Gå til innhold

Muslimer viser sitt sanne jeg når dem er blitt en majoritet.


geita_

Anbefalte innlegg

Det virker på meg som om det har mye å gjøre med hvordan du tolker det andre sier.

 

Jeg har aldri så mye som hintet til at muslimer er mindreverdige som mennesker på noen måte. Bare at jeg ikke ønsker dem her fordi mellom 65-75% av dem drar med seg kulturen sin og nekter å gi slipp på den eller integrere seg i nevneverdig grad. Samtidig er norsk økonomi i store problemer og jeg ønsker ikke arbeidsinnvandrere hit heller med mindre de har særskilte kunnskaper og evner som trengs. Når det er så mange arbeidsløse norske statsborgere og så stor skjult arbeidsløshet kan vi ikke fortsette å belaste velferdsstaten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker på meg som om det har mye å gjøre med hvordan du tolker det andre sier.

 

Jeg har aldri så mye som hintet til at muslimer er mindreverdige som mennesker på noen måte. Bare at jeg ikke ønsker dem her fordi mellom 65-75% av dem drar med seg kulturen sin og nekter å gi slipp på den eller integrere seg i nevneverdig grad. Samtidig er norsk økonomi i store problemer og jeg ønsker ikke arbeidsinnvandrere hit heller med mindre de har særskilte kunnskaper og evner som trengs. Når det er så mange arbeidsløse norske statsborgere og så stor skjult arbeidsløshet kan vi ikke fortsette å belaste velferdsstaten.

 

 

 

Litt uenig i den prosentandelen. Hvor har du fått det tallet fra? Det er nok rett, det du sier, men langt ifra kun muslimer, ville heller sagt etnisiteter og nasjonaliteter, ikke en trosgruppe. 

Lenke til kommentar

Du Belphegor klarer (ihvertfall til nå) såvidt jeg kan se, fint å holde deg innenfor anstendighetens grenser når du snakker om flyktningene. Hvorfor er det så vanskelig for andre?

 

Takk takk :) Det er nok mange som rett og slett er for dumme til å bruke gode argumenter som ikke inneholder tullball og rasisme. Det er vanskeligere å sette sammen et godt argument basert på fakta rundt økonomi for eksempel. Det enkle er ofte det beste sier man og da er det jo greit å bare komme med "få pakket vekk" liknende kommentarer.

 

Viktig å huske på at det er ekstremister på begge sider. Skylapper er en uting. Jeg er en forkjemper for å bruke store summer penger på flyktningene og hjelpe dem, men vi må gjøre det på en måte der både vi og dem får mest ut av disse pengene og hjelpen vi gir. Det er desverre ikke tilfelle i dag.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Islamsk Stat er like fullt Islam som alle andre. Det er ingen som kan nekte noen å ta del i en religion. Islamsk Stat tolker koranen på den mest nøyaktige måten - ordrett i tråd med Mohammeds ønsker og instruksjoner.

 

65% av vestlige muslimer er tilhengere av sharia. Du sier rundt halvparten er tilhengere av demokrati. Hvor godt tror du de to tingene kommer overens? Og kan du nevne et islamsk demokrati for meg?

 

 

Denne fikk jeg ikke med meg før nå, så: Islamic democracy

 

Daesh omtaler seg selv som muslimer, og kanskje mange av dem til og med identifiserer seg selv som sådan. Så det er klart vi kan omtale dem som muslimer også. Men det forandrer ikke på det faktum at de bare representerer en form for islam. En form som de fleste andre muslimer tar avstand fra. Løslatte gisler fra Daesh forteller at det er ikke noe fokus på islam i det hele tatt blant deres fangevoktere. Så det er nærliggende å anta at Daesh kun bruker islam for å legitimere en politisk og krigersk agenda. Folk med makt som ønsker mer makt. Å hale frem Daesh som en representant for islam faller så grundig på sin egen urimelighet at det er flaut å se deg prøve..

