Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens økt som følger.

Knebøy
90 kg 5x5

Benkpress
72,5 kg 4x5
72,5 kg 1x8

Stangroing
62,5 kg 5x5

Skråbenk med hantler
24 kg (x2) 2x10

Dips
bw + 10 kg 2x10

Bicepscurl EZ-stang
25 kg x 20 + 5 + 5 + 5

Kommentar
Logger fra toget. Etter råd fra Countryman så varmet jeg opp med goblet squats før knebøy. Hjalp på dybden Skal fortsette med god oppvarming, undervurdert fra min side. Neste trening blir trolig mandag. Får dog trent litt pushups og div her. God påske dudes.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Militærpress

52,5 kg 4x4

 

Markløft

135 kg 2x5

 

Pullups

10 reps

9 reps

 

Skråbenk hantler

26 kg (x2) 2x10

 

Biceps

30 kg x 15 + 5 + 5 +5 

 

Blir så fort kvalm etter markløft.. Tar meg en time før jeg blir grei igjen. Andre som har det på samme måten?

Lenke til kommentar

Miltiærpress

52,5 kg x5

40 kg 2x8

 

Markløft

145 kg x 4

 

Pullups

bw + 10 kg 2x8

 

Biceps

32,5 kg 2x10

 

Kjente ubehag under militærpress, så ville ikke utfordre det. Denne økten begynner å bli tung. Kjenner på kroppen at jeg trenger en ukes lett trening / fri snart. Kan dog øke mer i benkpress og knebøy så vil drøye den litt før jeg tar en slik uke, og redusert vektene med 10-20 % og bygger opp igjen.

Lenke til kommentar

det jeg lurer på er hvorfor pull ups...trener du mot n

oe spes?

Jeg trener ikke mot noe spesielt. Jeg vil inkludere enten pullups eller nedtrekk i programmet, fordi det er gode øvelser for rygg. Jeg tenker dog å variere litt med nedtrekk, kanskje jeg får enda mer utbytte for ryggtreningen der fordi jeg kan konsentrere meg mer om repetisjonene og kjenne at jeg virkelig bruker ryggen.

 

Jeg tar i utgangspunktet Stronglifts 5x5, men tar knebøy kun den ene dagen (fordi jeg ikke er motivert nok til å ta knebøy alle dager), samt legger til dips og pullups på henholdsvis A og B-dagen. I tillegg til dette tar jeg litt isolasjon fokusert for volum på de musklene jeg prioriterer, som du kan se har jeg tatt mest biceps og skråbenk for bryst.

Lenke til kommentar

Militærpress

52,5 kg 5x5

 

Markløft

130 kg 2x5

 

Pullups

12 reps

9 reps

 

Biceps

 

Cable Crossover

 

Klarte militærpressen - ish. Manglet 3 cm på venstre arm på siste repetisjonen. Uansett fornøyd med det, og øker til 55 kg neste økt. Gikk ned noen kg på markløft - mye bedre teknikk og det føltes veldig lett i dag. Holdt bredere med hendene, tror det føltes bedre  :hmm:   :)

Lenke til kommentar

Benkpress

85 kg 4x5

85 kg 1x6

 

Knebøy

 

Stangroing

75 kg 5x5

 

Dips

bw + 25 kg 2x8

 

Biceps manualer

Tok kun 9kgs' manualer, 15 reps rolig eksentrisk, + 5 + 5 + 5 

 

Skråbenk med manualer

20 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5

 

Kommentar

Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp.

Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene.

 

Knebøy - har dratt på meg en liten lyskestrekk etter fotballen jeg testet, så hadde ikke sjanse på det i dag. Håper det kommer seg fort, for strekken er ikke så voldsom. Hatt mange av disse før når jeg spilte fotball.

 

Stangroing - jeg vet ikke om jeg bør ta stangroing med litt bøy i knærne og mer oppreist, - eller ryggen parallellt med gulvet. Føler det blir mer eksplosivt sistnevnte, men den første virker lettest pga kortest løftebane (?) 

 

Dips - så en youtube-video som skremte meg litt her om dagen. Han sa at man kan knuse/ødelegge brystet ved dips. Jeg kjenner det litt i brystbenet rett etter et sett i dips, og noen ganger har det kommet et lite "knekk" rett etterpå.  Jeg digger øvelsen, men redd for å skade meg.

 

Gjerne kom med innspill eller kommentarer!

 

Lenke til kommentar

Benkpress

85 kg 4x5

85 kg 1x6

 

*snip*

 

Kommentar

Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp.

Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene.

 

*snip*

 

Kjør med stopp på brystet - ALLTID.

Verdensmester blir du nok aldri likevel, så like greit å kjøre øvelsen skikkelig ;)

 

Med stopp får du bestandig en naturlig god teknikk. I tillegg aktiveres flere muskelfibre enn ved "sprett". Ergo, bedre trening.

Du vil måtte gå ned noen kg på stanga, men over tid vil du nytte godt av det og ta igjen den tapte styrken.

 

Ang. oppspenn:

Tenk at du gjør en hip thrust. Hold spennet som i topposisjon hip thrust gjennom hele benkpressettet.

 

Et oppspenn som strekker seg fra under føttene helt opp til skuldrene som ligger i benken kan karakteriseres som en "bue".

"Pilen" er armene som skal skyte stanga oppover.

En bue som spennes hardt opp vil skyte pilen langt avgårde.

Lenke til kommentar

 

Benkpress

85 kg 4x5

85 kg 1x6

 

*snip*

 

Kommentar

Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp.

Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene.

 

*snip*

 

Kjør med stopp på brystet - ALLTID.

Verdensmester blir du nok aldri likevel, så like greit å kjøre øvelsen skikkelig ;)

 

Med stopp får du bestandig en naturlig god teknikk. I tillegg aktiveres flere muskelfibre enn ved "sprett". Ergo, bedre trening.

Du vil måtte gå ned noen kg på stanga, men over tid vil du nytte godt av det og ta igjen den tapte styrken.

 

Ang. oppspenn:

Tenk at du gjør en hip thrust. Hold spennet som i topposisjon hip thrust gjennom hele benkpressettet.

 

Et oppspenn som strekker seg fra under føttene helt opp til skuldrene som ligger i benken kan karakteriseres som en "bue".

"Pilen" er armene som skal skyte stanga oppover.

En bue som spennes hardt opp vil skyte pilen langt avgårde.

 

Så jeg skal holde oppspennet hele løftet?

Sett noen videoer som sier at du skal trykke til ordentlig når stanga er i bunn for å skape momentum oppover. Da har det virket som om de ikke holder spennet hele tiden. Men mulig jeg har misforstått, ja!

 

Takk for tilbakemelding. 

Lenke til kommentar

Hold spennet hele tiden.

For hver gang du eventuelt slipper opp spennet mellom repetisjonene vil det bli verre og verre å få det på igjen- på samme måte som ved avløft i knebøy. Er ikke oppspenn "på" allerede ved avløft vil du slite med å spenne skikkelig opp når du først starter senkefasen.

 

Det er riktig at man skal "smelle til" i fra bunnen av ja, men det betyr ikke at oppspennet skal slippes opp i mellomtiden.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...