Gå til innhold

Muslimer viser sitt sanne jeg når dem er blitt en majoritet.


geita_

Anbefalte innlegg

Zzzzzz. Det er folk som Gabriel som gjør at dette faktisk ER en trussel. Ingen interesse for å face virkeligheten, ingen interesse for å forstå hva islam er, hva islam står for, hvordan islam påvirker mennesker. Det eneste som trigger han er at folk uttaler seg negativt (kritisk) til andre kulturer, religioner og mennesker. Det er alt han ser. Og da spiller det ingen rolle hva de faktiske forholdene er. De som er kritiske tar feil, og de som er under kritikk skal beskyttes.

 

Og som vanlig er denne typen debbatant voldsomt nedlatende og arrogant og snakker som om opposisjonen ikke har noen sak overhodet. Selvfølgelig har vi det. Islam er raskt voksende i Norge og resten av Europa. Og det har vært en rekke negative konsekvenser knyttet til nettop dette. Vel verdt å stille seg kritisk til, vel verdt å se nærmere på.

 

Jeg har "facet" virkeligheten for lenge siden. Jeg leser faktisk aviser jeg også. Og jeg ser at vi har mye arbeid foran oss. Da er det fortvilende å se "geniene" i tråder som dette, som tror at de er de eneste som ser problemet. Og at alt de har å tilby er å uttrykke seg rasistisk og fremmedfiendtlig for å forsøke å "vekke" resten av oss. Denne tåpelige troen på at å protestere mot tingenes tilstand med disse midlene kan bidra til noenting annet enn å stigmatisere uskyldige muslimer. Jeg synes ikke jeg uttaler meg arrogant nok, når jeg kaller dere ut.

 

Nå har du "avslørt" deg selv som "islamofob" i sitatet over. I det du øyensynlig mener at det bare finnes en islam. Faktum er at de eneste som er enig med deg i det, er dine meningsfeller i tråder som dette. Og vel, "radikale" muslimer. Litt ironisk at du har mer til felles med dem enn med meg når det gjelder forståelse av islam. Og i det du ser ut til å være fornøyd med din egen forståelse av islam tenker jeg det er trygt å anta at jeg ihvertfall da må være svært godt dekket i min.

 

Men la meg spørre en selverklært ekspert på islam da: Nøyaktig hvordan mener du det hjelper den norske befolkning at det sitter en haug av innvandrerfiendtlige mennesker bak sine tastaturer og sprer hat og intoleranse på forum som dette og i hvert jævla kommentarfelt, på hver eneste sak i alle avisene? Tror du det er som i vitsetegningen der alle muslimene reiste hjem fordi Turid fra Gol skrev "Pell dere hjem, tjupakk!" på facebook siden sin? Eller er det mulig å forestille seg at de eneste dere berører er gode mennesker som blir lei seg av å lese hva dere har å dele? Mennesker som ønsker å bidra til det norske samfunn, som en del av det norske samfunn? Mennesker som ikke fortjener å bli fremstilt slik dere ønsker å se dem? 

 

Det er ihvertfall hva jeg tror, og at de dere prøver å ramme får seg en god latter..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har ordet "islamofob" en annen betydning i dagligtale enn dets etymologiske opphav kanskje forleder noen til å tro. Jeg valgte det nettopp fordi Runnymede rapporten har satt opp 8 punkter som tilkjennegir en islamofob. På den måten slapp jeg å liste dem opp her.. Før nå.. Siden du er ganske tydelig på at du ikke vil forstå:

 

The Runnymede report contrasted "open" and "closed" views of Islam, and stated that the following eight "closed" views are equated with Islamophobia:
1. Islam is seen as a monolithic bloc, static and unresponsive to change.
2. It is seen as separate and "other". It does not have values in common with other cultures, is not affected by them and does not influence them.
3. It is seen as inferior to the West. It is seen as barbaric, irrational, primitive, and sexist.
4. It is seen as violent, aggressive, threatening, supportive of terrorism, and engaged in a clash of civilizations.
5. It is seen as a political ideology, used for political or military advantage.
6. Criticisms made of "the West" by Muslims are rejected out of hand.
7. Hostility towards Islam is used to justify discriminatory practices towards Muslims and exclusion of Muslims from mainstream society.
8. Anti-Muslim hostility is seen as natural and normal.
 