 

Sharia vs demokrati? Eller i demokrati? Jeg vet ikke om jeg nødvendigvis ser en motsetning, så jeg må vel nesten anta at du har din egen definisjon på Sharia også..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri så mye som hintet til at muslimer er mindreverdige som mennesker på noen måte.

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi. Muslimer har ikke noen erfaring med demokrati, humanisme, menneskerettigheter, og forstår ikke prinsippialitet rundt frihet, ytringsfrihet, sekulærisme osv. De er dermed en fare for samfunnet vårt. Og jo fler de blir, jo verre blir det.

Ikke så mye som et hint her nei..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet er at det er vanskelig å snakke om grupper av mennesker uten å være generelle. Men det gjør jo ikke problemene mindre av den grunn. Som nevnt tidligere så har vi hatt et ganske spesielt klima rundt denne debatten i Norge. Folk har opplevd at rasismekortet har blitt trukket ved hvert minste forsøk på kritikk mot islam og innvandring de siste ti årene. En har ikke kunne tatt opp problemene overhodet uten å bli stemplet som rasist. Men nå ser det ut til at pendelen er i ferd med å snu. Og godt er det.

 

Folk har begynt å se at gode argumenter ikke får slippe til, at kritisk tenkning i forhold til f. eks islam per definisjon er rasisme. Og folk skjønner at det faktisk er store utfordringer knyttet til disse tingene, men at ingen tør snakke om det nettop fordi alle er redde for å bli stemplet som rasist. Vi får da den situasjonen at enten får muslimene ture frem (hva det innebærer er det jo mange meninger om, men jeg tror de fleste er enige om at det ikke bare er positivt), eller så får faktisk noen våge å si fra, skrike litt ut rett og slett.

 

Altså, det er jo slik folk føler det.. De må ta litt i, vise hva som kan skje i ytterste konsekvens dersom ingen begynner å høre litt etter.

Folk liker ikke debatten rundt islam, de føler den i for stor grad blir forsøkt lukket eller ikke kan tas skikkelig. Og ikke fordi den ikke er viktig, men fordi den kan tråkke folk på tærne.

 

 

Jeg vil påstå at din måte å snakke på i denne tråden er mer skadelig enn noen annens, Gabriel. Du snakker ikke til oss, du snakker mot oss. Jeg tror du bare polariserer ytterligere. Du fremstår som veldig nedverdigende moralpoliti som kun er her for å stemple oss. Rasisme, islamofob... Hørt det før. Mtp. hva du vil oppnå tror jeg du skyter deg selv ganske hardt i foten med den holdningen din. Du tror det er greit fordi du mener vi gjør det samme, men du må forstå at det nødvendigvis er helt andre grunner til det, som jeg har prøvd å forklare deg.

 

Det er ingen i denne tråden som faktisk er rasister. Uansett hvor mange ganger du slenger rundt deg med det begrepet. Om du faktisk mener det er du en ganske dårlig menneskekjenner, men det tror jeg ikke du gjør. Rasisme er en utrolig irrasjonell og hatsk ideologi. Det er ingen her som faktisk hater muslimer, eller innvandrere. Jeg har selv gode muslimske venner og de de mest åpne og imøtekommende menneskene jeg kjenner. Utrolig bra folk.

 

 

Det var en interessant debatt i høst mellom danske og svenske politikere ang. flyktningkrisen. Det er fascinerende å se hvordan våre to ellers så like naboland er helt ulike politisk i forhold til flyktninger og innvandring. Danskene er opptatt av å ta vare på sitt eget ve og vel i første omgang, og vil ikke ta imot så mange som Sverige. De mener det kan skape sosiale og kulturelle utfordringer, også for fremtiden. Svenskene derimot, tenker ikke på det. Det er faktisk påfallende hvor lite de virker å bry seg om det, og hvor langt de går i å kalle mindre liberal flytkningpolitikk for rasistisk. Europa er gjennsomsyret av rasisme. De svenske politikerene snakker som om de er fra en annen verden. Spørsmål om integrering, kulturforskjeller, sosial uro osv. blir ikke besvart. De vil kune snakke om medmenneskelighet, fremmedrykt og prøver å spille på følelser. Det er ganske utrolig å høre på.

