Gå til innhold

Hvordan holde det rent i kjøleskapet?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette problemet har ikke jeg, fordi jeg plasserer ikke ting inn der som er tilsmusset. Det er egentlig svaret på dine problemer. Bare at da må du kanskje tørke av tingene istedenfor kjøleskapet.

mhm, føler ikke jeg gjør det heller. Rommet øverst pleier jeg bruke til paprika og agurk, kanskje noe egne beholdere for dette hadde vært noe?

Det er helt vanlig problem. Jeg har også det. Men hmm kanskje bare vaske/tørke av hyller når du ser det blir litt skiten i stede for å la det "hope seg opp"

Det kan jeg, men blir jo arbeid av det å.
Lenke til kommentar

Grønnsaker skal i skuffen nederst, for der er det ikke så kaldt. Det hender at det blir skittent i den, ja, men verst når grønnsakene blir liggende etter at de er for gamle. Paprika kan man ha i en boks eller legge noe under. Det burde fantes flak av plast, som et slags gjennomsiktig bakepapir, som man kunne legge på og bare kaste.

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

 

Dette problemet har ikke jeg, fordi jeg plasserer ikke ting inn der som er tilsmusset. Det er egentlig svaret på dine problemer. Bare at da må du kanskje tørke av tingene istedenfor kjøleskapet.

mhm, føler ikke jeg gjør det heller. Rommet øverst pleier jeg bruke til paprika og agurk, kanskje noe egne beholdere for dette hadde vært noe?

 

 

Verken paprika eller agurk har noe å gjøre i kjøleskapet.

Lenke til kommentar

 

 

Dette problemet har ikke jeg, fordi jeg plasserer ikke ting inn der som er tilsmusset. Det er egentlig svaret på dine problemer. Bare at da må du kanskje tørke av tingene istedenfor kjøleskapet.

mhm, føler ikke jeg gjør det heller. Rommet øverst pleier jeg bruke til paprika og agurk, kanskje noe egne beholdere for dette hadde vært noe?

 

 

Verken paprika eller agurk har noe å gjøre i kjøleskapet.

 

Og med det er jeg kommet et stykke lenger ;)

Hva med rødløk og hvitløk? hva med avokado? Og hva med salat?

Stekesmør?

Lenke til kommentar

Det optimale for agurk tror jeg er 10 grader. Litt vanskelig å oppnå. De fleste grønnsaker er mellom 4 og 10 grader. 10 grader er for varmt for melk. Selv har jeg frukt og grønt i kjøleskapet likevel, fordi det holder seg stort sett bedre.

 

Smør ville jeg hatt i kjøleskapet. Det har hendt at jeg har lagt under et tørkepapir på steder der "forbryterske" varer står.

Lenke til kommentar

 

 

 

Dette problemet har ikke jeg, fordi jeg plasserer ikke ting inn der som er tilsmusset. Det er egentlig svaret på dine problemer. Bare at da må du kanskje tørke av tingene istedenfor kjøleskapet.

mhm, føler ikke jeg gjør det heller. Rommet øverst pleier jeg bruke til paprika og agurk, kanskje noe egne beholdere for dette hadde vært noe?

 

 

Verken paprika eller agurk har noe å gjøre i kjøleskapet.

 

Og med det er jeg kommet et stykke lenger ;)

Hva med rødløk og hvitløk? hva med avokado? Og hva med salat?

Stekesmør?

 

Hehe...

 

Jeg fikk et tips av en tidligere svigerfar for noen år siden som har jobbet en mannsalder i Bama.

 

Se etter hvordan varene er oppbevart i butikk og oppbevar de mest mulig likt hjemme.

 

Det fungerer ;)

Lenke til kommentar

Det er ikke dumt ;) Er jo mye som står fremme i butikk.

Egg kan jo også ligge i skuff eller skap.

 

 

Liker har kjøleskapet rimelig kalt da Melk smaker best da.

 

Jeg har et annet spørsmål: OST, denne pleier jeg pakke inn i plast for å hindre at den blir har, men kunne det fungert med en plastboks? eller er den avhengig av at det ikke er luft rundt?

Lenke til kommentar

Det er ikke dumt ;) Er jo mye som står fremme i butikk.

Egg kan jo også ligge i skuff eller skap.

 

 

Liker har kjøleskapet rimelig kalt da Melk smaker best da.

 

Jeg har et annet spørsmål: OST, denne pleier jeg pakke inn i plast for å hindre at den blir har, men kunne det fungert med en plastboks? eller er den avhengig av at det ikke er luft rundt?

 

Det finnes mange tips når deg gjelder ost, men så eksisterer jo ost i så mange forskjellige varianter også.

 

Hvis det gjelder "vanlig" gulost/hvitost har jeg hørt tips om å pakke den inn i bakepapir og legge den i en ikke helt lukket plaspose i kjøleskapet. Da skal den visstnok holde seg myk uten at den blir seig og klebrig samtidig som den får den luften den trenger.

Lenke til kommentar

Forslag til løsning:
1. Kjøp ca 100 mikrofiberkluter beregnet på å vaske glass

2. Brett og putt klutene i et skap

3. Ca annenhver dag, fukt én klut med litt rent vann og vri opp kluten kraftig.

4. Tørk av hyller og vegger i kjøleskapet og putt den skitne kluten i en bøtte.

5. Når bøtten er full, kast klutene i vaskemaskinen, vask på 90 grader og la tørke

6. Når klutene er tørre, gjenta punkt 2.

 

Punkt 3 kan med hell også benyttes på andre områder i kjøkkenet og huset for øvrig, f.eks. kjøkkenbenk, kjøkkenskap og håndtak.

Endret av Atom_Mirny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...