Jeg lurte på å bruke et annet ord som for eksempel: "Islamfiendtlig". Men jeg fryktet at dere bare er så alt for villige til å kalle dere selv for det, med stolthet. Poenget er at det ikke ikke skal være et ord med positivt fortegn. Er du en islamofob, så er det noe du strengt tatt burde skamme deg over. At dere ikke gjør det er trist..
 
Forøvrig: 2 av 3 altså? Ikke en gang når hun jukser med tallene sier galskapens yppersteprestinne 2 av 3.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gabri3L: Ok du får fortsette å kalle oss "rasister" for å ikke like en ideologi som så åpenbart er farligere enn alle andre religioner. Det høres jo nesten ut som du støtter religionen Islam? Hvorfor gjør du det? Er du muslim selv? Som sagt, jeg har ingenting imot muslimer generelt, da de fleste er snille mennesker som ikke tar koranen så seriøst. Jeg jobber med flere muslimer på jobben, og er glad i de gutta. Misliker fortsatt religionen deres, men det er ikke noe jeg sier til dem.

Og du sier Kristendommen og Islam er bare "hver sin side av samme mynt"? Give me a break.. Hvis de to religionene er omtrent like farlige, hvorfor er det ingen som snakker om de kristne som utgjør en trussel i den siviliserte verden? Og hvorfor anses ikke kristen terror for et problem i verden disse tider? Er det like mange som dreper "i Jesu navn" som dreper for Allah og hans "profet"? Har du i det hele tatt lest koranen, vet du hva profeten av Islam stod for, og sammenlignet det med nye testamentet og Jesus sitt budskap? Og ja, kristendommen er basert på nye testamentet, ikke gamle. Tror det er på tide du lærer litt om hva kristendommen egentlig handler om. Jesus levde som en fredfull og god mann som forkynte nåde, tilgivelse og nestekjærlighet. Han var ikke en pedofilsk kriger som ville kapre verden gjennom krig og terror.

Så den sammenligningen der må du lengre ut på jordet med. Og du kan ta med deg denne  :rofl:  og "ta deg en bolle"!  

Og jeg er på mange av ateistenes side når det gjelder dette. Islam er en trussel for den vestlige verden. De fleste muslimer er ikke terrorister, men de fleste terroriste er, desverre, muslimer. Er helt enig i at sånne som deg er en del av problemet. Du våkner vel ikke før en eller annen radikal muslim roper 'Allahu Akbar' og sprenger seg selv i luften i Oslo og tar livet av flere nordmenn.. Noe som faktisk KAN skje snart.

Eller så får vi se om en eller annen radikal kristen nordmann skriker 'I Jesu navn' og sprenger seg selv i luften, og tar livet av flere nordmenn. Ifølge deg Gabri3L, så er det jo "samme mynt" så det er sikkert like stor sannsynlighet for det..


 

Endret av Cou10nho
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg hadde vel akkurat samme erfaring sist personlig men det gjør ikke at jeg er blind og uaffektert av det som rammer andre nordmenn og andre europeere. Du og dine meningsfeller må vel oppleve noe personlig før du bryr deg om hva som skjer.

 

Jepp. Jeg tror vi skal vente på at noe skal skje med meg personlig, for her så har jeg kommet godt overens med både ikke-vestlige innvandrere og arbeidsinnvandrere fra Europa. Med andre ord så tror jeg ikke vi skal anslå denne debatten som ferdig med det første.

 

Kanskje du også må oppleve ting litt personlig. Jeg tror nemlig du lider litt av bok-definisjonen av xenofobi, noe jeg merker spesielt godt i din grove generalisering av innvandrere, noe som bare forteller meg at du ikke har peiling på hva/hvem en innvandrer er.

Ikke bare er du så desillusjonert at du venter på at en innvandrer skal gjøre meg noe vondt, men du har også baller til å kalle mine venner og bekjente for voldtektsmenn. Det må være slitsomt å være så paranoid og sint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Cou10nho

 

Jeg mener at folk som uttaler seg rasistisk/islamofobisk/fiendtlig må tåle å høre det. Du som tror du er en "god kristen" burde se på selskapet du holder deg med her i tråden, og skamme deg.

