Gå til innhold

Muslimer viser sitt sanne jeg når dem er blitt en majoritet.


geita_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det morsomme er at mange av disse islamkritikerne ville blitt kalt "høyre ekstremister" hvis de hadde involvert seg i politikken, selv om de i hovedsak er ganske sentrumsorientert.

 

Og venstresiden elsker islam - som er den mest høyreekstreme konservative ideologien som finnes i vesten i dag. Hadde muslimer vært hvite i huden er det ingen grense for hvordan venstresiden hadde behandlet dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Seriøst? Rimelig provoserende gruppe disse "British First" også... Tenk dere om det hadde vært omvendt og noen kom og viftet med koranen i fjeset ditt og fortalte deg at du ikke hadde noe der å gjøre, nedlatende og iført "uniform"... 

 

Jeg er for en debatt, men det må da være mulig å være saklig og ikke drive med all denne skremselspropagandaen? De stadig mer utbredte fiendtlige holdningene hos det norske folk er skremmende.

 

 

Er vel ikke skremselspropaganda når det er fakta? Eller var disse muslimene skuespillere, betalt av Britain First?

Selv om det var provoserende er det ikke innafor å reagere med vold og trusler.

Faktum er at muslimer flest er ekstremister. Det finnes ikke noen moderat majoritet. Og derfor kan vi heller ikke leve sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Herregud, enda en av disse trådene.. Blir dere ikke lei av lukta?..

 

Hva er det vi liksom skal få ut av videoen i første post? En gjeng med uniformerte munnpustende skinheads som kun mangler et hvitt laken om de skulle vært helt ærlige i sin fremstilling av seg selv. Oppsøker muslimer med svære kors og messer slagord. Jeg er hverken mørkhudet, Engelsk eller muslim. Men de rasshølene der klarer faktisk å provosere meg selv over kanalen og over hit til Norge. Men lokalbefolkningen der skal altså ikke ha lov til å bli provosert? Å svare igjen med samme mynt?

 

Hvis dere er så redd for religiøse fanatikere, hva med å begynne her hjemme først heller? Hos oss sitter jo faen meg galskapen i regjeringen allerede. Prøver å styre landet fra bak et kors med 2000 år gamle ideer. Ta tak for all del, men begynn i det minste i riktig ende!

Lenke til kommentar

Herregud, enda en av disse trådene.. Blir dere ikke lei av lukta?..

 

Hva er det vi liksom skal få ut av videoen i første post? En gjeng med uniformerte munnpustende skinheads som kun mangler et hvitt laken om de skulle vært helt ærlige i sin fremstilling av seg selv. Oppsøker muslimer med svære kors og messer slagord. Jeg er hverken mørkhudet, Engelsk eller muslim. Men de rasshølene der klarer faktisk å provosere meg selv over kanalen og over hit til Norge. Men lokalbefolkningen der skal altså ikke ha lov til å bli provosert? Å svare igjen med samme mynt?

 

Hvis dere er så redd for religiøse fanatikere, hva med å begynne her hjemme først heller? Hos oss sitter jo faen meg galskapen i regjeringen allerede. Prøver å styre landet fra bak et kors med 2000 år gamle ideer. Ta tak for all del, men begynn i det minste i riktig ende!

 

missed-the-point.png

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En igjengående trend i disse trådene er at de som er mest positive til selve tråden også mangler grunnleggende språkforståelse. Både ironi og sarkasme går ofte rett over hodet på disse. Skjønt ironi og sarkasme er kanskje så komplisert at det er jeg som er dum som tror dere skal forstå det.

 

La meg prøve å ta dette med teskje i stedet da, ved hjelp av et eksempel:

 

En kvinne som aldri har vært utro i hele sitt liv blir likevel beskyldt av typen sin for å være utro. En krangel oppstår, og til slutt blir kvinnen så forbannet at hun "innrømmer" å ha pult hele vennekretsen, alle i familien (inkludert moren), og samtlige kolleger av typen. Det er åpenbart ikke sant, og som sagt har kvinnen i dette eksempelet aldri vært utro. hun sier det kun fordi hun er sinnsykt forbannet. Hun vil ta igjen på typen. Er det mulig å forstå hennes reaksjon? Og hvem er dum nok til å tro at hennes innrømmelse er sann?

 

I videoen i første post blir muslimene beskyldt for å ønske å ta over "makta" i England. Noe de gladelig "innrømmer" overfor skinhead'ene. Hvorfor innrømmer de dette? Jo, for å ta igjen. Her kommer altså KKK jr. Og deler ut fremmedfiendtlige flygeblader i nabolaget deres mens de messer slagord og bærer store kors. Budskapet er ikke til å missforstå; vi var her først, vi liker dere ikke, pell dere vekk.

 

Er det virkelig så vanskelig å forstå at denne videoen er verdiløs til å skulle bevise noenting som helst? Vel utenom at skinheads fremdeles er mindre intelligente rasshøl som gjemmer seg bak et kors om det sammenfaller med deres agenda?

 

Ser dere virkelig ikke hva slags video dette er? Om ikke passer illustrasjonen over svært godt på dere selv...

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Men lokalbefolkningen der skal altså ikke ha lov til å bli provosert?

 

 

Det er ENGLAND de marsjerer rolig gjennom. Ikke et muslimsk land. De kan bli så provoserte de bare vil - men å skrike drapstrusler og reagere med vold er faktisk ulovlig. Jo lengre muslimer får holde på slik uten å bli stilt til ansvar - jo mer sansynelig at det oppstår borgervern som i Stockholm og Paris, og rasshøl som Britain First.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, han er ikke det, heldigvis. Han er en av få liberale som klarer å kalle en spade for en spade, selv om den er brun.

