Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Militærpress


55 kg 4x4


 


Markløft


135 kg 1x5


 


Pullups


bw + 15 kg 2x6


 


Biceps


20 kg x 17 + 5 + 5 + 5 - rolig eksentrisk.


 


Skråbenk hantler


20 kg (x2) x 18 + 5 + 5 + 5


 


Bra trening. Tenkte ta to sett på markløften, men kjente det godt i lysken så tok bare det ene.


Endret av ræss93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BW+15 greier jeg ikke uten å kippe, og jeg tar lignede  ML som deg. Du må ha litt armer? Kudos! Jeg har ikke lest loggen din enda (starter nå, så kan komme en liten edit her etterpå) men dette ser jo veldig bra ut mister :)

EDIT: Der kom den ja, din ML er jo helt teit tung. Glem de to linjene over :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

BW+15 greier jeg ikke uten å kippe, og jeg tar lignede  ML som deg. Du må ha litt armer? Kudos! Jeg har ikke lest loggen din enda (starter nå, så kan komme en liten edit her etterpå) men dette ser jo veldig bra ut mister :)

 

EDIT: Der kom den ja, din ML er jo helt teit tung. Glem de to linjene over :p

Takk for det!  :)

Alltid vært brukbar i pullups. Kroppsvekten er på ca 85 kg.

Markløft har jeg ikke trent så mye egentlig.. Har 190 x 1 som besteløft for et par år siden er det vel, men hadde ikke trent det så lenge, så håper på å komme dit snart. Markløften går egentlig ganske greit, klarer nok å øke litt til, har bare en liten lyskestrekk som hindrer meg litt nå. Føler egentlig ikke jeg har noe særlige armer..  :hmm:

Lenke til kommentar

Benkpress

87,5 kg 5x5

 

Knebøy

 

Stangroing

77,5 kg 5x5

 

Dips

bw + 30 kg 2x6

bw 1x10

 

Skråbenk hantler

22 kg (x2) 1x12 + 4 + 4 + 4

 

Dumbbell bicep curl, sittende

9 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5

 

 

Klarte benkpress, og veldig fornøyd med det. Rekord er vel 5 reps på 90 hvis jeg ikke husker feil, (et par år tilbake) og jeg er vel ca der nå, så har fått gode økninger på kort tid  :tease:  Nå gjelder det bare å fortsette å trene. Kontinuitet..

Stangroing er tungt når ryggen er parallell med gulvet, men når jeg varierer med å kjøre det litt mer stående så går det mye lettere. Bytter på litt.

 

Kunne ikke ta knebøy pga lysken, og det er veldig irriterende. Håper på å kunne ta det på fredag. På volum-øvelsene er det egentlig ganske vanskelig å ha progresjon, spesielt siden det avhenger av hvor sliten jeg er av øvelsene før. Men prøver å fokusere på teknikk og rolig eksentrisk. Vektene er derfor ikke så tunge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

På volum-øvelsene er det egentlig ganske vanskelig å ha progresjon, spesielt siden det avhenger av hvor sliten jeg er av øvelsene før. Men prøver å fokusere på teknikk og rolig eksentrisk. Vektene er derfor ikke så tunge.

Det er jo ikke til å stikke under en stol at dips og skråbenk manual stjeler en del restitusjonskapasitet fra f.eks benkpressen din.  (5x5) Regner med du også mener den, når du nevner volumøvelsene. Det kan også være en idè å gå ned fra 5 x 5 til 5 x 3. Det er ikke sikkert du har holdt på så lenge at to ekstra sett er nødvendig for å trigge vekstrespons? Har man først forstyrret homeostasen, er ikke flere sett og repetisjoner nødvendig. Det er kontraproduktivt.  Om du merker at benkpressen begynner å krangle, er det meget mulig at synderen i programmet ditt heter dips. :)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

På volum-øvelsene er det egentlig ganske vanskelig å ha progresjon, spesielt siden det avhenger av hvor sliten jeg er av øvelsene før. Men prøver å fokusere på teknikk og rolig eksentrisk. Vektene er derfor ikke så tunge.

Det er jo ikke til å stikke under en stol at dips og skråbenk manual stjeler en del restitusjonskapasitet fra f.eks benkpressen din.  (5x5) Regner med du også mener den, når du nevner volumøvelsene. Det kan også være en idè å gå ned fra 5 x 5 til 5 x 3. Det er ikke sikkert du har holdt på så lenge at to ekstra sett er nødvendig for å trigge vekstrespons? Har man først forstyrret homeostasen, er ikke flere sett og repetisjoner nødvendig. Det er kontraproduktivt.  Om du merker at benkpressen begynner å krangle, er det meget mulig at synderen i programmet ditt heter dips. :)

 

 

Takk for kommentar.

