Gå til innhold

Black Desert Online


Anbefalte innlegg

Pvp høres veldig kjedelig ut etter hva jeg har lest på div forum, masse desync og man har alt for mye damage i forhold til liv så man blir oneshotta osv. Holdt meg til crafting en så lenge, men ting henger ikke på greip da. Lagd meg en ferry og har resurser til og lage 3 til tenkte jeg skulle selge båter. Men de er jo ikke verdt noe som helst i forhold til tiden det tar og produsere. Kan fiske i 20 minutter eller slåss mot mobs og få black stone eller hva det heter verdt 400k.  Greit nok med drops, men at de er verdt så mye og dropper så ofte ehh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner fortsatt ikke hva som er problemet med å komme sent i gang og bli "hengende etter". Hengende etter hvem da? Når du er max level er det svært sjelden noe å gjøre der uansett, og et spill som dette bør nytes, ikke bare pløyes gjennom så raskt som overhodet mulig. Hva så om noen du spiller med er noen levels høyere enn deg? Hva med andre klasser? Eller velger dere kun én klasse når dere starter, og tviholder på den karakteren uansett hvor lenge dere spiller? Jeg er nok mer typen som sitter flere måneder med minst en karakter av hver eneste klasse uten en eneste på max level. Selv om vi kun tar med rollespill fra 90-tallet og oppover, har jeg kun nådd max level i fire, fem spill. Men jeg nyter dem så lenge det er mulig. :)

Lenke til kommentar

w/e!

 

Dere som fisker mye her, tips til å finne hotspots selv eller er det best å sette seg ned der hvor alle camper? (hotspot litt utenfor veila)

 

og btw, takk gud at jeg ikke har grindet opp i levels, de har har grindet i flere dager/uker til 55 må ha det jævlig surt :p

Lenke til kommentar

w/e!

 

Dere som fisker mye her, tips til å finne hotspots selv eller er det best å sette seg ned der hvor alle camper? (hotspot litt utenfor veila)

 

og btw, takk gud at jeg ikke har grindet opp i levels, de har har grindet i flere dager/uker til 55 må ha det jævlig surt :p

Det er en hotspot litt sørøst for Illya øya som ikke alt for mange drar til (siden det er litt langt og koble nodes) men i mitt tilfelle er jeg ikke alt for velkomen der på kanalen jeg spiller da tradingcompany mener det er dems plass :p men er våre og bytte kanal så er problemet løst :)

 

Jeg ventet bevisst på at det sku bli lettere og grinde opp, brukt tiden etter jeg kom til 50 på og sope opp litt peng isteden :)

Lenke til kommentar

Pvp høres veldig kjedelig ut etter hva jeg har lest på div forum, masse desync og man har alt for mye damage i forhold til liv så man blir oneshotta osv. Holdt meg til crafting en så lenge, men ting henger ikke på greip da. Lagd meg en ferry og har resurser til og lage 3 til tenkte jeg skulle selge båter. Men de er jo ikke verdt noe som helst i forhold til tiden det tar og produsere. Kan fiske i 20 minutter eller slåss mot mobs og få black stone eller hva det heter verdt 400k.  Greit nok med drops, men at de er verdt så mye og dropper så ofte ehh.

Tenkte det samme, men slo fra meg tanken ganske tidlig (etter å ha laget _EN_ flåte..)

Mulig det blir mer profitabelt på høyere tiers, at man bare kjøper råvarene og setter en skokk workers i gang?

Lenke til kommentar

Og di fleste bonuser som følger med di forskjellige cash shop kostymene kan man skaffe for ingame penger (med enda bedre stats og bonuser) også, så er vel strengt tatt bare pets som er litt p2w.

 

Nei det kan du ikke nei. 

 

Det finnes ikke items du kan kjøpe som gir deg 10% exp bonus eller ghillie seat stealthen. 

Lenke til kommentar

tenkte jeg skulle selge båter. Men de er jo ikke verdt noe som helst i forhold til tiden det tar og produsere. Kan fiske i 20 minutter eller slåss mot mobs og få black stone eller hva det heter verdt 400k.  Greit nok med drops, men at de er verdt så mye og dropper så ofte ehh.

Tenkte det samme, men slo fra meg tanken ganske tidlig (etter å ha laget _EN_ flåte..)

Mulig det blir mer profitabelt på høyere tiers, at man bare kjøper råvarene og setter en skokk workers i gang?

 

Nåja, markedet styrer. Grunnen til at de er verdt lite er fordi det er mange som har hatt samme tanken og mange setter minimumspris (som MÅ kjøpes først) og da stilles minimumsprisen man kan sette ned igjen, det har en fin bølgeeffekt jeg har sett tydelig mange ganger :) Et godt eksempel var noen edelsteiner (safir?), de som var et hakk under den man kunne kverne steinen til kosta 4-5K og hakket bedre kosta ca 90.000. Jeg får ca 2-3 stykk istedenfor 1 pga skill level i processing. Lagde da 17 av den fancy typen og la for salg, 3 dager siden. Var 1.700.000 totalt først, en time etter så la jeg de ut på nytt med ny minimumspris på 1.600.000. Dagen etter, ut på nytt, ca 1.000.000..... Et par timer senere ca 650.000.... Solgte de i dag til den prisen :lol:

 

Høyere tiers er etter hva jeg har erfart ikke mer profitabelt pga at det er fler ressurser som kreves og de selger dårlig. Har testet å selge "bra" greier selv og det funka dårlig. Jeg produserer "silver embroided"-klær og de selger som varmt hvetebrød (65% av prisen blir mellom 200-300.000 pr.stykk), et minimum av tid for å raffinere materialene som trengs og tar ca 2-2,5 timer å produsere med en grei worker :) Jeg tjener ca 8-900.000 pr dag kun på det og kjøper stort sett steiner jeg oppgraderer våpen og rustning med, artig :)

Lenke til kommentar

 

Og di fleste bonuser som følger med di forskjellige cash shop kostymene kan man skaffe for ingame penger (med enda bedre stats og bonuser) også, så er vel strengt tatt bare pets som er litt p2w.

 

Nei det kan du ikke nei. 

 

Det finnes ikke items du kan kjøpe som gir deg 10% exp bonus eller ghillie seat stealthen. 

 

kanskje ikke permanent nei, men hvis du kjøper food som gir deg 8%combat xp i 110min og en elixir som gir deg 8%combat xp i 30min så har du 16% bare der, og med di prisene som er på AH nå så får du en av hver for rundt 15k og det tjener du lett inn på 30min grinding. Men jeg kan være med på at om du har guillie i tillegg så får du enda 10%.

Det enest er at du ikke går like stelth, men det har jo patchen i dag fikset så det ser jeg ikke på som problem lengre

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...