 

Islam er på ingen måte den farligste "ideologien" som finnes. Om det er en religion som er det, så er det i så fall kristendommen. Ingen President i USA's historie er valgt uten støtte fra de kristne partiene. Og Presidenten sverges inn med blant annet ordene "one nation under god". Om Egypt, Afghanistan, Pakistan osv. er muslimske nasjoner, så er USA tilsvarende en kristen nasjon. Og det finnes ingen større eksportør av død over uskyldige enn USA i vår tid: Civilian casualties in the war in AfghanistanCasualties of the Iraq War.

 

De som ikke skjønner at det er en haug av berettiget forbannede muslimer nede i midtøsten etter USAs herjinger i regionen siden den kalde krigen. Men heller sier det er noe galt med islam som forklaring, de eier ikke gangsyn. Selv etter 100 tusenvis av sivile dødsfall i regionen kunne PewResearchCenter melde at på verdensbasis var i prosent flere muslimer som var tilhengere av fredelige midler enn kristne. Det er ganske utrolig..

 

Men bare for å adressere din misstanke om min islam forbindelse først som sist. Nei, jeg er ikke muslim. Og som religion synes jeg islam er akkurat like patetisk som kristendom og jødedom. Samme mynt altså. Kristendom er ikke noe mer enn en revisjon av jødedommen, og islam likeså en revisjon av kristendommen. Men det er alt sammen eventyr med samme kilde. Jeg har imidlertid mer respekt for noen som vokser opp i fattigdom i midtøsten og tror på Allah, enn en som vokser opp i "rikdom" med godt skoletilbud som bestemmer seg for at: "Næh, jeg tror det var Jahve som skapte alt."

 

Ellers kan jeg fortelle at jeg vokste opp som kristen, grunnen til at jeg ikke er det lenger, er at jeg leste bibelen fra begynnelse til slutt. Og som ung hadde jeg god nok hukommelse til å huske mange av stedene der bibelen motsa seg selv. Jeg misstenker at jeg nå bokstavelig talt har glemt mer av kristendommen enn hva du har lært. Jesus var sikkert en fin fyr han, men ettersom Jahve ikke eksisterer, kan jo faren umulig ha vært gud. Jesus var rett og slett bare en av hundrevis om ikke tusenvis av messias'er som raste rundt i regionen og forkynte Buddhisme mens han klaget på romerne. Og bare sånn på tampen; du er klar over at Apokryfene angir "jomfru" Maria som 12 år gammel når hun ble forlovet med 90 år gamle Josef? Bare sånn apropos pedofili og glasshus. Og forøvrig finnes det flere kilder som angir Aishas alder til 19 år når ekteskapet ble inngått. Ikke at det har noe å si, vår moral kan uansett ikke brukes overfor folk som levde i en annen verden for 1400 år siden, eller 2000 for den saks skyld.

 

Når det gjelder faren for selvmordsbombere i Norge er jeg redd du har rett. Om en kristen nordmann kan få seg til å myrde barn med maskingevær. Så er det klart at en muslim av noe slag kan få det for seg at en bombevest er en god ide. Dette er en del av den verden vi lever i dessverre. Spørsmålet er, når man sitter med denne kunnskapen. Skal man forsøke å gjøre verden til en bedre plass. Eller skal man sette seg bak tastaturet og spre hat og islamofobi?

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har "facet" virkeligheten for lenge siden. Jeg leser faktisk aviser jeg også. Og jeg ser at vi har mye arbeid foran oss. Da er det fortvilende å se "geniene" i tråder som dette, som tror at de er de eneste som ser problemet. Og at alt de har å tilby er å uttrykke seg rasistisk og fremmedfiendtlig for å forsøke å "vekke" resten av oss. Denne tåpelige troen på at å protestere mot tingenes tilstand med disse midlene kan bidra til noenting annet enn å stigmatisere uskyldige muslimer. Jeg synes ikke jeg uttaler meg arrogant nok, når jeg kaller dere ut.

 

Nå har du "avslørt" deg selv som "islamofob" i sitatet over. I det du øyensynlig mener at det bare finnes en islam. Faktum er at de eneste som er enig med deg i det, er dine meningsfeller i tråder som dette. Og vel, "radikale" muslimer. Litt ironisk at du har mer til felles med dem enn med meg når det gjelder forståelse av islam. Og i det du ser ut til å være fornøyd med din egen forståelse av islam tenker jeg det er trygt å anta at jeg ihvertfall da må være svært godt dekket i min.

