Gå til innhold

Imam: - Muslimske barn bør ikke gå i bursdagsselskap


Anbefalte innlegg

Han bør være glad for at nordmenn flest ikke er kristne da, for det hadde ikke vært i vår religion å slippe ham inn i landet.

Er ikke sikkert det hadde blitt noen bursdag da heller, mange kristne i dette landet feirer ikke bursdag og barna deres får kanskje ikke lov til å ta del i andres feiringer heller. Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange ting som ikke er beskrevet i islams bøker. Betyr det at muslimske barn ikke bør delta i feiringen av 17. mai?

 

 

 

 

Der ble jeg plutselig mektig imponert, takk for linken :)

 

 

ORDFØRER: Kristiansand-ordfører Harald Furre (H) vil vurdere å inkalle imam Abdikadir Yussuf Mahamed til et møte. - Jeg synes dette var et veldig spesielt og uklokt utspill. Det er viktig at barn i Norge blir del av norske samfunnet og får akseptere de tradisjonene vi har. Vi skal ikke forvente at noen endrer den religionen de har, men at de deltar i det norske fellesskapet er en selvfølge, sier Furre til Dagbladet

 

 

Vet ikke om jeg er spesielt begeistret for at man skal måtte inn til "irettesettelse" fordi man ikke har A4-meninger.  :hmm:  (jeg skjønner det er godt ment, men den type "voksenopplæringen" får de evt. ta innad i menigheten vel?)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Der ble jeg plutselig mektig imponert, takk for linken :)

 

 

ORDFØRER: Kristiansand-ordfører Harald Furre (H) vil vurdere å inkalle imam Abdikadir Yussuf Mahamed til et møte. - Jeg synes dette var et veldig spesielt og uklokt utspill. Det er viktig at barn i Norge blir del av norske samfunnet og får akseptere de tradisjonene vi har. Vi skal ikke forvente at noen endrer den religionen de har, men at de deltar i det norske fellesskapet er en selvfølge, sier Furre til Dagbladet

 

EndeFøkkingsLi noen med baller!

Lenke til kommentar

Tja, vi har jo disse voldtektskursene da så hvorfor ikke? Er det feil at en ordfører går ut med en mening (god synes jeg) i media, men når en imamfyr gjør det så er det greit? Han burde ikke kalle ham inn til møte, men ta seg en tur ned i moskeèn og be ham ta seg en bolle er på sin plass. Ordføreren representerer jo folket og jeg tror de fleste synes bursdager er fint.

 

Edit; Kom et svar mellom her, dette var svar til Mr.M :)

Endret av Belphegor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er mange ting som ikke er beskrevet i islams bøker. Betyr det at muslimske barn ikke bør delta i feiringen av 17. mai?

 

 

 

 

Der ble jeg plutselig mektig imponert, takk for linken :)

 

 

ORDFØRER: Kristiansand-ordfører Harald Furre (H) vil vurdere å inkalle imam Abdikadir Yussuf Mahamed til et møte. - Jeg synes dette var et veldig spesielt og uklokt utspill. Det er viktig at barn i Norge blir del av norske samfunnet og får akseptere de tradisjonene vi har. Vi skal ikke forvente at noen endrer den religionen de har, men at de deltar i det norske fellesskapet er en selvfølge, sier Furre til Dagbladet

 

 

Vet ikke om jeg er spesielt begeistret for at man skal måtte inn til "irettesettelse" fordi man ikke har A4-meninger.  :hmm:  (jeg skjønner det er godt ment, men den type "voksenopplæringen" får de evt. ta innad i menigheten vel?)

 

 

Syntes det er utvilsomt på plass å få fortalt disse mørkemenn hvor skapet står her i Norge når det kommer til segregering av barn utifra tro. Vi kan ikke ta noen sjanser med disse mullaene, de har fått alt for mye spillerom og agendaen deres er destruktiv for alle, også norske muslimer. Vi kan ikke hindre ham i å mene dette, men vi kan veldig klart og tydelig fortelle ham om akkurat hva som forventes av en religiøs leder når man uttaler seg i det offentlige rom. Det er vi som må og skal sette premissene her.

