Gå til innhold

[Løst] MacBook Pro (Starter ikke installasjon av OS X)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig restaurert meg en MacBook Pro fra rundt 2011 og kjøpt meg OS X 10.6 som jeg tenkte jeg skulle installere på den, men finner ikke ut hvordan jeg får Bootet opp og installert. Prøvde t.o.m og lage en bootable USB og satt inn. MAC'en fant usb'en så jeg prøvde og boote. Apple merket viste seg, men noe mer skjedde det ikke. Skjermen ble hvit, og der står den som den har gjort i over en time nå.

Før jeg kjøpte OS X 10.6 installerte jeg Windows 10 på maskina. Kan det være noe der, at harddisken ligger inne med Windows 10? Jeg synes det er rart at jeg ikke får noen form for valg isåfall, at skjermen bare blir hvit.

Setter pris på kjapt svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, virker ikke som at noe fungerer som det "skal". Går fortsatt ikke med CMD, og maskina loader litt under Booting av OS X, så blir skjermen hvit å der står den parkert. Skjønner ingenting.

Har også prøvd med Internet Recovery, men da skjer det samme som da jeg Booter opp. Maskina loader litt, så blir skjermen hvit.

Lenke til kommentar

Sjekk her: http://appletoolbox.com/2014/09/mac-fix-white-screen/

 

Mulig det er disken som er ødelagt.

Nå føler jeg meg litt dum her, men ettersom jeg ikke kan noe med Apple, så er jeg kanskje unnskyldt!? Hehe. Kanskje ikke rart at Mac'en ikke vil starte opp en installasjon ettersom at harddisken ikke er formatert i en slags " mac/apple " format!?

 

Kan jeg gjøre dette ved å sette harddisken inn i en Windows maskin med det rette programmet?

Lenke til kommentar

 

Kanskje ikke rart at Mac'en ikke vil starte opp en installasjon ettersom at harddisken ikke er formatert i en slags " mac/apple " format!?

 

Trodde ikke dette skulle være nødvendig, men for sikkerhets skyld kan du jo sette disken i en PC og slette alle partisjonene på den (*). Da blir den som om den kom rett fra fabrikken. (Bortsett fra at den er brukt, da.) Og da er det ingenting på den som skulle forvirre Mac'en. Men hvis ikke det virker, så kan det jo hende at noe har feilet under "restaureringen".

 

edit: *) Pass på at du ikke sletter partisjon(er) på feil disk, da.

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-tDbelX

Hvis du holder inne ALT får du opp alternativ boot, og CMD+R skal gi deg Recovery mode, hvor du bl.a. kan bruke diskverktøy for å cleane disken.

Usikker på hvor bra recovery mode fungerer iom. at du ikke har noe OSX installert, men er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...