 

Men la meg spørre en selverklært ekspert på islam da: Nøyaktig hvordan mener du det hjelper den norske befolkning at det sitter en haug av innvandrerfiendtlige mennesker bak sine tastaturer og sprer hat og intoleranse på forum som dette og i hvert jævla kommentarfelt, på hver eneste sak i alle avisene? Tror du det er som i vitsetegningen der alle muslimene reiste hjem fordi Turid fra Gol skrev "Pell dere hjem, tjupakk!" på facebook siden sin? Eller er det mulig å forestille seg at de eneste dere berører er gode mennesker som blir lei seg av å lese hva dere har å dele? Mennesker som ønsker å bidra til det norske samfunn, som en del av det norske samfunn? Mennesker som ikke fortjener å bli fremstilt slik dere ønsker å se dem? 

 

Det er ihvertfall hva jeg tror, og at de dere prøver å ramme får seg en god latter..

 

Vel, hvis man ikke lager litt røre får man vel heller ingen reaksjon. En må provosere litt. Og det er kanskje her du misstolker mange innlegg for å bare være rasisme, fremmedfiendtlighet, hat osv. I virkeligheten er det bare provokatører og et utrykk for frustrasjon.

 

Litt av poenget i akkurat denne type sak er jo nettop at det er en konsensus/politisk korrekthet, som gjør at "debatten" er helt skjev fra starten av. Derfor føler folk at de må ty til "ufine" midler for å bli hørt. Folk vet de blir stemplet som islamofober og rasister når de kritiserer islam, uansett hvordan de utrykker seg. Hvorfor skal de da holde igjen? Folk blir lei og gir litt eff.

 

Nå er jeg faktisk ikke særlig bekymret for at muslimene føler seg stigmatisert pga. ufine kommentarer her og der. Jeg tror de ser kommentarene for hva de er, sannsynligvis bedre enn deg. De klarer og sette seg inn i vår situasjon også. De vet at islam ikke bare er fryd og gammen. Derfor er div. rasistiske og grove kommentarer et ganske naturlig produkt i et land med et såpass ensidig debattklima. Vi vet jo hvertfall det nå..

 

Du er sikkert uenig her. Du synes det folk lirer av seg er ignorant og ekstremt hatsk mot andre mennesker. Men du vet faktisk ingenting om hvordan de oppfatter det. Du bare gjetter. La dem snakke sin egen sak. Hvis de blir støtt kan de jo si fra selv? Du er jo ikke muslim engang, er du vel? Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du gidder.. Ønsker du faktisk sharia eller blir du bare provosert?

 

Jeg vil nå heller påstå at det er større stigma til det å være FRPer. Å være muslim er stuerent. Å stemme FRP er det ikke. Du skal være litt tøff hvis du kommer frem som FRPer i en god del miljøer. Og det er utrolig synd og uheldig for debatten, og kanskje en del av grunnen til at det kun er i kommentarfeltet du finner "oss".

 

 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Seriøst? Rimelig provoserende gruppe disse "British First" også... Tenk dere om det hadde vært omvendt og noen kom og viftet med koranen i fjeset ditt og fortalte deg at du ikke hadde noe der å gjøre, nedlatende og iført "uniform"... 

 

Jeg er for en debatt, men det må da være mulig å være saklig og ikke drive med all denne skremselspropagandaen? De stadig mer utbredte fiendtlige holdningene hos det norske folk er skremmende.

 

Om du så videoen over så er det jo nettopp det de gjør.De kaller en Dame skitten fordi hun ikke går heldekkende og hetser en homofil i England.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi. Muslimer har ikke noen erfaring med demokrati, humanisme, menneskerettigheter, og forstår ikke prinsippialitet rundt frihet, ytringsfrihet, sekulærisme osv. De er dermed en fare for samfunnet vårt. Og jo fler de blir, jo verre blir det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi. Muslimer har ikke noen erfaring med demokrati, humanisme, menneskerettigheter, og forstår ikke prinsippialitet rundt frihet, ytringsfrihet, sekulærisme osv. De er dermed en fare for samfunnet vårt. Og jo fler de blir, jo verre blir det.