 

Det er forfriskende å høre de danske politikerene snakke, og hvor åpen dialog de virker å ha. En får liksom på følelsen av at alle sider slipper til der, skikkelig. Helt ulikt fra hvordan den svenske debatten fremstår.

 

For meg, Gabriel, virker det som om du tilhører dette politisk korrekte establissementet som ligner det svenske. Du ville stemt på disse politikerene. Du representer denne siden både i hjertet og måte å debattere på. Jeg synes det er provoserende og svært naivt i en så viktig sak som islamiseringen av Norge. Spesielt mtp. at det ene valget vil være irreversibelt.

 

Du får fortsette å hyle om rasisme og islamofobi her og i ulika fora. Det sitter mange ekle hvite menn som meg rundt omkring i div. kjellerleiligheter. Og det blir stadig fler. Snart er disse begrepene så utvannet at det er ingen som bryr seg lengre.

Endret av Eirik554
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som jeg skrev i post #54 tror jeg vi alle er rasister i en eller annen grad (meg selv inkludert). Det jeg påpekte er at enkelte må benytte den svært snevre definisjonen i snl.no for kunne benekte at de selv er rasister. Og jeg mener det er uærlig. Vel, mer enn uærlig, det er patetisk.

 

Nå er ikke du den verste jeg har kommet over i disse debattene. Du uttrykker deg i det minste ganske greit, men når du også tar opp "Men det kan en vel ikke si i det her jævla landet?" kortet. Så ser det ikke ut som heller du evner å se hvor grensen går. Dere har nok blitt blinde for det. Om det er sant eller ikke evner dere ikke lenger å se sak for sak. Selv om en på "deres" side klarer å lire av seg setninger som hadde fått Hitler til å rødme, så strømmer dere likevel til demmes forsvar (Ingen debatt om rasisme er komplett uten litt Hitling ;) ). Der har dere en jobb med litt selvmoderasjon, så vi andre kan slippe å måtte "trekke kortet" i hver eneste jævla tråd..

 

Når det gjelder min tone i disse trådene så er du inne på rett spor. Jeg har forsøkt den snillere varianten før. Resultatet er at man blir sett på som typisk "lilla skjerf sosionom med fotform-sko". Og stakkars lille naive oss som ikke forstår noenting. Og det har videre gått opp for meg at det er fånyttes å diskutere med de verste i disse trådene. De er like fanatiske som muslimene de er så redde for. Dette er mennesker som jeg har valgt å ikke snakke hverken til, eller mot, men ned til. Hvorfor? Fordi det er siste mulighet for å nå frem. hvis de kan skamme seg bare et millisekund, og spørre seg selv: "Hva faen var det jeg nettopp klarte å lire av meg?" så er det kanskje fremdeles håp.. Skudd i foten kanskje ja, men bedre det enn i hodet..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var en interessant artikkel, ganske heavy, men jeg tror jeg skjønte hovedbudskapet. Og vel, det er jo en sannhet med modifikasjoner, er det ikke? Du mener det er veldig sant, jeg mener det jeg skrev er sant. Det er confirmation bias lang vei i det vi tror og ikke tror. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg gidder å skrive så mye, når jo ingen uansett.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Gabri3L: Ok du får fortsette å kalle oss "rasister" for å ikke like en ideologi som så åpenbart er farligere enn alle andre religioner. Det høres jo nesten ut som du støtter religionen Islam? Hvorfor gjør du det? Er du muslim selv? Som sagt, jeg har ingenting imot muslimer generelt, da de fleste er snille mennesker som ikke tar koranen så seriøst. Jeg jobber med flere muslimer på jobben, og er glad i de gutta. Misliker fortsatt religionen deres, men det er ikke noe jeg sier til dem.