Jeg tenker egentlig ikke på restitusjonen, men jeg tenker på at jeg får en pump i musklene. Benkpressen blir prioritert og starter alltid først med denne, så det går ikke ut over benkpressen. Benkpressen er i 5x5-programmet og dette er mer styrkerelatert enn volum når jeg har 4-5 minutter pause mellom hvert sett, samt kjører tungt (hvertfall nå når jeg har kommet såpass høyt opp).

Om jeg kunne tatt 3 sett og fått lik progresjon er mulig  :)

Når jeg tar benkpress, roing osv (som er en del av styrkeprogrammet) så blir jeg sliten før jeg går på volumøvelsene som først og fremst egentlig bare er bicepcurl og skråbenk med manualer. Hvis jeg hadde tatt disse øvelsene på en annen dag, eller først, hadde jeg ikke hatt pump og dermed hadde det vært lettere å løfte mer og også holde progresjon. Jeg er i hvert fall sånn at når jeg først får pump er det vanskelig å løfte særlig tungt etter dette. Det som var poenget mitt. Forstod vi hverandre eller ble alt bare tull nå?  :hmm:  :)

 

Edit: Tror du at dips og skråbenk er unødvendig i programmet og kan føre til overtrening på sikt? (Altså at dette går ut over restitusjonen)

 

Har trent programmet i 2,5 måneder nå og klart å legge på hver økt. Dette stopper dog om ikke lenge på flere øvelser.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Så lenge du øker etter hver eneste økt, er du på rett spor. :) Det er først når man begynner å miste reps man må se på programmet. Armene får jo f.eks kjørt seg greit i en forholdsvis tung 5 x 5 i benkpress. Man gir jo armene enda mer juling når man så går over til dips senere i økten, samt skråbenk med manualer.

 

Jo tyngre du trener en muskelgruppe, jo mer hvile må til før muskelgruppen igjen er klar til dyst. Det er denne faktoren som etterhvert kan bremse ned benkpressen.

 

Det er meget mulig at du etter 2,5 måneder fortsatt kan ha lineær progresjon i benkpress ved 5 x 3, det er ikke sikkert de to ekstra settene er nødvendig. Jo mer viderekommen man blir, jo mer volum må til for å fortsatt trigge vekstrespons.

 

Av disse øvelsene er benkpressen best og viktigst, derfor bør man legge alt til rette for å øke i den, og her kan dips på sikt komme i veien. Da kan det være en idè å slanke ned en del på enten settene i benkpressen eller på dipsene, for å legge til rette for fortsatt lineær progresjon. Men programmet ditt ser jo egentlig greit ut, dette er mer tips som kan anvendes hvis (når) evt problem oppstår.

 

Jeg gikk rundt et benkpressplatå ved å redusere, og etterhvert fjerne dips fra programmet mitt. :)

Lenke til kommentar

Så lenge du øker etter hver eneste økt, er du på rett spor. :) Det er først når man begynner å miste reps man må se på programmet. Armene får jo f.eks kjørt seg greit i en forholdsvis tung 5 x 5 i benkpress. Man gir jo armene enda mer juling når man så går over til dips senere i økten, samt skråbenk med manualer.

 

Jo tyngre du trener en muskelgruppe, jo mer hvile må til før muskelgruppen igjen er klar til dyst. Det er denne faktoren som etterhvert kan bremse ned benkpressen.

 

Det er meget mulig at du etter 2,5 måneder fortsatt kan ha lineær progresjon i benkpress ved 5 x 3, det er ikke sikkert de to ekstra settene er nødvendig. Jo mer viderekommen man blir, jo mer volum må til for å fortsatt trigge vekstrespons.

 

Av disse øvelsene er benkpressen best og viktigst, derfor bør man legge alt til rette for å øke i den, og her kan dips på sikt komme i veien. Da kan det være en idè å slanke ned en del på enten settene i benkpressen eller på dipsene, for å legge til rette for fortsatt lineær progresjon. Men programmet ditt ser jo egentlig greit ut, dette er mer tips som kan anvendes hvis (når) evt problem oppstår.

 

Jeg gikk rundt et benkpressplatå ved å redusere, og etterhvert fjerne dips fra programmet mitt. :)

 

Herregud, her svarte jeg med feil epostadresse / bruker. Det er meg igjen, altså. Hehe. autofillinn i innloggingsfeltet. :)

Ok, jeg skjønner  :)

Jeg kommer til å fortsette dette programmet en stund til. Men jeg er enig i at jeg antakelig kunne ha droppet to sett, og fortsatt videre, men siden jeg har en god progresjon og er innstilt på å følge programmet gjør jeg dette. Jeg er rundt stagnasjonspunktet i benkpress (progresjonen kan jo ikke være for evig..) og jeg kommer til å ta en ukes pause nå om ikke mange uker for så å ta av litt vekter og kjøre samme prosess med økning av vektene for å se om jeg kommer forbi platåene. Kan godt hende jeg dog øker og kjører litt lavere reps før jeg tar deloadsuken, slik at jeg kan lukte på høyere vekter.