 

Jammen for pokker, hvorfor har du ikke skrevet dette før. Nå forstår jeg endelig; du mener muslimer er omtrent som apekatter, ikke sant?

 

Merkelig at de aller fleste muslimer er tilhengere av demokrati da, i denne "totalitære" ideologien, det er vel bare fordi de ikke har noen erfaring med det? Og ingen erfaring med humanisme? Nå må du gi deg, islam har krav til tiende, bare at i islams tilfelle skal pengene gå til fattige og trengende, i stedet for til presteskapet. Menneskerettigheter? Virkelig? Tror du Daesh og liknende er islam? De fleste muslimer i verden frykter ekstremisme i en eller annen form, i hovedsak muslimsk men også kristen.

 

Kan ikke du være så snill å skaffe deg litt peiling snart?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Viktig å peke så mye som mulig på kristendommen, for å avlede fokuset fra problemene med Islam.. :)

Ser ikke poenget med å diskutere mer med deg Gabri3L, men håper du en dag våkner.


Og forresten sa jeg aldri at jeg er en bra kristen; jeg er en elendig kristen, en synder. Men jeg innser det hvertfall. Og forøvrig tror jeg ikke Bibelen er helt og fullt Guds ord, mye menneskepåvirket. Men det Jesus gjorde for 2000 år siden har jeg fortsatt troa på.

Endret av Cou10nho
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi. Muslimer har ikke noen erfaring med demokrati, humanisme, menneskerettigheter, og forstår ikke prinsippialitet rundt frihet, ytringsfrihet, sekulærisme osv. De er dermed en fare for samfunnet vårt. Og jo fler de blir, jo verre blir det.

 

Jammen for pokker, hvorfor har du ikke skrevet dette før. Nå forstår jeg endelig; du mener muslimer er omtrent som apekatter, ikke sant?

 

Merkelig at de aller fleste muslimer er tilhengere av demokrati da, i denne "totalitære" ideologien, det er vel bare fordi de ikke har noen erfaring med det? Og ingen erfaring med humanisme? Nå må du gi deg, islam har krav til tiende, bare at i islams tilfelle skal pengene gå til fattige og trengende, i stedet for til presteskapet. Menneskerettigheter? Virkelig? Tror du Daesh og liknende er islam? De fleste muslimer i verden frykter ekstremisme i en eller annen form, i hovedsak muslimsk men også kristen.

 

Kan ikke du være så snill å skaffe deg litt peiling snart?

 

 

Islamsk Stat er like fullt Islam som alle andre. Det er ingen som kan nekte noen å ta del i en religion. Islamsk Stat tolker koranen på den mest nøyaktige måten - ordrett i tråd med Mohammeds ønsker og instruksjoner.

 

65% av vestlige muslimer er tilhengere av sharia. Du sier rundt halvparten er tilhengere av demokrati. Hvor godt tror du de to tingene kommer overens? Og kan du nevne et islamsk demokrati for meg?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi.

 

Merkelig at de aller fleste muslimer er tilhengere av demokrati da,

 

Leste stort sett alt i den undersøkelsen du linket til og mye peker mot at islam faktisk er en politisk ideologi. Den undersøkelsen støtter ikke dine argumenter godt, den støtter faktisk "den andre siden" akkurat like mye.

 

Takk for en ganske så god latter :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Vel, hvis man ikke lager litt røre får man vel heller ingen reaksjon. En må provosere litt. Og det er kanskje her du misstolker mange innlegg for å bare være rasisme, fremmedfiendtlighet, hat osv. I virkeligheten er det bare provokatører og et utrykk for frustrasjon.

 

Litt av poenget i akkurat denne type sak er jo nettop at det er en konsensus/politisk korrekthet, som gjør at "debatten" er helt skjev fra starten av. Derfor føler folk at de må ty til "ufine" midler for å bli hørt. Folk vet de blir stemplet som islamofober og rasister når de kritiserer islam, uansett hvordan de utrykker seg. Hvorfor skal de da holde igjen? Folk blir lei og gir litt eff.

 

Nå er jeg faktisk ikke særlig bekymret for at muslimene føler seg stigmatisert pga. ufine kommentarer her og der. Jeg tror de ser kommentarene for hva de er, sannsynligvis bedre enn deg. De klarer og sette seg inn i vår situasjon også. De vet at islam ikke bare er fryd og gammen. Derfor er div. rasistiske og grove kommentarer et ganske naturlig produkt i et land med et såpass ensidig debattklima. Vi vet jo hvertfall det nå..

