Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Han har mange venninner...


Anbefalte innlegg

Har truffet verdens herligste mann og er så forelska om dagen. Inne i en deilig periode nå og vil ikke at det skal bli ødelagt, men det er et stort 'men' for meg, og det er at han han mange venninner! ! Etter 14 dager med bare koselige kjærste greier og en stor forelskelse, så skjønner jeg det at dette vil bli det første "negative" med han.

Jeg kommer fra et forhold som endte for 5 år siden, hvor min daværende samboer gikk bort å forelsket seg i en av min daværende venninne.. de endte opp med å ha seg igjennom en lang periode før jeg fikk vite om dette.. Dette gjorde noe med meg og jeg har etter dette veldig problemer med å stole på mennesker, generelt. Det tok meg flere år å komme over dette totale sviket og er livredd for å oppleve dette igjen..

Så da han fortalte at han hadde flere venninner, så visste jeg med en gang at nå kommer alt rippende opp igjen og at dette trengs hardt arbeid mentalt, for å komme seg igjennom denne problemstillingen vi nå står ovenfor....

Grusomt å kjenne på hvor redd, lei meg og sjalu jeg ble...

Jeg skjønner jo at jeg må ta opp dette med han men dette er et gedigent problem for meg og vet at dette kommer til å skape friksjon i forholdet vårt...noe jeg er så redd for å ødelegge, da jeg har funnet "drømmemannen" min på alle andre områder med han.

Hva mener dere? Liker dere at partneren har venner/ venninner av det andre kjønn??

 

 

Anonymous poster hash: e0d09...fe6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du går rundt å tenker på dette vil det spise deg opp. Det er meningen at det skal gjøre vondt om du mister noe kjært, det viser bare at det har betydning for deg. Og at du har noe å miste tyder bare på at faktisk gjør noe meningsfylt med livet ditt. Det er en positiv ting, mange unngår å prøve for slike grunner som dette og ender opp med å ikke leve livet fullt ut.

 

Det er forståelig at du er livredd for å oppleve det samme igjen, men som du sier så er det en mental greie. Og alle "mentale greier" kan du jobbe med. Hvor nyttig er det for deg å i det hele tatt tenke på dette? :)

 

Dette er jo en positiv ting for han, at han ikke er venneløs. Og så lenge han ikke har en historie av utroskap så er det ikke noe du burde bekymre deg over.

Lenke til kommentar

Så da han fortalte at han hadde flere venninner, så visste jeg med en gang at nå kommer alt rippende opp igjen og at dette trengs hardt arbeid mentalt, for å komme seg igjennom denne problemstillingen vi nå står ovenfor....

 

Anonymous poster hash: e0d09...fe6

 

"Vi"?

Nei. Du. Du står ovenfor denne tåpelige problemstillingen.

Han har bare venner, han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner deg godt jeg TS. Det er ikke kult at en kjæreste flyr rundt med masse venner av det motsatte kjønn. En ting som skal sies er at det er stor forskjell på hvordan man opptrer når det kommer til disse venninnene. Møter ham en og en alene eller går på cafè med venninnegjengen? Gir han jentene mer oppmerksommhet enn deg når dere er sammen? Jeg kan vel si at jeg er av den litt sjalu typen, men det trigger ikke før situasjonen blir "spesiell".

 

Er han som Benedikt så kan du jo lukte på ham for å finne ut hvor landet ligger :p

Lenke til kommentar

Når jeg gikk på vgs var vi en gjeng med fire jenter og en gutt som  hang sammen. Når gutten fikk seg kjæreste fikk han ikke henge med oss lenger. Alle syns det var helt latterlig og så på hun jenta som sykt usikker på seg selv. Etterhvert ble det slutt med dem. Når han så ville være med i gjengen igjen ble det mye han hadde gått glipp av og vennskapet ble aldri like godt som det hadde vært pga vi hadde ikke hatt lov å prate med han på over et år. Dumt om du skal ødelegge gode vennskap..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ta det opp med han! Det er overhode ikke sikkert at det vil føre til noe friksjon, de burde ikke det om han er noenlunde oppegående. En ting hadde vært om du hadde vært sjalu, men at dette nå gjør deg litt utenfor og ripper opp i gamle minner er noe annet, og det burde han forstå.

 

Jeg har selv vært i typen din sin situasjon, og det gjorde meg ingenting, det ble bare viktig for meg å bygge tillit og trygghet. Åpenhet er viktig i et forhold, si ifra om noe plager deg, han ønsker sikkert ikke at du skal være usikker.

Lenke til kommentar

Dette er veldig individuelt, noen syns det er greit å kjøre "jeg stoler på kjæresten min 200%, han kan sove over hos eksen akkurat så mye han bare vil, jeg vet de bare er venner, også har de en undulat sammen". Andre syns det er unaturlig at 2 mennesker av forskjellig kjønn siter sammen en fredags kveld og ser på film sammen i soffaen selv om de er i forhold med andre.

 

Her er det ikke noe rett eller galt, nå får folk slappe av litt. Dessverre så kan det bli et problem hvis typen din er en veldig sosial person som liker å ha en del "option", tidligere fuck-buddies som back-up, etc. Du kan spørre han så mye du vil om disse venninnene og han vil kanskje bare finne på unnskyldninger om hvor han har dem fra for å skåne deg, (for alt du vet) siden han selv mener at det aldri blir noe mer med disse venninnene nå som han har funnet kvinnen i sitt liv.

 

Alt dette kan man jo bli gal av å tenke på, særlig hvis du er av den tradisjonelle typen som syns venner man henger med aleine på fritiden burde være av samme kjønn. 

 

Selv om sjalusi er helt vanlig skal det ikke styre forholdet ditt og ødelegge forelskelsen din totalt, da blir det problemer. Forferdelig å gå med klump i magen hele tiden.

Som du sier kan det være fordi du er livredd for å bli såra igjen, og/eller bare er usikker på deg selv (som sikkert 50% av oss andre unge mennesker)

 

Forhåpentligvis blir du kjent med deg selv og åssn rammer du vil ha rundt dine forhold, det vil gjøre det lettere for deg i fremtiden.

 

Nå vet vi ikke historien bak alle disse venninnene til typen din, men sjangsen er vel der for at flere av dem er tidligere fuck-buddies sånn som mange av oss lever i dag. Dette kommer antagelig til å spise deg opp, og du får heller sette et ultimatum på ihvertfall akkurat disse "venninnene", også heller spørre om du også skal bli kjent med med de andre han vil ha med i livet sitt, eventuelt alle henger sammen. Strengt tatt trenger vel ikke de fleste å ha med fuck-buddies videre i seriøse forhold, men nå vet jeg jo at folk vil ha reserveløsninger når forholdet går i dass, som de fleste forhold jo gjør

 

Hvis typen din sier du er en sjalu tøs siden du ikke liker venninnene hans kommer du antagelig til å forbli ekstremt sjalu over en lang periode, og du er heldig hvis du klarer å ikke bry deg etter en stund med hardt arbeid og riktig mentalt fokus. Men alt er mulig hvis man vil det nok! Man bør dog være ganske selvsikker i en situasjon som dette, ha levd litt, blitt trygg på seg selv.

 

Er han glad nok i deg og respekterer at du er sårbar og usikker vil dere nok finne en løsning sammen. Gi og ta. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...