 

Så det plager deg ikke at Maher er/var en antivaxxer og en "germ theory denialist"? Eller tror GMO er helseskadelig og en konspirasjon fra Monsanto? Slike ting skriker gjøk.

 

Men nå er ikke akkurat kritisk sans den sterkeste egenskapen til innvandrerkritiske/rasister, så om konspirasjonsteorier og vaksineskepsis står sterkt hos mange av dere så er det ubetydelig om jeg prøver å kalle Bill Maher for en gjøk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nei, han er ikke det, heldigvis. Han er en av få liberale som klarer å kalle en spade for en spade, selv om den er brun.

 

Så det plager deg ikke at Maher er/var en antivaxxer og en "germ theory denialist"? Eller tror GMO er helseskadelig og en konspirasjon fra Monsanto? Slike ting skriker gjøk.

 

Men nå er ikke akkurat kritisk sans den sterkeste egenskapen til innvandrerkritiske/RASISTER, så om konspirasjonsteorier og vaksineskepsis står sterkt hos mange av dere så er det ubetydelig om jeg prøver å kalle Bill Maher for en gjøk.

 

 

Der kom det ordet igjen. Noen burde føre statistikk på hvor ofte han lirer av seg det ordet :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tenker Gavekort sitt syn på hvem som er rasister og hvem som ikke er det kommer fint frem i dette bildet.

 

 Så hvis man har svart hår, skjegg eller bart er man ikke rasist, og hvis man har pilotbriller så er man det.  :wee:

 

Det hele bunner vel i den gamle ideen om at en minoritet ikke kan være rasistisk. Det kan de selvsagt, og strengt tatt er det bare "native americans" som kan påberope seg den statusen idag. De andre gruppene på bildet er oss ikke tallmessig underlegne.

 

Så har selvsagt svarte amerikanere en historie med undertrykking, men fedrenes synder rettferdiggjør ikke rasisme i noen retning.

 

Et hvert individ, fra enhver etnisk eller annen gruppe, kan selvsagt være rasistisk. Men det har ikke med stolthet over egen opprinnelse å gjøre, men med ringeakt for andres opprinnelse. Om det er noens som helst grunn til å være stolt over å være meksikansk eller japansk eller "hvit" er en subjektiv oppfatning, som den enkelte får ha som han/hun vil. Ringeakt overfor andre basert på antatte kollektive kriterier derimot, henge ikke på greip.

 

Så vær gjerne stolt av din bakgrunn, om du føler for det, så lenge du aksepterer araberens eller japanerens rett til å være like subjektivt stolt av sin.

 

Så kan man selvsagt diskutere for og mot ulike kulturer, religioner og ideologier. Selv om det måtte støte tilhengere av disse. Man kan ikke påberope seg rasisme på vegne av en ideologi eller trosretning. (Det vil si, man kan åpenbart, men det er det som vanner ut begrepet.) Tilhengerne av de nevnte ideologier kan imidlertid bli offer for rasisme, om man mener at de som mennesker har et kollektivt særtrekk som gjør dem fortjent til ringeakt.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

 

 

Nei, han er ikke det, heldigvis. Han er en av få liberale som klarer å kalle en spade for en spade, selv om den er brun.

Så det plager deg ikke at Maher er/var en antivaxxer og en "germ theory denialist"? Eller tror GMO er helseskadelig og en konspirasjon fra Monsanto? Slike ting skriker gjøk.

 

Men nå er ikke akkurat kritisk sans den sterkeste egenskapen til innvandrerkritiske/RASISTER, så om konspirasjonsteorier og vaksineskepsis står sterkt hos mange av dere så er det ubetydelig om jeg prøver å kalle Bill Maher for en gjøk.

Der kom det ordet igjen. Noen burde føre statistikk på hvor ofte han lirer av seg det ordet :)

Nei, noen burde føre statistikk på hvor ofte folk som kritiserer islam/muslimer blir kalt rasister. :)

 

"There is only one faith who kills you or wants to kill you for drawing a bad cartoon. There is only one faith who kills you or wants to kill you for renouncing your faith." ~ Bill Maher

 

Gjør som Bill, kall en spade for det den er.

 

Og nei, selvfølgelig er ikke ALLE muslimer slik, og det er ingen som sier det heller. Men det er heller ikke poenget.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ingen er perfekte. Maher har sine åpenbare rasjonelle skavanker. Det betyr ikke at han ikke treffer blink av og til.

 

Geir :)

 

Det er derfor man tenker selv og bruker sunn fornuft. Men når du har mangel på så grunnleggende rasjonelle evner som Maher så burde det kanskje knirke noen tannhjul når han sier noe, istedet for å se på Bill Maher som en autoritet innenfor religion og liberalisme.

 

Selv en ødelagt klokke er riktig to ganger i døgnet. Det hjelper ikke når denne klokka går til å spre falske konspirasjonsteorier og hat resten av døgnet.

 

 

Jeg tenker Gavekort sitt syn på hvem som er rasister og hvem som ikke er det kommer fint frem i dette bildet.

 

*meme*

 
Jeg snakker ikke om stolthet for eget folkeslag. Jeg snakker om svertingen av andre folkeslag.
 
Når du sier at du er stolt av å være en hvit nordmann så kaller jeg deg ikke en rasist. Når flere her på forumet sier at innvandrere er voldtektsmenn så kaller jeg dere rasister.
 
Faktumet at du enda ikke har forstått hva jeg mener skremmer meg litt.
Endret av Gavekort
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...