Gå til innhold

Bonuskort,trumf osv. Hva burde jeg ha ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

 

Du får ikke trumf på Mastercard nei. Faktisk får du ikke bruke trumf ved siden av engang når du betaler med Mastercard.

 

Dette gjelder vel ikke for Mastercard Debit? Handelsbanken har sagt opp sin avtale med VISA til fordel for Mastercard, og kortene fungerer på samme måte (også fått ID på baksiden)

 

 

 

 

Får trumf på MC Debit siden det er bankaxept kort. Fungerer fjell med Danske Bank som også har MC debit.

 

Vi har Trumf, Jula og Coop. 

 

Trumf: Handler for ca. 40. 000 i butikkene til Norges gruppen. Har kun ordinær trumf og ingen kredittkort. Fungerer helt ok, samtidig som en av nærbutikkene er fra norgesgruppen.

 

Liker at kontoen oppdateres jevnlig.

 

Coop: Bruker nesten ikke coop lenger. Synes det er dårlig butikker der jeg bor, lite tilbud og dårlig rabatt etter at de kuttet ned på %ene for noen år siden. Før de kuttet i medlemsutbyttet brukte vi faktisk Coop mye. 

 

Kun utbytte en gang per år passet kanskje på 70- og 80- tallet, men for dårlig i 2016. 

 

 

Jula: Opprettet konto her når vi kjøpte freser på tilbud. Helt ok tilbud, liker ikke at man blir tvunget å bruke bonussjekken. Bruker man ikke bonussjekken går en ut på dato, mao. ikke mulig å spare seg opp til noe annet.

 

Ellers har vi Statoil gullkort til bensin. Siden man ikke får mer rabatter på gullkort enn om man er Extra- kunde, har vi bestemt for å fase dette kortet ut. Det gir ikke noe merverdi utenom en kaffeavtale hvert år per fylte 1000 liter bensin. 

 

Miljøfiendtlig bonusprogram sammen med dårlig kundetilbud for gullkort gjør at dette ikke er så bra.

 

365privat: Har startet å bruke dette i større grad. 3.65% rabatt på all bensin (opptil 2000 kroner) + 30øre ekstra hos Esso.

 

Minus med 365: Cashback på klær og sko gjelder kun kles- og skobutikker. Handler man i f.eks. sportsbutikker eller Coop Obs får man ikke rabatt. Det er ikke oversikt over hvilke butikker man får cashback hos heller. Avhengig av at butikken har registrert rett forhandlerkode hos MC før man får rabatt.

 

Også et minus med dette kortet er begrensningen på 2000 i året. Handler man bensin, klær og sko for litt mer enn 54. 000 i året har man nådd bonustaket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har Trumf knyttet til de to debit-kortene jeg bruker (VISA for min brukskonto og BankAxept for felles/matkonto), slik at poeng registreres automatisk når jeg er i butikken.

 

De to nærmeste dagligvarebutikkene våre er Meny og Kiwi, så 90% av all dagligvarehandel skjer her.

Lenke til kommentar

 

Stemmer det. Registrerer trumf-kortet først, og betaler deretter med mitt Ya-bank kredittkort som gir 4% bonus på dagligvare. Da blir det 5% rabatt til sammen.

 

 

Siden Ya-bank kredittkortet har BankAxept kan du koble det til Trumf-kontoen. Bruk kontonummeret til kredittkortet. Da slipper du å vise Trumf-kortet først, registreringen går automatisk. Veldig praktisk.

Coop har noen greie medlemstilbud innimellom. Mastercardet til Coop kan ikke knyttes til Ya-bank sitt kort, så da må man først skanne Coop Mastercard, for så å betale med Ya-bank kredittkort?

Lenke til kommentar

 

 

Stemmer det. Registrerer trumf-kortet først, og betaler deretter med mitt Ya-bank kredittkort som gir 4% bonus på dagligvare. Da blir det 5% rabatt til sammen.

 

Siden Ya-bank kredittkortet har BankAxept kan du koble det til Trumf-kontoen. Bruk kontonummeret til kredittkortet. Da slipper du å vise Trumf-kortet først, registreringen går automatisk. Veldig praktisk.

Coop har noen greie medlemstilbud innimellom. Mastercardet til Coop kan ikke knyttes til Ya-bank sitt kort, så da må man først skanne Coop Mastercard, for så å betale med Ya-bank kredittkort?

 

 

Ja. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...