Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Benkpress


82,5 kg 5x5 m/stopp


82,5 kg 1x9 "touch-n-go"


 


Pendlay rows


72,5 kg 5x5


 


Beinpress


127 kg 3x10


 


Dips


bw + 25 kg 2x8


 


Skråbenk hantler


24 kg (x2) x 15 + 4 + 4 + 4


 


Concentration curls


12 kg 2x10


 


Hammercurls


12 kg 1x10


 


Kommentar


Tungt i dag. Noe av grunnen er nok utdrikningslaget til godeste BenW i helgen  :rofl: Var egentlig slapp og ikke helt klar for økta. Men fikk gjennomført greit.  


Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøver meg på å laste opp en film.
Ser at jeg stoppen burde være der lengre, det føles dog lengre når jeg har den på brystet. Men kan ha noe med at jeg følte det var tungt i dag. 

 

Som dere kan se er det ikke rare oppspennet jeg får til, dvs jeg har ganske lang løftebane.

Har dere noen tips? Vet i teorien hva jeg bør gjøre, men synes det er veldig vanskelig å spenne meg opp noe mer enn dette, prøver å trekke skulderbladene sammen, og "arche" korsryggen uten at jeg lykkes noe særlig.

 

Jeg bruker foam-roller på øvre del av rygg - kan dette hjelpe? 

Evt andre tips? Og hvordan er teknikken..? 

video-1528712754.mov

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke jeg akkurat noen ekspert, sliter jo med dette selv, så kan vel hende det kommer å arresterer meg her nå, men sett hælene i gulvet og start oppspennet derifra, kanskje blir det litt enklere å få spent opp da? :)

Skal teste  :)  Har prøvd litt forskjellig og er litt usikker hva som er best. Men får ikke nok kraft fra beina, nei!  :hmm:

Lenke til kommentar

Steike vakkert å se på da. Enig med det i at du ikke har rare oppspennet. Jeg sliter med akkurat det samme tror jeg. Når det er sagt er det pent å se på læll! Kontrollert.

 

Og ... sterkt med trening dagen etter utdrikningslag og kongen av dansegolvet.

Takk for det, Ben!  :love:

Nåja, kongen av dansegulvet var nok deg! Haha!  :rofl:

Lenke til kommentar

Som Hagen sier, plant beina godt i bakken.

Føttenes kontakt med underlaget er hele fundamentet til oppspennet - som skal gå fra under fot, gjennom kroppen, til der bakside skulder treffer benken.

 

Når beina er godt plantet kan du utføre en glutebridge, helt til rumpa er på vei opp av benken (men ikke over benken).

50g ræv skal ligge på benken.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som Hagen sier, plant beina godt i bakken.

Føttenes kontakt med underlaget er hele fundamentet til oppspennet - som skal gå fra under fot, gjennom kroppen, til der bakside skulder treffer benken.

 

Når beina er godt plantet kan du utføre en glutebridge, helt til rumpa er på vei opp av benken (men ikke over benken).

50g ræv skal ligge på benken.

Skal øve!  :grin2:  :yes:

Lenke til kommentar

Militærpress


52,5 kg 5x5 m/stopp


 


Markløft


145 kg 2x5


 


Pullups


bw + 10 kg 2x8


bw x 10


 


Skråbenk 


24 kg x2 x 15 + 5 + 5 + 5


 


Bicepscurl EZ-stang


30 kg x 13 + 5 + 5 + 5


 


Lårcurl


44 kg 3x12


 


Kommentar


Militærpressen er rimelig tung, så vurderer å kjøre vanlig "go" uten stopp neste, men ser an litt.


Lenke til kommentar

Er veldig åpen for tilbakemeldinger på markløften.

Føler det ser litt rart ut. Skuldrene kommer litt for langt foran stanga, jeg prøver så godt jeg kan, men jeg tror kanskje hovedgrunnen til at jeg ikke kommer meg mer bak er at jeg er så sinnsykt lite mobil i hamstring. Dette jobber jeg dog med, jeg tøyer mye om dagen. Håper det blir bedre om jeg blir mykere.

Løfter vel kanskje ikke i en helt rett linje heller, men tror det er bedre enn før. 

 

Dette var 2. settet på 145 kg.

video-1528894440.mov

Lenke til kommentar

Er veldig åpen for tilbakemeldinger på markløften.

Føler det ser litt rart ut. Skuldrene kommer litt for langt foran stanga, jeg prøver så godt jeg kan, men jeg tror kanskje hovedgrunnen til at jeg ikke kommer meg mer bak er at jeg er så sinnsykt lite mobil i hamstring. Dette jobber jeg dog med, jeg tøyer mye om dagen. Håper det blir bedre om jeg blir mykere.

Løfter vel kanskje ikke i en helt rett linje heller, men tror det er bedre enn før.

 

Dette var 2. settet på 145 kg.