Lenke til kommentar

Forøvrig handler ikke dette om at man ikke har lov å ha det gøy. Det er mer med tradisjon og skikker å gjør.  Muslimer legger større vekt på forskjellige religiøse merkedager (Eid, Ramadan, etc) og samle seg om, og mange av dem setter barna i sentrum.

 

 

 

Problemet oppstår når det skinner igjennom at det ikke er lov å ha det gøy på norskt vis med norske barn. Han er nok pro Eid feiring så det holder, kjører vel lett to dagers der uten andre hjelpemidler enn troen, det er liksom ikke det det skal stå på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Forøvrig handler ikke dette om at man ikke har lov å ha det gøy. Det er mer med tradisjon og skikker å gjør.  Muslimer legger større vekt på forskjellige religiøse merkedager (Eid, Ramadan, etc) og samle seg om, og mange av dem setter barna i sentrum.

 

 

 

Problemet oppstår når det skinner igjennom at det ikke er lov å ha det gøy på norskt vis med norske barn.

 

 

Det "skinner igjennom" slik det er fremstilt, men det han mener er vel at "personlig bursdagsfeiring" ikke er relevant hverken å arrangere selv for muslimer, eller gå i andres. Ikke noe vits å gjøre dette større enn det er.

 

Forøvrig, så er ikke feiring av personlig bursdag/barneselskap særlig gammel tradisjon her til lands heller tror jeg. Har vel oppstått i nyere tid.

Lenke til kommentar

 

Har bursdag i det hele-tatt noe med religion å gjøre? Jeg har ihvertfall oppfattet det som en feiring helt uavhengig og uten tilknytning til religion.

Man feirer vel Bursdagen til Jesus i Jula?  :wee:

 

Stemmer det ;) Men jula er en spesifikk bursdagsfeiring og ikke sammenlignbart med bursdag forøvrig.

Lenke til kommentar

Ifølge folk på forumet så er imamen ikke ekte muslim. Når jeg siterer fra koranen eller hadith så kaller alle på forumet meg et troll. Men når en imam sier det samme så er han falsk muslim. Jeg forstår ikke norsk sosialistisk logikk :(

Nei, vi kaller deg et troll fordi du er et troll. Case in point:

 

Mine brødre og søsken. Jeg vet at dere ikke liker Islam, men det var ikke så lenge siden Europa erobret Amerika. Det er bare historien som gjentar seg. Forøvrig synes jeg at alle europeere i USA må flytte tilbake til Europa. Også må de gi landet tilbake til de innfødte indianere. Denne videoen viser europeisk erobring av Amerika.

 

Det er en menneskerett å få hjelp. Det er Norges plikt å hjelpe mennesker i nød. Det er en menneskerett at krigsflyktninger skal få norsk statsborgerskap. Det er en menneskerett å la dem få religions frihet og bygge sine moskeer.

 

Det er en menneskerett å

- Innføre formueskatt for å stjele fra de rike

- Innføre boligskatt for å stjele fra middelklassen

- Innføre arveavgift for å beskatte arv

- Innføre skatt på alt for å beskatte befolkningen ihjel.

 

Det er en menneskerett at det ikke skal finnes rike eller fattige mennesker i Norge.

Det er en menneskerett at de som jobber ikke skal få lov til å beholde sine penger.

Det skal være likhet for alle. Det skal ikke finnes fattige eller rike mennesker.

 

Derfor skal jeg stemme Arbeiderpartiet for å støtte sosialistenes religion.

Det skal ikke være forskjell på mennesker. Mennesker i Norge har ikke lov til å være rik eller fattig.

Alle skal være like og alle skal med.

 

Alle muslimer har rett på hjelp og arbeiderpartiet har 100% rett hver eneste gang.

Guden til Arbeiderpartiet hater Thomas Piketty og sosialistene har alltid rett.

http://arbeiderpartiet.no/Aktuelt/OEkonomi/Smaa-forskjeller-gir-tillit-og-vekst

 

Alle skal med. Ingen skal få lov til å tjene penger og bli rik. Ingen skal få lov til å være fattige. Likhet for alle og mer monopol til den norske stat. Lenge leve sosialismen. Lenge leve arbeiderpartiet. Likhet for alle og alle skal med.

