Gå til innhold

AMD Zen / Ryzen 1-2-3XXX serie tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida du har alltid "pillemisbrukeren meg", som kan fikse noen innlegg om du skulle få abstinenser av mangel på innlegg. Når det kommer til testing av disse AMD cpu-ene. Av fri software hva vil dere anbefale?

 

Samt dersom det er noen spill som bør inn i en test av det jeg har skaffet meg i løpet av juli. Hvilke er gøy, samtidig som de er noe intensive? Er ikke så veldig glad i FPS-baserte spill. Finnes det noe annet jeg kan betale for f.eks. i fra Steam-biblioteket som duger til å gjøre CPU, GPU og evt. RAM og SSD litt lunkne? Nå er jo hva som er gøy en veldig subjektiv greie, men skyv spørsmålet gjerne ut i kulde om dere ikke skulle orke mer digresjoner for denne tråden  :wee:

 

Det kunne gjerne være greit med litt opplæring i hvordan man slår på slik FPS-visning oppe i hjørnet på spill. Er dette et utility man innstallerer en gang også måler det. Eller er det noe man slår på i hvert enkelt spill, eller er det noe som man bruker GPU-ens programvare/drivere til å se visuellt i FPS? Eller noen annen måte. Er så newb på det at jeg må kle meg ut som St.Patrick.

 

Oi, weekendtilbud for de som behøver å komme seg i form på noe, som også kan være litt gøy om man har tilgang på et bord. Regner med at jeg ikke er alene om å sitte noen timer pr. dag bak PC-skjerm av oss:

 

https://www.proshop.no/Sport-Fitness/Kettler-Table-Tennis-bat-Redblack/2720887

 

Og her en sak til gym-pervoene. Blir sikkert lei det etter de to første treningsøktene?

https://www.proshop.no/Sport-Fitness/Iron-Gym-Speed-Abs-PRO-ESSENTIAL/2721896

Sytti kr spart i helgen.

 

Hadde det bare kommet med innebygget Mario-kontroller  :p

Alternativ til førstnevnte tilbudsvare og for den som bare må ha det rette utseende

2721895_d6f3a9bda0fa.jpg

 

 

Og til den som bare må ha sterke nok farger til sitt nybygg

Femtilapp spart i dag og i morgen   :wee:

https://www.proshop.no/Stroemkabel-intern/DUTZO-Sleeved-Power-Extension-Cable-Kit-Green/2680955

 

2680955_c26e15f444a0.png

Ser de har Svart, Blå, Rød, Oransje, Hvit til samme pris

 

Faen! Hvorfor har ingen nevnt at slik finnes før da  :p

Må jo være perfekt når man cruiser på motor- eller trøsykkel i GTAV. Halvseriøst ment altså. Dette kan jo bli en life-saver i lengden. Kr 240 spart i helgen:

 

2642900_d4807ad89de8.jpg

 

Endret av G
Lenke til kommentar

Vil (etter synsing) MSI X370 SLI Plus passe fint med en 3600 overklokka til 3600x ytelse fungere? Selvfølgelig med oppdatert bios, vennen min har vannkjøling så den medfølgende blir ikke brukt.

Vil det være verdt det å gå fra "standard" ram (3200mhz, usikker på om de er klokka videre) til noe høyere? Idag er det en R5 1600 sammen med Gtx 1080.

Føler dette er aktuelle spørsmål..

 

Edit: Ser ikke veldig bra ut: https://www.msi.com/Motherboard/X370-SLI-PLUS.html

Endret av L/-R~
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Prisene i Norge ligger så langt fra 5700-6000kr. Selv føler jeg det er helt ok å betale et par hundrelapper ekstra for å slippe å handle fra utlandet i tilfelle man får et eller annet problem og trenger å sende tilbake eller lignende.

Det der er en myte. Norsk reklamasjon koster ikke ekstra. Norske priser er nøyaktig det samme som utenlandsk MSRP x 1.25 i moms og noen hundre i frakt. Intet mer, intet mindre.

Lenke til kommentar

Det der er en myte. Norsk reklamasjon koster ikke ekstra. Norske priser er nøyaktig det samme som utenlandsk MSRP x 1.25 i moms og noen hundre i frakt. Intet mer, intet mindre.

Jeg har ikke sagt at det koster ekstra. Jeg tenker på det praktiske, å sende en cpu fram og tilbake igjennom flere land. Skulle man MÅTTE bruke RMA retten sin vil det kunne ta mye ekstra tid are pga post som må fly langt. Er noe helt annet å sende oe til komplett eller netonnet, da er det du sender fremme hos dem om et par dager maks..
Lenke til kommentar

Vil (etter synsing) MSI X370 SLI Plus passe fint med en 3600 overklokka til 3600x ytelse fungere? Selvfølgelig med oppdatert bios, vennen min har vannkjøling så den medfølgende blir ikke brukt.

Vil det være verdt det å gå fra "standard" ram (3200mhz, usikker på om de er klokka videre) til noe høyere? Idag er det en R5 1600 sammen med Gtx 1080.

Føler dette er aktuelle spørsmål..

 

Edit: Ser ikke veldig bra ut: https://www.msi.com/Motherboard/X370-SLI-PLUS.html

Det hovedkortet vil fungere helt fint opp til 3800x + OC.

Angående ram, så kanskje ? vi vet ikke hvor mye ekstra man får ved å gå høyere enn 3200 men om den ytelsen er verdt å kjøpe helt ny ram? ikke er verdt det for de aller fleste.

vent på benchmarks for å se skaleringen på ram hastighet.

Lenke til kommentar

Spørsmål om wraith prism kjøleren som følger med 3000 serien i ett b450-i strix hovedkort. Skulle i går sette inn tridentz brikkene. Men fikk bare satt i en da den wraith stealth kjøleren som stod der blokkerte for ene trident z brikka.

 

Vil det gå greit med en wraith prism kjøler? Eller bør jeg kjøpe en noctua u12se?

Lenke til kommentar

Spørsmål om wraith prism kjøleren som følger med 3000 serien i ett b450-i strix hovedkort. Skulle i går sette inn tridentz brikkene. Men fikk bare satt i en da den wraith stealth kjøleren som stod der blokkerte for ene trident z brikka.

 

Vil det gå greit med en wraith prism kjøler? Eller bør jeg kjøpe en noctua u12se?

Hvordan er spire orientert ?

Anyhow prism burde passe uten problem.

Lenke til kommentar

Spilte ingen rolle hvilken vei jeg hadde vridd den. Amd merket var annen retning. Var den svarte plasten på vifta som var i veien for tridentz kjøleribben. Ikke i høyde men bredde. For smalt mellom CPU socket og minne sokkler. Hadde jeg filt av litt plast på stealth kjøleren hadde det gått. Bare ett par mm.

 

Hvordan er spire orientert ?

Anyhow prism burde passe uten problem.

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar

. Den du linka til nå er verdiløs.

 

Njet!

 

Viser til hvilken potensiale 3700X har ;)

 

But as has been pointed out, the 116% result was achieved by a system using just 8 GB of 2,666 MHz RAM and a Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming motherboard. Systems with more-powerful hardware should show what Zen 2 and the Ryzen 7 3700X can really do.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...