruker tid på å tenne meg. Selvom jeg går med på alle fetishene hans. 

 

Han har aldri stått opp tidlig for å lage noe frokost til meg, eller tilbydd seg å stå opp med ungen i helgene. 

 

Han vil ikke rydde noe særlig, for det er trossalt jeg og ungen min som roter. Ikke han. Så det kan vi rydde opp selv. Selvom jeg vasker og rydder opp etter ALLE. 

 

Han ringer meg på vei hjem fra jobb hver dag, men han ringer alltid noen, og han handler/lager mat- men aldri ukeshandling. Sier aldri takk for maten når jeg har laget mat. Ber meg ikke på date fordi det er det jo jeg som må ordne- siden jeg har barn og vi må ha barnevakt til mitt barn. Til jul brukte jeg masse tid på hans gaver, mens han skreiv et kort til meg på julaften om hva gaven min var.. 

 

Også ler han og smiler, virker som alt er fint. Uansett hva jeg sier. 

 

MEN vi reiser mye sammen, og på reisene er han veldig spandabel og ønsker at vi skal spise godt og kose oss. Selvom vi på den ene turen vår ikke kysset på en hel dag, men da ble jeg kjempelei meg. 

 

Jeg har prøvd å sifra mange mange ganger, at jeg føler meg tatt for gitt osv. Men da blir han kjempelei seg. Sier at han gjør så godt han kan og legger vekt på det han gjør. Så får jeg dårlig samvittighet. Eller så blir han sint. 

Lenke til kommentar

Ble så inspirert av deg at jeg stikker innom og kjøper blomster på vei hjem i dag.

Små ting...

 

Høres ut som han ikke forstår hvor heldig han er.
Hadde dama mi gjort tingene du gjør for ham ville jeg strødd roseblader foran føttene på henne.
Hadde hun bedt om oralt skulle hun fått det med den største glede, men det gjør hun aldri.

 

Virker forresten som at han er sammen med deg, og ikke deg og ungen.
Er dette med i betraktningen for et langsiktig forhold dere imellom?

Skulle jeg gått inn i et nytt forhold, så hadde sønnen min vært første pri uansett, og jeg hadde stilt som krav til at en ny dame skulle satt pris på ham også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er nå en nokså "ladet" formulering når man spør hva jeg som konseptet "mannfolk" gjør for å verdsette konseptet "damen" ...

 

Er det lov å si at man har sluttet å leve etter konseptene, og vi er bare gode kamerater som blir gamle sammen, og det å bli gammel sammen er jaggu ikke så lite det ..

 

;)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Føler at mannfolket her i gården ikke gjør så mye egentlig lenger.. har dabbet helt av. 

 

Lurer på hva man egentlig kan forvente. 

En kan forvente at en snakker sammen. At begge setter ord på sine følelser, tanker og behov og at en sammen gjør hverandre bedre. Muligens pompøst og klissete, men det virker.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har ikke mye å tilby i mitt forhold, men jeg prøver fortsatt å gjøre ting som har betydd noe mye for meg.

 

Eksempel

Mormor har alltid hatt den at hun har sagt til meg når vi legger på tlf at hun sier at hun er glad i meg eller lignende. Så jeg tenker det er en måte jeg også kan vise at jeg bryr meg på. Liksom jeg vet ikke om andre syns at slike ting er viktig. Men for meg så er det en viktig ting for meg å si, at jeg er glad i noen før vi legger på uansett om jeg får høre det tilbake eller ikke.

 

Ellers har jeg noen slike ting jeg liker å gjøre for å vise at jeg bryr meg, og kjæresten som min har sine ting. Det er veldig forskjellig. Jeg vil ikke si at jeg er veldig flink til å kjøpe ting eller spandere reiser for å vise at jeg bryr meg, har hatt kvinnfolk som forventer at jeg skal gi henne ting for å vise at jeg bryr meg. Men I guess folk viser at de bryr seg på forskjellige måter og de forventer at vi skal vise visse ting.

 

Kjærsten min som jeg har nå sier nesten aldri at hun er glad i meg eller at hun elsker meg. Men hun viser at hun liker meg på andre måter, hun stiller som oftest opp og er alltid villig til å lytte og hjelpe til. Hun pleier å inkludere meg langt mer enn noen andre, så du ser liksom på atferden hennes at det er bare meg hun liker liker. Tho jeg savner å høre at hun er glad i meg i blandt. Men det er helt greit at hun ikke gjør, fordi det er liksom mer min måte å vise at jeg bryr meg på, og jeg skal ikke tvinge henne til å vise at hun bryr seg på min måte.

 

En annen måte jeg tenker jeg viser at jeg bryr meg på, er kanskje en måte ikke mange forstår? Det er å passe på kjæresten min sin frihet. Jeg ønsker mer enn noe annet her i verden å være med henne til en enhver tid ^^ Men samtidig syns jeg det er uhyrlig viktig for meg at hun har muligheten til å velge meg bort uten at jeg lager en stor scene ut av ting. Jeg vet at dette kan ofte virke som at jeg ikke bryr meg om partneren, fordi jeg prøver å skjule min lyst til å være sammens med henne til en så stor grad, at hun ikke føler et press for å måtte være sammens med meg. Mange kan føle at pga dette har jeg ikke lyst til å være sammens med min partner, sine jeg ofte ikke sier at jeg har lyst å være sammens med henne. Men men... ^^ alle har sine måter å vise at noen liker en :)

Endret av Andysowhatgg
Lenke til kommentar

En smekk på rumpa og et øyeblunk.

 

Så dere bor sammen og du har en unge i fra før? Høres jo ut som han ikke er interessert i å invistere i ungen din, og hvis det stemmer så lurer jeg på hvordan du som mor kan være sammen med en mann som ikke behandler din sønn som sin sønn.

Det må være rimelig. Svært få har lyst til å oppdra noen andres unge, inkludert meg selv. Men klart, hvis man bor i samme hus gjør han det til sitt problem.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Jeg synes at enkelte fremstår som veldig krevende her.

 

Å si at man elsker hverandre hver eneste dag er bortkastet og da mister ordene effekt.

 

Alle mennesker trenger derimot å bli sett, det kan være fine ord, oppmkersomheter, små overraskelser og gjøre ting for hverandre. Jeg hadde satt mye mer pris på en middag sammen enn store gaver bare for å smøre sin samvittighet. Ta på hverandre og ha sex hyppig, uten nærhet vil en eller begge parter med sikkerhet bli usikre eller miste interessen helt. Kvinner blomstrer når de føler seg begjært og elsket, men samtidig utfordret.

 

Forhold ER hardt arbeid, man må velge hverandre resten av livet og man må være villig til å jobbe for det. Nå har vi bare hørt din side av dette, men jeg synes du høres krevende ut samtidig som at jeg synes det er unormalt å være så uinteressert i et barn man bor sammen med.

 

Anonymous poster hash: 0bbb0...9fe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...