Muslimer er vår familie. Muslimer er fredelige mennesker. Vi må følge sosialistenes ideologi og behandle dem med kjærlighet, respekt og toleranse. Jeg elsker muslimer fordi de selger god kebab og pizza. Muslimer er de beste menneskene i verden. Lenge leve arbeiderpartiet. Alle skal med :D

 

Arbeiderpartiet må ruste Norge for framtiden. Lenge leve Hitler, Mao Zedong, Ho Chi Minh, Kim Jong un, Fidel Castro, Lenin, Stalin og Hugo Chavez. Lenge leve sosialismen. Sosialismen har alltid 100% rett. Muslimer er Norges nye arbeidskraft og derfor elsker vi dem. Jeg elsker også muslimer. De er lojale mot Norge og skaper trygghet og likhet i Norges samfunn. Lenge leve arbeiderpartiet. Lenge leve den sosialistiske guden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har bursdag i det hele-tatt noe med religion å gjøre? Jeg har ihvertfall oppfattet det som en feiring helt uavhengig og uten tilknytning til religion.

Man feirer vel Bursdagen til Jesus i Jula?  :wee:

 

 

Jesus hadde ikke bursdag i desember, dette er n løgn de tidlige kirke fedre kom med fordi de ikke klarte å stoppe folk fra å feire vinterblot, eller solsnu. Leser man bibelen så står det at jesus var født når bladene falt av trærne og det er ikke i desember... Ellers er bibelen veldig uklar på når jesus ble født og om det var bevisst kan man jo lure på...  Men jul, eller vinter blot, ble feiret i nordeuropa LENGE før løgnene om jesus kom inn i bildet... Kirken har jo også kjempet også her i landet for å kalle jul for kristmesse (i england og USA har de også lykkes med dette, der heter det jo christmas... Det het yulatide i Enland og USA før...) men jesus og kristendom har ingenting med jul å gjøre, annet enn at jesus er forsøkt jugd inn i den, som i alt annet den fyren er jugd inn i...

 

 

Ingen av de jeg kjenner feirer løgnene til kristendom i jula. Ikke en eneste plastikk jesus eller engel å se, kun pynt som ikke har noe med kristendom å gjøre. Ungene omdekorerte stallen vi fikk av min kristne eks svigermor til å bli trollene under broen og pelte ut jesus myten og satte inn mer passende troll :) Jeg feirer solsnu, at det går mot varmere tider i jula samt samværet med familie og venner, god mat og godt drikke ro og fred... Jesus har jeg ikke sett snurten av siden jeg var kristen som unge..

 

Men det er en løgn som nesten ble sannhet dette med at jesus er født i jula... Enkelte tror fremdeles på dette tydeligvis, og selv om kristne vet at de er blitt løyet til feirer de fremdeles jul som om løgnen var sann... Det er liksom den store dagen bortsett fra den andre store løgnen de feirer, som den dødskulten kristendom er, nemlig jesus død i påsken...

 

 

Så nei, jul er ikke en kristen høytid for de aller fleste. På tide at folk flest blir klar over kristne løgner på dette punktet... At de har rappet en høytid som var feiret lenge før jesus kom rekanes... Merkelig egentlig hvordan kristendommen må juge om alt mulig...

Lenke til kommentar

Fyren bør snarest stille klokka 1400 år fram, samt slutte å tro på alt som

står skrevet i gamle eventyrbøker

Og slutte å tro at de påstandene han kommer med er overlegne noe som helst... For det er de ikke. Er ingenting i koranen eller i tilleggene som er overlegent noe annet, så muslimer kan slutte å tro det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornuftig fyr...

 

Er det fremdeles slik at saudi arabia "leier" ut imamer gratis til moskeer verden over, for å spre sunni/wahabisme (eller hva den rettningen heter) islam, sharia og lignende tankegods som finnes i SA? Hvorfor er det ingen som adresserer det i europa? Ser man på saudi arabia er det null og niks skille mellom dem og deash/IS, samme sinnsvake tankegangen og (vrak)tankegods og disse imamene burde vel være de første som ble tuppet ut av europa i mine øyne, da de ikke er medvirkende til nnet enn å gjøre integreringen end vanskeligere og stiller til mye faanskap... Hva disse imamene sier på TV og hva de sier i moskeen er to vidt forskjellige ting etter hva jeg har fått med meg, og jug på TV er jo muslimer kjent for, da det ikke gjør noe å juge for ikke.muslimer tydeligvis...

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...