 

Og du sier Kristendommen og Islam er bare "hver sin side av samme mynt"? Give me a break.. Hvis de to religionene er omtrent like farlige, hvorfor er det ingen som snakker om de kristne som utgjør en trussel i den siviliserte verden? Og hvorfor anses ikke kristen terror for et problem i verden disse tider? Er det like mange som dreper "i Jesu navn" som dreper for Allah og hans "profet"? Har du i det hele tatt lest koranen, vet du hva profeten av Islam stod for, og sammenlignet det med nye testamentet og Jesus sitt budskap? Og ja, kristendommen er basert på nye testamentet, ikke gamle. Tror det er på tide du lærer litt om hva kristendommen egentlig handler om. Jesus levde som en fredfull og god mann som forkynte nåde, tilgivelse og nestekjærlighet. Han var ikke en pedofilsk kriger som ville kapre verden gjennom krig og terror.

 

Så den sammenligningen der må du lengre ut på jordet med. Og du kan ta med deg denne  :rofl:  og "ta deg en bolle"!  

 

Og jeg er på mange av ateistenes side når det gjelder dette. Islam er en trussel for den vestlige verden. De fleste muslimer er ikke terrorister, men de fleste terroriste er, desverre, muslimer. Er helt enig i at sånne som deg er en del av problemet. Du våkner vel ikke før en eller annen radikal muslim roper 'Allahu Akbar' og sprenger seg selv i luften i Oslo og tar livet av flere nordmenn.. Noe som faktisk KAN skje snart.

 

Eller så får vi se om en eller annen radikal kristen nordmann skriker 'I Jesu navn' og sprenger seg selv i luften, og tar livet av flere nordmenn. Ifølge deg Gabri3L, så er det jo "samme mynt" så det er sikkert like stor sannsynlighet for det..

 

 

 

Jeg er ikke så glad i disse muslingene som driver med Sharia lover og alt det forbanna tullet der, men kristendommen har gjennom de siste 2000 år maaaaaange liv på samvittigheten altså ! 

Men igjen,det er år 2017 og jeg lurer på når disse lettpåvirkelige selvmords allah akhbar leser en annen bok enn Koranen,f,eks en skolebok så de får lært seg att det finnes andre ting enn Allah og det tullet der.

Det er 2017 for Faen !!Ikke år 1200 etter kristus

Og de sier att vi i den vestlige verden er så opptatt av materielle ting ! Faen,de bruker jo den samme teknologien selv som mobil,data.

Disse materielle tingene er jo fy fy for de men DE bruker det.

Det er Ironi asså.

Hyklersk også.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis ikke Sverige stemmer på han så fortjener de å gå under!

Blir provosert av begge. Blir provosert av han fordi han ikke sier det viktigste. Vi må sende dem tilbake til nærlandene eller egne land, vi må ta asyl som midlertidig oppholdstillatelse og sende disse hjem når landene deres er trygge.

 

Men løsningene har ingenting med asylsøkere å gjøre. Vi kan ikke løse problemet på den måten. Måten å løse problemet på er å ta stand mot krig, altså fordømme USA sine kriger som har skapt disse utvandrerne, i tillegg til å stenge grensene våre slik at de ikke kan vandre til Europa. Vi trenger store styrker og resurser mellom Europa og Tyrkia og vi trenger store resurser i middelhavet for å stoppe flyktningene fra å komme til Europa og sende de tilbake der de kom fra.

 

Men aller viktigs er å stoppe grunnlaget for flyktninger, som jo er krig. De aller fleste flyktninger som har kommet til Europa de siste 15 årene har kommet fra USA sine konfliktsoner (Afghanistan, Iraq, Libya, Syria). Det må vi få en stopper for. Europa må rett og slett stoppe USA, fordømme USA, sanksjonere mot USA osv for å stoppe USA sine kriger som skaper alle flyktningene.

 

Å ikke være imot krig, men å tro man er barmhjertig fordi man tar imot noen titusen flyktninger er ondskap satt i system.

 

Den tetthodede kjerringa sier vi må ta ansvar for resten av verden. Ok, men vi kan ikke ta ansvar for dem i Europa. Da må vi heller ta ansvar for å hjelpe andre land å få det bedre, unngå krig,og ha en bedre global politikk hvor vi faktisk hjelper andre land.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...