Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var gutten i gang igjen.

 

Benkpress

70 kg 5x5 m/stopp

90 kg x6 

 

Knebøy

 

Stangroing

60 kg 5x5

 

Dips

bw + 10 kg 2x12

 

Biceps

18,5 kg x 20 + 5 + 5 +5

 

Skråbenk hantler

16 kg (x2) x 20 + 5 + 5 + 5

 

Deilig å være i gang igjen. Masse energi på gymmet. Jeg prøvde rett og slett 90 kg i benk ett sett for å teste styrken etter en ukes pause, og jeg er nok i hvert fall ikke svakere  :xmas:

Kjente det i lysken under oppvarming i bøy, så må nok drøye den litt til.

Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Militærpress

40 kg 5x5 m/stopp

 

Markløft

120 kg 2x5

 

Pullups

2x10

 

Skråbenk 

18 kg x2 x 20 + 5 + 5 + 5

 

Biceps

 

Sliten og trøtt på trening. Eksamensmaset gjør meg sliten! Dog lette vekter.

Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Benkpress

72,5 kg 5x5

 

Knebøy

 

Stangroing

62,5 kg 5x5

 

Dips

bw + 15 kg 2x12

 

Skråbenk hantler

18 kg x 15 + 5 + 5 + 5

 

Biceps

10 kg (x2) x ukjent

 

Da var eksamen ferdig! Deilig følelse. Har spist litt dårlig siste tiden, men nå er vi i gang igjen. Lett økt. Lysken "knekker" litt iblant, så jeg tør ikke kjøre knebøy enda. Satser litt på at jeg kan ta markløft fremover. 

Kort pause pga sen trening og senteret stengte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med lysken da? :)

Lysken "stritter" i mot, altså strammer når jeg gjør øvelsen. Jeg tok derfor bare et par sett. Den er ikke nevneverdig verre i dag, så spørs om jeg bare skal prøve å øke litt, eller om jeg skal vente til det er helt over.

Har du/dere noen tanker om dette?  :hmm: Har ventet en stund nå..

Lenke til kommentar

Musklene i lysken skal jo jobbe under knebøy, det er normalt. Er det noe som gjør vondt? Trenger mer info.

Har fått en lyskestrekk noen uker tilbake.. :eek: (Beskrevet tidligere i loggen). Bare lurer litt på om jeg skal utfordre det litt eller å hvile til det er helt over. 

Lenke til kommentar

 

Musklene i lysken skal jo jobbe under knebøy, det er normalt. Er det noe som gjør vondt? Trenger mer info.

Har fått en lyskestrekk noen uker tilbake.. :eek: (Beskrevet tidligere i loggen). Bare lurer litt på om jeg skal utfordre det litt eller å hvile til det er helt over. 

 

 

Erfaringsmessig er dette noe som må få lov til å ta den tiden det tar - Hva gjelder utfordringsmessig bør du fokusere på en GOD dynamisk oppvarming før alle øktene dine. Bruk litt god tid på dette.

 

Ønsker du å utfordre det ytterligere må det være ditt eget valg, men jeg ville personlig valgt litt snillere øvelser enn eksempelvis knebøy hvis jeg skulle gjort det - goblet squats er en god erstatning.

 

Ellers, hvis beinpress "fungerer" kan du fint kjøre på med litt mer "rå styrke" her inntil lysken går seg til. På denne måten kan du vedlikeholde styrken i beina dine.

 

Det er noe skikkelig dritt med slike småskader - ønsker deg god bedring.

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig er dette noe som må få lov til å ta den tiden det tar - Hva gjelder utfordringsmessig bør du fokusere på en GOD dynamisk oppvarming før alle øktene dine. Bruk litt god tid på dette.

 

Ønsker du å utfordre det ytterligere må det være ditt eget valg, men jeg ville personlig valgt litt snillere øvelser enn eksempelvis knebøy hvis jeg skulle gjort det - goblet squats er en god erstatning.

 

Ellers, hvis beinpress "fungerer" kan du fint kjøre på med litt mer "rå styrke" her inntil lysken går seg til. På denne måten kan du vedlikeholde styrken i beina dine.

 

Det er noe skikkelig dritt med slike småskader - ønsker deg god bedring.

Tusen takk, Country! Beinpress fungerer, det er et veldig godt alternativ som jeg burde kjørt med en gang - (har bare droppet knebøy noen økter...) Får se litt videre - tester litt lett knebøy/goblet squats, men kjører nok beinpress som et alternativ fremover om det fortsetter. Ja, det er noe dritt!  :eek:

Lenke til kommentar

Benkpress


77,5 kg 5x5 m/stopp


77,5 kg 1x12 - touch'n'go


 


Knebøy


40 kg x 5


60 kg x 5


Beinpress 113 kg 2x7


 


Stangroing


67,5 kg 5x5


 


Dips


bw + 16,25 kg x 12, 11


 


Skråbenk hantler


22 kg x 19 + 5 + 5 + 5


 


Concentration curls 


10 kg 2x10


 


Incline bicepscurl


10 kg 1x10 1x8


 


Klarer ikke helt å lage godt nok oppspenn i benk. Dvs jeg har mye større potensiale om jeg klarer å "arche" bedre - får rimelig lang løftebane. Jeg vet i prinsippet hva jeg skal gjøre, så får bare øve. Føler dog styrken kommer seg der.


 


Hvis jeg legger til 4 sett på biceps etter hver økt (som i dag) kommer jeg opp i 12 sett isolasjonsmessig i uka, samt får jo biceps kjørt seg i pullups (2-3 sett) og roing (5 sett) også. Blir dette overkill? Ønsker litt size på armene, men må jo ikke overdrive. Tips her?


Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Militærpress


47,5 kg 5x5 m/stopp


 


Markløft


135 kg 2x5


 


Pullups


4x10


 


Skråbenk 


22 kg x2 x 20 + 5 + 5 + 5


 


Concentration-curls


10 kg (x2) 2x10


 


Incline bicepcurls


10 kg (x2) 10, 7 (puump!)


 


Lårcurl


32 kg 2x10 - tror denne er bra for kneet mitt, så vurderer å ta denne også fremover.


 


Hadde ikke flytende kalk med meg, så glapp stanga nesten på flere av repetisjonene i markløft. Utrolig irriterende, får huske denne fremover.


Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...