Gå til innhold

Canal Digital-kunder kan miste TVNorge-kanalene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Genialt. På slutten av fjoråret kjøpte jeg dekodere til alle rom, T-We dekoder, samt modem til bredbånd. Tror denne pakken kom på flere tusenlapper. Alt ble selvfølgelig kjøpt i den tro at jeg ble å beholde disse kanalene. Flere av dekoderne har jeg ikke rukket å ta ut av boksen. Vil jeg kunne returnere dette utstyret og få refundert pengene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Genialt. På slutten av fjoråret kjøpte jeg dekodere til alle rom, T-We dekoder, samt modem til bredbånd. Tror denne pakken kom på flere tusenlapper. Alt ble selvfølgelig kjøpt i den tro at jeg ble å beholde disse kanalene. Flere av dekoderne har jeg ikke rukket å ta ut av boksen. Vil jeg kunne returnere dette utstyret og få refundert pengene?

Du har vel mulighet til å returnere varen til dem.

Skal stå noe om det en plass på min side.

Ta kontakt med cd og informere dem hva grunnlag det er på.

Hvordan du løsere eventuelt bindende avtale abonnement er jeg ikke sikker på.

Men det skulle jeg trur at det er noen rettigheter på det nå.

Er mange som har bestilt og ikke får varene sine, så vil nok tru det hjelper å legge inn klage.

 

Nå har du ikke grunn rett til å få pengene tilbake siden cd har brudd kontrakten selv, dem har lovet deg 13 kanaler du ikke får. Som du egentlig har krav på og skrevet under på.

 

Det vil nok komme søksmål mor cd nå framover om dem ikke tilbake betale. Eller holder det dem lover.

Endret av snip
Lenke til kommentar

 

Haha, hjemmesiden til RiksTV har kollapset som et resultat av all trafikken.

 

La merke til det selv. Tenkte jeg skulle inn å se hva kanaler de tilbyr og til hvilken pris.

Er ikke rart når en million mennesker skal ha ny kanal leverandør? Endret av snip
Lenke til kommentar

Å tro at alle som mister disse kanalene bytter leverandør er som å tro på julenissen. Hadde uansett vært interessant å sett hvor mange som bytter leverandør nå, både blant privatkunder og storkunder.

 

Ser forøvrig at Viasat blir rammet også.

 

Hadde Discovery vært litt oppegående så hadde de sørget for å hatt Dplay til ALLE plattformer før de gikk inn i disse forhandlingene. Hadde nok fått seg en god del nye kunder de nærmeste dagene da.

Lenke til kommentar

En kan bytte til hva en vil. Er bare et spørsmål om tid før de andre øker prisene sine. Noen må ta regningen etter at Discovery kjøpte opp rettighetene for Norsk fotball og ikke har tenkt å vise det på egne betalingskanaler. Grunnen til at de ikke ble enig med Canal Digital tipper jeg er fordi de begge sitter på sterke forhandlingskort. Mot Riks-tv, Get og Altiboks så satt vel Discovery utelukkende med de sterkeste forhandlingskortene

 

http://www.aftenbladet.no/100Sport/fotball/eliteserien/Du-kan-bli-tvunget-til-a-betale-for-TV-fotball-du-ikke-vil-ha-656592_1.snd

 

http://tv.eurosport.no/all-sport/ol-2018-til-2024-til-discovery,-tvnorge-og-eurosport_sto4802335/story.shtml

 

Discovery øker prisen tilsvarende en kaffekopp i året.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Youtube sjefen (ref CES keynote) spår at 90% av båndbredden vil brukes av digital video i 2020 - og det på mobile enheter.

Dvs at flere kommer til å kutte "navlestrengen" til tradisjonell TV og kabel-TV.

 

Men jeg tipper det evt kan ta lenger tid avhengig av om mobildata fortsatt blir pr GB istedenfor ubegrenset mengde og maks hastighet som på kablet abonnement.   Sikkert er det at folk ser mindre på tradisjonell TV og mer på digitale filmer/filmsnutter som lastes ned. (Youtube, Netflix, osv)

 

Forsinkende og konkurransehindrende er også myndighetenes passivitet i forhold til å tvinge kabel-TV selskapene til å tilby TV og bredbånd abonnement separat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...