 

Du er sikkert uenig her. Du synes det folk lirer av seg er ignorant og ekstremt hatsk mot andre mennesker. Men du vet faktisk ingenting om hvordan de oppfatter det. Du bare gjetter. La dem snakke sin egen sak. Hvis de blir støtt kan de jo si fra selv? Du er jo ikke muslim engang, er du vel? Jeg skjønner bare ikke helt hvorfor du gidder.. Ønsker du faktisk sharia eller blir du bare provosert?

 

Jeg vil nå heller påstå at det er større stigma til det å være FRPer. Å være muslim er stuerent. Å stemme FRP er det ikke. Du skal være litt tøff hvis du kommer frem som FRPer i en god del miljøer. Og det er utrolig synd og uheldig for debatten, og kanskje en del av grunnen til at det kun er i kommentarfeltet du finner "oss".

 

 

Nå ser du hva som skjer når man legitimerer denne måten å snakke på. Det første Misantrope gjør er å poste et islamofobisk innlegg som han mest sannsynligvis har diktert med ræva. Eller er han bare en "mistolket" provokatør som må få ut litt harmløs frustrasjon?

 

Jeg er enig i at PK kan ta overhånd innimellom. Men det er åpenbart at de fleste i disse trådene ikke har den minste ide om hvor grensen går.

 

Det er overhodet ikke noe problem å snakke om problemene med islam og integrering, uten å måtte ty til nedsettende bemerkninger om hele islam. De som syter om "PK mafiaen" er de som bidrar mest til at det ikke kan komme videre. Hva er verst egentlig? Å omtale folk med for mye respekt, eller for lite?

 

Jeg tror også muslimer flest klarer å ta kommentarene i kommentarfeltene i aviser for hva de er: Hjerne diaré fra munnpustende rasister som tror at de er anonyme. Men jeg opplever det som utrolig kjipt å lese kommentarfeltene likevel, fordi det virker som det blir flere og flere av disse rasshølene. Og jeg kan bare forestille meg åssen det må være for muslimer å se det samme. Men ikke bare ser de det i kommentarfeltene, de får føle det på kroppen også.

 

Når det gjelder din tilhørighet til FRP må jeg jo innrømme det ikke overrasker. Men det er forskjell på FRP'ere også. Det er de som tror på partiprogrammet, og jeg kan innrømme, hadde jeg gjort det, så kunne jeg vært "frepper" selv om du kan tro det?! I programmet står det faktisk en del fornuftig. Men det er ingen som har grunn til å tro på pauseklovner som Sandberg, og kristenfundamentalister som Listhaug, nøyaktig hva som feiler Tybring tror jeg det kan skrives psykologisk avhandling om. Og jeg tør ikke tenke på hva slags mennesker det er som ligger i kø bak dem. Så nei, jeg må nok bare kondolere. Norge trenger et opposisjonsparti som FRP, bare synd med lederne i FRP. FRP er forøvrig det minst demokratiske partiet vi har. Det innrømmer de selv i det de igjen og igjen har inntatt offer rollen: "Alle er i mot oss!". Og det er poenget, "alle" er kanskje ikke enige om alt, men de fleste er enige i at FRP er feil. Eller har ihvertfall vært det til nå. Jeg gruer meg til neste valg med FRP fullt av innvandrere i seilene. Folks frykt er en potent motivator..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Islam er ikke bare en religion som de fleste tenker på religioner - det er en totalitær politisk ideologi.

 

Merkelig at de aller fleste muslimer er tilhengere av demokrati da,

 

Leste stort sett alt i den undersøkelsen du linket til og mye peker mot at islam faktisk er en politisk ideologi. Den undersøkelsen støtter ikke dine argumenter godt, den støtter faktisk "den andre siden" akkurat like mye.

 

Takk for en ganske så god latter :)

 

 

Vel bekomme.

