Gå til innhold

csgoking sin treningslogg!


Anbefalte innlegg

Militærpress

52,5 kg 5x5 m/stopp

 

Markløft

160 kg 1x5

 

Pullups

22,5 kg 1x7, 1x6, bw 1x10

 

Leg extension

59 kg 3x15

 

Bicepscurl, incline

12 kg (x2) 1x12, 1x9

 

+ litt intervaller på mølle

 

Kommentar

Under markløften virket det som om venstre del av korsryggen "ga etter", eller gjorde et "hopp/rykning". Vanskelig å forklare, men holdt meg til bare 1 sett. Tror jeg kommer til å fortsette å øke vektene, men gå over til 3-reppere, og heller flere sett. Da holder teknikken seg bedre. Leg extension er pain.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Benkpress

95 kg 5x5 m/stopp

 

Pendlay rows

87,5 kg 5x5

 

Knebøy

80 kg 5x5

 

Triceps pushdown

Litt testing

 

Lateral raises

5 kg 3x13

 

Rear delt machine

52 kg 3x10

 

Bicepscurls stående

30 kg 3x8

 

Kommentar

Benk: Klarte med en liten stopp alle sett bortsett fra de to siste repetisjonene på siste sett. Kunne kanskje klart det, men trente alene så tok ingen sjanser. Er vel forsåvidt rekord  :) Kjente fortsatt denne ilingen i tricepsen iblant, så tok ikke dips, men testet pushdown. Likte denne godt, aldri tatt den. Litt vondt i venstre håndledd så tok ikke så hardt på biceps.

Lenke til kommentar

Ja, var det jeg tenkte. Du har jokkinga inne på disse vektene.

Jeg vil presisere at dette er kjempebra jobba, men jeg ville likevel redusert med 20kg og fått kontakt med de musklene du faktisk skal trene i øvelsen.

 

Tenk benkpress.

Dette er omvendt benkpress hvis du snurrer filmen 180 grader.

Øvelsen styrker og bygger rygg - som en styrke og stabilitetsøvelse - hvilket vil gi positive utslag på bla benkpress.

 

Poenget forsvinner da litt ved å skape moment via kne og hofteledd - ryggmusklene vil da jobbe i mindre grad enn du ønsker - dette er uavhengig av om benkpress er et mål.

 

Fremdeles, godt jobba.

Jeg skriver ikke dette for at du skal føle nederlag på noen måte :)

Lenke til kommentar

Hehe, jeg føler ingen nederlag. Men alle videoene jeg har sett om pendlay rows blir litt momentum-lignende, i hvertfall når det kommer opp til tyngre vekter. Ja - det blir mer strikt når man tar av selvfølgelig. Jeg tenker PR mer som en baseøvelse, ikke kun rygg på en måte.

 

Se på denne: 

 

Momentum?

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Nei spar meg. En trenings/teknikkvideo på YouTube bør sjelden overstige 1 min + reklame før og etter :)

 

Ja du sier det jo selv.

Momentumet kommer på tunge vekter. Vektene er da gjerne FOR tunge.

Momentumet/jukseteknikkene er basert på at vekter er for tunge - men litt momentum er ok.

Alle legger ut filmer av maksvekter - det er synd.

 

Progressiv overbelastning er viktig ja, men kun en veldig sjelden gang. I disse tilfellene kommer teknikksvikt naturlig, men man "trener" ikke på disse vektene.

 

Som sagt. Bra jobba altså, men personlig har jeg deloadet før denne teknikken har inntruffet.

Jeg vil heller ha kvalitative sett på 65kg med full kontakt kontra et must-do-sett på 85kg.

Men det er bare min mening.

 

Edit:

Ble nysgjerrig.

Jeg tok meg likevel bryderiet med å se hele videoen.

Jeg synes ikke man kan sammenligne momentumet brukt i denne videoen kontra videoen du selv lastet opp.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Militærpress

57,5 kg 3x5 - Dette er nok rekord!  :) 

 

Markløft

170 kg x3

 

Pullups

bw + 30 kg 2x5

bw x 13

 

Leg extension

66 kg 3x14

 

Kommentar

Hadde mer å gi på markløft, men hamstringen strittet i mot, litt stiv, og en liten krampe der eller lignende, så jeg ville ikke utfordre dette mer i dag. Skulle egentlig ta flere sett. Ikke noe biceps pga håndledd. Det er dog bedre nå!

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Benkpress

100 kg 4x5, 1x4 - Rekord!

 

Knebøy

92,5 kg 5x5

 

Stangroing

62,5 kg 5x5

 

Dips

bw + 32,5 kg 3x5

 

Lateral raises

5 kg 4x11

 

Rear delt machine

52 kg 3x12

 

Kommentar

På det siste settet i benk prøvde jeg et smalere grep, og jeg kom litt skjevt ut når jeg startet. Jeg hadde ingen spotter så nøyde meg med 4 reps. Øker uansett til neste gang. Fornøyd!  :)

Lenke til kommentar

Benkpress

100 kg 4x5, 1x4 - Rekord!

*Snip*

 

Kommentar

På det siste settet i benk prøvde jeg et smalere grep, og jeg kom litt skjevt ut når jeg startet. Jeg hadde ingen spotter så nøyde meg med 4 reps. Øker uansett til neste gang. Fornøyd!  :)

 

Bra jobba kjakan :)

 

Er helt merkelig hvor satt ut man kan bli når man bommer litt med benkpressen :rofl:

Jeg har det med å snitte borti "knektene" og blir helt satt ut av det - det bør helst skje på siste rep.

Lenke til kommentar

Benkpress

102,5 kg 3x5 - Rekord!

80 kg 1x10

 

Knebøy

97,5 kg 5x5

 

Pendlay rows

65 kg 5x5

 

Triceps pushdowns

5 sett med varierende motstand og reps

 

Lateral raises

6 kg 3x11

 

Rear delts machine

59 kg 3x10

 

Kommentar

Benkpressen var såpass tung at jeg nøyde meg med tre sett. Usikker på om jeg bare gunner på med færre reps eller prøver 102,5 igjen. Tenker å variere dips med triceps pushdowns, en øvelse jeg aldri har trent før. Jeg fikk pump i tricepsen, noe jeg tror aldri har skjedd før. Tror jeg lener meg litt mye fremover i dips, slik at det blir mer en brystøvelse. Skal prøve å kjøre tricepsen litt hardere fremover.

Endret av ræss93
Lenke til kommentar

Miliærpress

60 kg 2x5

50 kg 2x7

 

Sumo markløft

120 kg 1x5

140 kg 2x5

 

Leg extension

3 sett x mange reps

 

Pullups

1x17

 

Kommentar

Vært i dårlig form de siste par dagene, og burde vel kanskje ikke trent. Men tenkte å ta en litt rolig økt for å klare å trene tre dager denne uken også. Får se an formen videre i uka.

Lenke til kommentar

Miliærpress

60 kg 2x5

50 kg 2x7

 

Sumo markløft

120 kg 1x5

140 kg 2x5

 

Leg extension

3 sett x mange reps

 

Pullups

1x17

 

Kommentar

Vært i dårlig form de siste par dagene, og burde vel kanskje ikke trent. Men tenkte å ta en litt rolig økt for å klare å trene tre dager denne uken også. Får se an formen videre i uka.

Hvis formen tillater det ser det fornuftig ut synes jeg! Relativt lavt volum, få set med bra trøkk. Mye bedre enn å ligge i sofaen hele dagen, såfremt formen tillater det selvf. Bra jobba!

 

Mvhmvh

Endret av BenWhittaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...