Eneste jeg vil si i farta er å huske på å ha rette armer, ikke bøye biceps, noe som er fort å gjøre når man tar i. Sp minsker sannsynligheten for å snappe bicepsen på tyngre vekter!

Skal se nøyere senere bro - jobb

Lenke til kommentar

Eneste jeg vil si i farta er å huske på å ha rette armer, ikke bøye biceps, noe som er fort å gjøre når man tar i. Sp minsker sannsynligheten for å snappe bicepsen på tyngre vekter!

Skal se nøyere senere bro - jobb

Det er sant, jeg merket det på et par reps. 

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre, hvorfor triller du så mye med stanga? Ser du gjør det mellom reps også. For min del så kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at dette utelukkende er litt negativt for oppspennet, for jeg tror ikke jeg hadde funnet igjen til riktig stilling før løft hver gang. La stanga ligge død :)

145kg så lett ut btw, blir bittelitt sjalu. Blir også sjalu på at det står Eleiko på alt du har der i gymmen din :p

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre, hvorfor triller du så mye med stanga? Ser du gjør det mellom reps også.

 

*Snip*

 

En gjenstand i bevegelse tendenserer til å ville fortsette og bevege seg, selv ved retningsforandring.

En gjenstand som står i ro tendenserer ofte til å fortsette og stå i ro på tross av at ytre krefter ønsker å skape bevegelse.

 

Bare en liten nøtt til deg på morrakvisten - i håp om at jeg ikke kuppet spørsmålet :)

 

Edit: Les DENNE artikkelen.

Funker for noen - funker mindre godt for andre.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Kan jeg spørre, hvorfor triller du så mye med stanga? Ser du gjør det mellom reps også. For min del så kan jeg ikke tenke meg noe annet enn at dette utelukkende er litt negativt for oppspennet, for jeg tror ikke jeg hadde funnet igjen til riktig stilling før løft hver gang. La stanga ligge død :)

 

145kg så lett ut btw, blir bittelitt sjalu. Blir også sjalu på at det står Eleiko på alt du har der i gymmen din :p

 

En gjenstand i bevegelse tendenserer til å ville fortsette og bevege seg, selv ved retningsforandring.

En gjenstand som står i ro tendenserer ofte til å fortsette og stå i ro på tross av at ytre krefter ønsker å skape bevegelse.

 

Bare en liten nøtt til deg på morrakvisten - i håp om at jeg ikke kuppet spørsmålet :)

 

Edit: Les DENNE artikkelen.

Funker for noen - funker mindre godt for andre.

Har lest noe lignende av det Country legger ved før, at det kan funke. Jeg har også prøvd ut dette for å prøve å sette meg lengre bak stanga, slik at jeg ikke får skuldrene så langt frem. Om rullingen hjelper til med dette er jeg usikker på, har egentlig bare testet det et par ganger.

145 kg gikk greit, kan øke en del mer håper jeg!  :wee:

Lenke til kommentar

Benkpress

85 kg 5x5 m/stopp

 

Pendlay rows

75 kg 5x5

 

Beinpress

134 kg 3x8

 

Dips

bw + 27,5 kg 2x8

 

Skråbenk hantler

24 kg (x2) x 11 + 5 + 5 + 5

 

Lårcurl

52 kg 3x12

 

Bicepscurls EZ-stang

30 kg x 12 + 5 + 5

 

Kommentar

Benkpress er tung med stopp nå. Dårlig tid mot slutten, så volumøvelsene gikk uten pause omtrent. 

Lenke til kommentar

Militærpress


55 kg 4x5 m/stopp


55 kg 1x4


 


Markløft


150 kg 2x5


 


Pullups


bw + 12 kg 2x8


bw + 12 kg x 7


 


Skråbenk 


24 kg x2 x 16 + 5 + 5 + 5


 


Kommentar


Kvalm etter økten så droppen biceps og lårcurl. Militærpress tung, men har blitt sterkere etter deload. Tar 57,5 kg neste økt uten markert stopp så ser vi åssen det går. Markløft rimelig tung, holdte på å falle fremover på en repetisjon på siste sett. Kommer til å øke fremover, men mulig jeg tar færre reps og litt flere sets.


Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Benkpress


87,5 kg 5x5 m/stopp


87,5 kg x7


 


Pendlay rows


77 kg 5x5


 


Knebøy 


80 kg 3x8 


 


Skråbenk hantler


26 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5


 


Lårcurl


52 kg 2x12


 


Bicepscurls


28,5 kg 1x12 1x8


 


Dips


bw x 21


 


Kommentar


Bra benkpress. Tok ikke dips med vekt som planlagt fordi jeg kjente en "iling" i triceps under benkpressen. Greit å være litt forsiktig. Skal prøve knebøy litt forsiktig fremover. Ble også kvalm i dag etter økten. Vet ikke hvorfor. Kanskje jeg drikker for lite vann.


  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...