 

Jeg er klar over at der er flere problemer som er svært problematiske med islam som de aller fleste muslimer er enige i. Homofili for eksempel. Utrolig mange muslimer over hele verden er enige i at homofili er galt. Og det er bekymringsverdig. Men problemet er ikke hva folk synes om homofile i like stor grad som hva de foretar seg overfor dem. Og la meg forsikre deg om at jeg har sett en del homofobe nordmenn i min tid. Så muslimer er ikke akkurat alene. Og jeg synes kanskje vi skal være littegrann mer ydmyke i forhold til hvor lang tid vi selv har brukt på å komme oss til vår plass i denne saken. Listhaug selv skrøyt av at FRP stemte mot den nye ekteskapsloven i 2009. Prøv å spør kristne om deres holdning til homofile, og se hvor mange prosent som synes det er greit med homofili. Jeg misstenker de fleste svarer ganske likt med muslimene. Det er bare det at vi vet jo at kristne er "harmløse", så da er det ikke så farlig.

 

Jeg er på ingen måte blind for at det er utfordringer knyttet til å ta imot muslimske innvandrere. Men jeg synes for øyeblikket at den økende legitimeringen av rasistiske holdninger er vårt største problem. Vi kan jobbe med muslimers holdninger kun om vi viser dem respekt og likeverd. Og integrering er en umulighet hvis skyld hviler på nordmenns skuldre, om vi ikke klarer å gjøre noe med dette..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristne er det veldig lite jeg kan gjøre med. Muslimer som har statsborgerskap også. Annet enn å gjøre det jeg kan for å forsøke å knuse det stygge livssynet deres. Men å hindre at det kommer fler... det kan vi gjøre.

Integrering fungerer ikke så lenge vi tar imot folk som bare har som motiv å utnytte velferdsstaten. Det gjelder forøvrig også arbeidsinnvandrere. 2/3 blir trygdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er på ingen måte blind for at det er utfordringer knyttet til å ta imot muslimske innvandrere. Men jeg synes for øyeblikket at den økende legitimeringen av rasistiske holdninger er vårt største problem. Vi kan jobbe med muslimers holdninger kun om vi viser dem respekt og likeverd. Og integrering er en umulighet hvis skyld hviler på nordmenns skuldre, om vi ikke klarer å gjøre noe med dette..

 

Det er ingen økende legitimering av rasistiske holdninger, det er en økende aksept for antiislamske holdninger. Respekt og likeverd går begge veier. Integrering (som ofte inkluderer holdningsendringer) er en umulighet så lenge vi tar inn altfor mange og skaper mikrosamfunn, de må være såppas spredd utover at de er helt avhengige av å ha mye kontakt med vår kultur og vårt samfunn.

 

Du henger deg for mye opp i de kvasirasistiske antiislam argumentene. Det er tonnevis av gode argument for å stoppe inntak helt, hvertfall begrense det til et absolutt minimum, kanskje 100-300 pr år. Vi vil skape mer ustabilitet ved å destabilisere vårt eget land økonomisk, vi må hjelpe folk der de er.

 

Hvilke er det forresten som klarer å komme seg hit? De som trenger det mest og er svake? De som trenger det minst og er sterke? Det er en lang og hard tur opp hit til det vakre nord.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kan det ikke være snakk om både antiislamske og rasistiske holdninger? Det er ihvertfall det jeg leser i kommentarfeltene, og flere her inne er farlig nærme ren rasisme. Folk klarer liksom bare ikke å la være å la seg rive med. Flokkdyr mentalitet som gruppetenking og konformitet er påtakelig når man ser den "interne" kommunikasjonen dem imellom. Jeg foretrekker å omtale disse ytringene som rasistiske da det er et utvetydig negativt ord. "Antiislamsk" er noe jeg tenker enkelte folk her med stolthet vil kalle seg selv. Da blir det et lite potent ord å bruke..

 

Du Belphegor klarer (ihvertfall til nå) såvidt jeg kan se, fint å holde deg innenfor anstendighetens grenser når du snakker om flyktningene. Hvorfor er det så vanskelig for andre?

 

Jeg er overhodet ikke negativ til å stenge grensen for innvandring i en eller annen form, om det kommer til det punktet at vi ikke har noe annet valg. Så lenge vi har oppfylt våre plikter i henhold til flyktningekonvensjonen. Men ser du forskjellen i det at jeg klarer å si noe slikt uten å måtte lire av meg en hel haug om hvor mindreverdige muslimer er? Jeg kan ikke forstå at jeg etterlyser noe mer enn det av resten her på forumet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...