 

Ser hva du mener med at det kan bli mye  :hmm: Dette må jeg eventuelt se an fremover.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Militærpress

57,5 kg 2x4

50 kg 1x7

 

Markløft

140 kg 1x4

140 kg 1x5

 

Pullups

bw + 20 kg 2x6

 

Skråbenk med hantler

22 kg (x2) x 17 + 5 + 5 

 

Bicepcurls med manualer

7 kg (x2) x 18 + 5 + 5 + 5

 

Militærpressen er tung, og gikk ned på 50 kg for å ta litt flere reps. Første toppsett i markløft glapp jeg stanga. Hentet flytende kalk, og gikk derfor mye bedre andre sett. Er dog tyngre enn det bør være. Lysken spiller ikke helt på lag.

 

Nå lurer jeg egentlig litt på når jeg skal ta en ukes pause/lettere trening, for så å droppe alle vektene ca 20 %.

I benkpress sier det straks stopp, det samme med militærpress, mens roing, markløft og knebøy kan jeg øke mer.

Har trent "non stop" i 2,5 måneder nå, og det er sikkert ikke dumt med en pause snart, men det er dumt å deloade når jeg ikke har nådd maks i alle øvelser(?)Det blir enten å ta en felles uke med deload om en ukes tid, eller bare å trykke på alle vektene/droppe noen få kg på de øvelsene som har nådd maks og ta en felles deload om noen uker. Jeg heller kanskje mer mot sistnevnte.

Hva tenker dere? 

 

Tenker for øvrig å droppe vektene ca 20 % og så kjøre de mer strikt med stopp. Når jeg ikke øker mer med stopp går jeg over til "vanlig" touch.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Benkpress

90 kg 3x5 - Rekord!

80 kg 1x8

 

Knebøy

 

Stangroing

80 kg 5x5

 

Dips

30 kg x 7

 

Skråbenk hantler

22 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5

 

Biceps med hantler i skråbenk

10 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5

 

Rekord i benkpress. Hadde ikke spotter på alle sett, så måtte nøye meg med 3 sett.

Lite optimal oppladning til økta - noen halvlitere i går, samt vært forkjølet i et par dager. Kjører 90 neste gang også tenker jeg.

Stangroing er fryktelig tung når jeg kjører parallell forøverbøyd, men går lettere når jeg står mer oppreist.

Tar det rolig i knebøy og mark i 1-2 uker, fordi jeg ikke gidder slå opp strekken med en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Militærpress

50 kg 1x7

50 kg 2x6

 

Pullups

3x10 

 

Skråbenk

22 kg (x2)

 

Biceps

10 kg (x2) 

 

Fortsatt tett i nesa og litt småforkjølet. Håper ikke jeg er blitt allergisk.

Militærpressen var altfor tung. Tenkte å ta 3x7-8 på 50 kg, men hadde ikke en sjanse. Jeg tenker at jeg trener 1 eller 2 økter til denne uken, så tar jeg meg ca 7-9 dager fri. Tror jeg trenger en ukes pause nå. Trent i 3 måneder uten deload. Kommer vel dog til å ta litt pushups/pullups.

 

Etter "pausen" kommer jeg til å starte på 20 % lavere vekter der jeg har stagnert, men går ikke ned så mye på de øvelsene jeg fortsatt kunne økt i (markløft, knebøy). Kommer til å kjøre med stopp i benkpress og militærpress.

Får håpe at strekken går over.

Lenke til kommentar

Du øker jevnt i 3mndr, eller har du noen "mini"-deload inni der? Altså, selvom du sier du ikke har hatt noen deload, så lurer jeg på om du varierer vektene litt :)

Har jevnt over økt 2,5 kg hver økt. Men ja, i militærpress har jeg droppa litt et par ganger og tatt flere reps, og gikk ned ca 10 kg på markløft en gang da jeg ikke fikk til teknikken. Men stort sett ingen deload :) 

Lenke til kommentar

Benkpress

90 kg 4x5 - Rekord!

80 kg x6

 

Stangroing

82,5 kg 5x5

 

Dips 

bw + 15 kg 2x12

 

Biceps/Cable crossover

 

Grei økt. Uten spotter på benk, men turte 4 sett a 5 reps, noe som er rekord. 

Da blir det en ukes pause. Tror det blir godt for kroppen, selv om jeg kunne økt noe mer. Tar av 10-20% av øvelsene og kjører ny runde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...